Race.fi  TamCar

Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.

  • 155 Vastauksia
  • 68543 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #15 : 07.10.2013, 21:09:47 »


Ainakaan tuollaisesta toteutuksesta ei tullu leimalla mitään sanomista. -91 240 koneena B230F

Katti on siis vakiopaikalla
No kun halvalla sai.

Poissa Zam1z

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 220
  • Mustalaatikko
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #16 : 07.10.2013, 21:12:52 »
Juu ja pitääkin olla meteliä  :D
Ongelmaksi muodostuu vain se katti, pois jäisi jollei olis pakollinen...
Selaillut muutamia vaihtoehtoja, nyt tuli vastaan tähän mennessä halvin: http://www.ebay.co.uk/itm/Universal-High-Flow-AWG-100-CPSI-Sports-Catalytic-Converter-EURO3-BRAND-NEW-/181225549282?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2a31e26de2

Lupailee ainakin paljon, mutta tekeeköhän tuollaisilla mitään? Epäilyttävän halpa... :idiot2:
EX: 440x2,340,360,760+muut

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 942
  • www.vrcf.fi
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #17 : 07.10.2013, 21:14:59 »
Ei tullu mulla sanomista 3" putkistolla yhdellä vaimentajalla taka-akselin jälkeen.
Leimalle sitten vielä org DP:n missä katti kiinni.
Mitään "E" hyväksyntöjä ollut ja putkistokin kasvoi katin jälkeen... Joten vähän ihmettelin että ei puuttunut siihen mitenkään.  ::)

-97 940 B230ft
« Viimeksi muokattu: 07.10.2013, 21:16:51 kirjoittanut SirBBa »

Poissa Teuwo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • www.vrcf.fi
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #18 : 10.10.2013, 10:23:28 »
Ei ole leimari huomauttanut 9-Volvossa V-bandeillä 3" kaksipönttöisessä putkessa kiinni olevasta orggis katistakaan, se kun toimii.
Ja mihin se menisikään kun ei ole enää vuosiin montaa tuntia vuotta kohden viettänyt auton alla - jonka kaikki alle 100-vuotiaat leimarit varmaan osaavat ihan itsekkin päätellä.
Tosin tarkastajan työhän onkin katselmoida ajoneuvon sen hetkinen kunto määräyksiä vastaan, eikä spekuloida mitä muutoksia omistaja siihen mahdollisesti saattaisi tehdä.

'83 2-Volvossa ei mitään kattia tietenkään ollutkaan ja yksi pytty hiljensi myöskin 3" JT putkea sitten ilmeisesti tarpeeksi koska siitäkään ei tullut kertaakaan mitään valituksia.
« Viimeksi muokattu: 10.10.2013, 10:26:01 kirjoittanut Teuwo »

Poissa jarspa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
  • www.vrcf.fi
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #19 : 11.10.2013, 09:21:08 »
Onko kukaan touhunnu itte dp:tä awd ärrään? Mitkä olis mitat kyseiselle osalle? Toi ferritan dp on turhan kallis eikä kuitenkaan oo 3" koko putki.
V70R awd

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 802
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #20 : 11.10.2013, 12:45:17 »
Itsellä ois tarkotus värkätä merikonttiin 3" putkistoo nyt talven aikaan ja kun on foorumia selaillu niin monilla tuntuu 3" dp:llä ja vakio mitsulla ahdot karkailevan. Onko tähän ilmiöön löytynyt syytä tai onko jollain pysuneet ahdot kurissa myös 3"dp:llä?
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa B-Man

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • 940 230FT -98
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #21 : 14.10.2013, 00:31:28 »
Itsellä ois tarkotus värkätä merikonttiin 3" putkistoo nyt talven aikaan ja kun on foorumia selaillu niin monilla tuntuu 3" dp:llä ja vakio mitsulla ahdot karkailevan. Onko tähän ilmiöön löytynyt syytä tai onko jollain pysuneet ahdot kurissa myös 3"dp:llä?

Ei täällä ainakaan ahdot karkaile mihinkään.:) Vakio 13c n.0,9bar, 3"dp ja katti, loput 2,5" ja läpivirtaavat pöntöt.

Poissa samperi50

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #22 : 14.10.2013, 01:01:28 »
Suosiiko porukka noita isompia dp:tä kuin itse putkisto?
Pohdin tässä, että rakennanko koko putkiston 3":sta vai dp 3,5":sta ja loppu putkisto 3":sta.
Tehot max 400hp joskus tulevaisuudessa.
Volvo 244 vm. -81 turboprojekti

Poissa Tyggi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • www.vrcf.fi
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #23 : 14.10.2013, 01:03:26 »
suapkos motonetistä tai biltemasta 2,5-3" rosteri putkee? ja onkohan mitenkä arvokasta tavaraa? itsellä ei ole ollut aikaa ikinä niin tarkasti perehtyä liikkeissä asiaan ja nettikaupassakaan ei lue mitä kuraa sisältää.
Real Cars Dont Have Spark Plugs!

945 d24tic

Poissa VulvaS40T4

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 361
  • Volvo S40 T4 707hv / 655nm 2.8bar
    • VulvaS40T4
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #24 : 14.10.2013, 16:02:51 »
Suosiiko porukka noita isompia dp:tä kuin itse putkisto?
Pohdin tässä, että rakennanko koko putkiston 3":sta vai dp 3,5":sta ja loppu putkisto 3":sta.
Tehot max 400hp joskus tulevaisuudessa.
Pelkästä isommasta downpipestä ei oo suurta hyötyä. Kokonaan 3" ränni riittää RE85sella 500hv asti ja tän jälkeen kannattaa tehdä 3.5" putki alusta loppuun läpivirtaavilla vaimentimilla.
Tämä siis jos hukkaportti puhaltaa putkeen eikä ulkoilmaan. Muuten riittää inasen pitemmälle jos ulos ja bensalla taas inasen pitemmälle. :)
www.x40fin.com
402m : 12.9s @ 200km/h 
1609m : 308km/h

Poissa sjos

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5669
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #25 : 14.10.2013, 21:14:13 »
suapkos motonetistä tai biltemasta 2,5-3" rosteri putkee? ja onkohan mitenkä arvokasta tavaraa? itsellä ei ole ollut aikaa ikinä niin tarkasti perehtyä liikkeissä asiaan ja nettikaupassakaan ei lue mitä kuraa sisältää.

Ei ole kyllä omiin silmiin osunut.
Ainoastaan moponetissä ollut simonssin rosteri äänenvaimentimia.

Itse olen nuo HST putket käyny metalli romikselta ostamassa.
Myyvät kilohinnalla yleensä.

Poissa Lulla740

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #26 : 24.10.2013, 14:09:54 »
Arvelinpa heittää nyt tähän samaan kun oma aihe koskettaa samaa asiaa. Elikkä siis löytyiskö keltään valmista piirosta pakosarjan laipalle kun nyt olisi tarvis? Ei tarvitsisi itte rueta piirtelee ei tarviis ku polttaa...  ::) :)
(Eli 530 8-tappiselle kannelle, 2.3l vapari.)

Poissa B-Man

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • 940 230FT -98
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #27 : 24.10.2013, 23:20:41 »
Arvelinpa heittää nyt tähän samaan kun oma aihe koskettaa samaa asiaa. Elikkä siis löytyiskö keltään valmista piirosta pakosarjan laipalle kun nyt olisi tarvis? Ei tarvitsisi itte rueta piirtelee ei tarviis ku polttaa...  ::) :)
(Eli 530 8-tappiselle kannelle, 2.3l vapari.)
Löyty hätäsesti ettimällä muutamat cad kuvat: http://www.elvaracing.se/temp/flansar/flansar.htm

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1106
  • www.vrcf.fi
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #28 : 05.11.2013, 22:38:51 »
Deekuun tarttis putkisto rakennella. Ahdot nostettu n.0,8bar, ahtokaraa muokattu jne.. Onko mitään hyötyä tehdä 3" downpipe? Mites loppuputkisto, joku 2,5" varmaan on sopivaa?
Entäs noi valmiit akselinylityspalikat, miten hyvin ne käy jäykkäperäseen 740 farkkuun?

Poissa havock

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #29 : 05.11.2013, 22:47:08 »
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Ainakaan tuollaisesta toteutuksesta ei tullu leimalla mitään sanomista. -91 240 koneena B230F

Katti on siis vakiopaikalla

Hönkikö tuolla siis takaoven kohilta vaakatasoon kaasut ulos oikealle?
Vitutus voi aiheuttaa hitaan ja tuskallisen kuoleman

Volvo s40 1.8

 

TamCar  KKD Motorsport