Jos vikun tai jarrun rinnalle kytkee 40W lisää, ei valovahti (tietokone) havaitse mitään.
Huh, mitä kytkentöjä. Äkkiseltään katsoen takapään LED-valojen virta tulee edestä CEM-keskustietokoneesta saakka. Jos se kärvähtää, niin tulee aikalailla kallis remontti. Muutenkin ne johdot ja ohjaukset on mitoitettu mahdollimman pieniksi ihan kustannus- ja painosyistä. Lisäksi "rosvoliittimillä" otetuista liitoksista tulee sellaisia vikoja, ettei keskusautohallin erkkikään selviä niistä

. Kärvähtäneen CEM:n tai muut oston jälkeen TRM-moduli+ohjelmointi tuntuu halvalta. Myös PWM-ohjauksia on valoille käytössä, mutta en juuri tätä katsonut, onko vai ei.
Takapään sulakerasiassa on peräti 2 sulakepaikkaa vetokoukulle ja toinen on 40A, mikä on tarkoitettu peräkärryn valoille. Jos periaatteena on, että rosvoliitoksia pitää käyttää eikä TRM-modulia missään tapauksessa aiota hankkia, on tuohon saatavissa yleiskäyttöisiä releohjauksia ilmeisesti myös motonetin valikoimissa. Niissäkin pitää olla sammutusdiodilla olevat releet tms, ettei auton suuntaan tule mitään suurjännitepiikkejä.
Pitkänpäälle se alkuperäinen TRM-moduli olisi mielestäni paras ratkaisu ja kaikki toimii niin kuin on tarkoitettukin. Joku seuraava omistaja voi tuonne joskus laittaa tavallisilla polttimoilla olevan tai viallisen peräkärryn. Alkuperäistä TRM:ää käytettäessä myös peräkärryn valojen toimivuus tarkistetaan ja siitä ilmoitetaan mittarin infonäytössä. Samoin esim vilkusta tulee ihan oma <--> valo.