Elekma  Autoracing

740 virtalukon pohjan irroitus

  • 18 Vastauksia
  • 16547 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1221
  • www.vrcf.fi
740 virtalukon pohjan irroitus
« : 13.05.2012, 16:57:34 »
Avataas tästäkin kokonaan uus ketju, niin löytää muut helpommin kun tarvetta. Tuota virtalukon pohjaa ajattelin irroitella ja sieltä ratin alta tipautin poies sen muovilevyn, mutta ei siihen pohjaan pääse muuta kuin sokkona ropeloimaan. Onko siellä joku liitin, jolla kaikki johdot yhdessä vai tuleeko ne kaikki lattaliittimillä? Miten sen pohjan saa sitten tarvittasessa irrotettua sieltä ja mitä kaikkea pitää purkaa edestä poies?
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 740 virtalukon pohjan irroitus
« Vastaus #1 : 13.05.2012, 17:05:16 »
Koitappa ottaa mittaristo irti. Kahdella ruuvilla ainakin mulla sieltä alareunasta kiinni. Tuossa näkyy missä kohtaa ruuvit on. Sen jälkeen vaan vetää pois paikaltaan ja siinä näkee vallan mainiosti virtalukon pohjan
No kun halvalla sai.

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1221
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 virtalukon pohjan irroitus
« Vastaus #2 : 13.05.2012, 18:22:50 »
Jaa se on noin helppo, no pitää kattella huomenissa ja nyt jatketaan äitienpäivää.
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 virtalukon pohjan irroitus
« Vastaus #3 : 13.05.2012, 22:43:35 »
Ne ruuvit saa kyllä irrotettua sieltä alakautta, 2 talttapääruuvia. Se pohjan liitin lähtee ihan vetämällä irti. Tarvii selällään makoilua hieman epämukavanlaisessa asennossa notta pääset niitä ruuveja aukomaan, ja muistaakseni tarttee olla aika monensorttista talttapäämeisseliäkin että pääsi, mahtokohan olla jopa niin että äärettömän lyhyellä hylsymallisella avaimella ja vääntiöllä olis päässy siihen ylempään käsiks...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1221
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 virtalukon pohjan irroitus
« Vastaus #4 : 14.05.2012, 07:35:21 »
Lähteekö se liitin ilman ruuvien irrottamista? Mä näes ajattelin suorittaa mittauksia, kun sieltä on ne piuhat irti, jolloin näkee vetääkö se muualta maihin.
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 virtalukon pohjan irroitus
« Vastaus #5 : 14.05.2012, 10:57:24 »
Liitin lähtee ihan vaan vetämällä.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1221
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 virtalukon pohjan irroitus
« Vastaus #6 : 14.05.2012, 12:30:42 »
Onko noi virtalukon pohjat semmosia, että 740/940 käy päittäin toisiinsa ja käykö jonkun muun mallin pohjat myös?
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 740 virtalukon pohjan irroitus
« Vastaus #7 : 14.05.2012, 12:43:38 »
tuskin minkään muun,eiköhän sinne kannata laittaa se mikä siihen autoon kuuluukin?
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 virtalukon pohjan irroitus
« Vastaus #8 : 14.05.2012, 14:23:17 »
740/vanha 760/940 pohjat käy ristiin, muuten on hiljasempaa. 240 pohjaa pystyy käyttämään jos jaksaa veistellä liittimet eri järjestykseen, mutta ei maksane vaivaa...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1221
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 virtalukon pohjan irroitus
« Vastaus #9 : 14.05.2012, 18:26:00 »
Nyt sit voitas samalla kattoo noi kytkentäjärjestykset siitä liittimestä, joka tulee sinne pohjaan. Joku nimittäin avasi sen kotelon olettaen, että kyllä ne pysyy siellä paikoillaan :facepalm: Pari punasta johtoo, sinipunanen, pinkki ja pari sinikeltasta ja musta sieltä löytyy. Pinkki ja musta on selvillä, mitä ne on ja punasiin tullee virtaa. Mutta siis hakusessa nimenomaan se, miten ne tulee siihen liittimeen. Jos sen kannen haluaa jostain syystä avata (ajattelin vähän niinkus mittailla onko vika jossain muualla kuin pohjassa), niin ainakin liitin kannattaa olla kiinni vaikka irrotetussa virtalukon pohjassa.
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1221
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 virtalukon pohjan irroitus
« Vastaus #10 : 14.05.2012, 18:50:57 »
Tuossa osa 2, mutta onkos nuo R, BL-R, P ym. värejä ja löytyykö nuo kaikki jostain? Ja sitte mä löysin tommottisen kuvan siihen (jos toi nyt on 740:sta...). Mutta tosiaan, jos jollakulla olis kuvaa tai valmista kaaviota, niin ei tarttis tehdä reverse engineeringiä.
« Viimeksi muokattu: 14.05.2012, 19:07:37 kirjoittanut jpajula »
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9027
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 740 virtalukon pohjan irroitus
« Vastaus #11 : 14.05.2012, 19:22:06 »
onkos nuo R, BL-R, P ym. värejä ja löytyykö nuo kaikki jostain?

Jep. Haynesin/Alfamerin korjausoppaissa on kytkentäkaavioiden alussa listattu nuo värit, voin tarvittaessa laittaa kuvan kuhan meen kotiin.

Tulee englannin/ruotsin kielen sanoista, esim.

R = punainen (red tai röd)
BL = sininen (blue tai blå)
P = pinkki
W = valkoinen (white)
Y = keltainen (yellow)

Kaksi lyhennettä viivalla erotettuna tarkoittaa kaksiväristä johtoa, esim. BL-R = sini-punainen.

Muuten nuo on aika loogisia paitsi

SB = musta (svart, black)

ja näissä kannattaa olla huolellinen

GN = vihreä (grön, green)
GR = harmaa (gray)

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1221
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 virtalukon pohjan irroitus
« Vastaus #12 : 14.05.2012, 19:47:59 »
Jep, Haynesia ei ole mulla just nyt, koska se on läppärissä, joka jäi töihin. Kyllä sitä ihmisen piti taas olla pöllö ja mennä avaamaan tuo silleen puolihuolimattomasti. No, älkää muut olko.
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9027
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 740 virtalukon pohjan irroitus
« Vastaus #13 : 14.05.2012, 20:36:12 »
Laiskuuttani kuitenkin tekstinä...

BL  sininen
BN  ruskea
GN  vihreä
GR  harmaa
OR  oranssi
P  pinkki
R  punainen
SB  musta
VO  violetti
W  valkoinen
Y  keltainen

Onneksi et sulakerasiaa mennyt repimään auki niinkuin minä, voi että oli ihana yhdistellä ne harmaa-valkoiset, kelta-valkoiset, kelta-harmaat ja muut kaverit pimeässä parkkihallissa... 25 sulaketta ja keskimäärin n. 3 johtoa jokaiseen...

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1221
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 virtalukon pohjan irroitus
« Vastaus #14 : 14.05.2012, 22:22:20 »
Jeps, kiitos. Katon noita johdotuksia huomenna työmaalle päästyäni. Onko kenelläkään muuten tietoa, että mihin menee se toinen pinkki johto, joka lähtee PNP-kytkimeltä? Toinenhan minun ymmärtääkseni menee suoraan virtalukolle, mutta siitä liittimestä lähtee kuitenkin kaksi pinkkiä samasta rööristä.
Vastusta mittasin niistä virtalukon liittimen piuhoista ja niden mustan ja pinkin välillä on aika tasaseen 160ohmia ja nopeella laskulla 75mA on virtavuodon suuruus tuota kautta johonkin. Ja ei ollu vaikutusta, onko PNP:n liitin kiinni vai irti.
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

 

Samppasport  Futurez