Tähän voisin varmaan lisätä että, minulla on 100A laturi ja se antaa 13,8V
Täysikuormitus niin 13,3V.
Ja kaikki toimii kumminkin.. paitsi koneen kilinä... 
Jos haluat välttämättä sen 14,4V niin vaihda jännitteensäädin sellaiseen. 
Edit: tuli tässä mieleen että oletko käynyt kaikki maadotuspisteet moottorista läpi?
Meinaan vain että niitä on jopa 850:sessä enemmän kuin tarpeeksi.
Eli aika alhaalla on sullakin jännite. Onko sulla perinteinen lyijyakku?
Yli 14v latausjännite löytyy suurimmasta osasta autoista, ainakin toi 13,3v menee jo ihan liian alas.
Tilasin jo ebaysta uuden 14,5v säätimen, eipä paljoa ollut edes muita vaihtoehtoja..
Kaikki maadoitukset on läpikäyty ja niitä on jopa lisätty.
Auto seisoo yön yli ja kun menet mittaamaan sillä sähkömiehen mittarilla eli volttimittarilla sen jännitteen akun navoissa sen pitää olla jotain 12.6-12.8 voltin pintaan jolloin akku hyvä jos menee alle 11.8 silloin akku huono tai jossain on sähkövuotoa.Kannattaa ottaa maa piuha pois että saat auton käyntiin.Teillä ei ole mitään omia virityksia soittopuolella tai muualla eli auto on ihan vakio.Koska vika alkoi vaihdettiiko silloin mitään osaa.Pitää yhdistää se se vuotovirta jonnekin eli sulakeitta irrotellaan ja kun loppuu niin bingo .Laturi ja muu jutut varmaakin selvitetty.
Tuota se latausjännitee tarkista eli kaikki sähköä kuluttavat laitteen pois päältä.Kierrokset yli 2000 ja mitä mittari näyttää se kunnon akussa mitattu onko 14.4-vai 14.6v.
Vuotovirta on mitattu moneen kertaan ja sellaista ei löydy.
Myös tuo latausjännite on tuossa edellä mainittu...
No mutta tuohan on täyttä potaskaa.
Tuolla on latauksen speksit Otiman lataukseen.
http://www.optimabatteries.com/product_support/charging.php
Eikä jännitteet tuosta varmaan paljon heitä muun merkkisillä AGM -akuilla.
Kandee lukee tuokin:
http://www.navimare.fi/product_catalog.php?c=91
Sitähän minäkin, ei pitäisi AGM:lle olla jokin tuollainen 14,4v yhtään liikaa.
Vartan AGM:n käyttöohjeessa sanotaan, että 14,8v on maksimi, samoin jossain foorumilla sanottiin myös Boschin S6:ssa olevan.
Vaikka autossa oli kuitti laturin vaihdosta mukana, niin vähän epäillyttää, tuo laturi nimittäin ei ole mitenkään uudehkon näköinen. Numeroltaan tuo on 0 123 505 014 ja myös volvon osanumero on se sama vanha, joka on jo jossain 850 malleissa joissa on 100A dynamo. Luulisi, että edes jompikumpi numero olisi korvautunut vuosien saatossa.
Kaverin autossa olevassa muutaman vuoden vanhassa Boschin laturissa oli aivan erilainen tarrakin.
Noh, kokeillaan vaihtaa se säädin ja katsotaan...