Optimoista katoin, että se toiseksi suurin keltakantinen olisi varmaan hyvä, eli se 66Ah malli, olisi sitten vähän kapasiteettia webastoa varten eikä tuossa ole paljoa hintaeroa verrattuna johonkin 55Ah malliin.
Otin akun eilen irti ja latasin c-tekillä täyteen, taaskaan ei mennyt kuin muutama tunti ja näytti täyttä.
Mittasin napajännitteen ja oli 12,75v eli ihan ookoo, mutta alle tunnissa jännite tipahti 12,5v, pitää kattoa että mihin se nyt yön aikana on tippunut.
Kyllähän tuosta voi jo päätellä, ettei se akku kunnosa ole.
Vähän outo malli, kun ei ole Optiman sivulla tuollaista ollenkaan.
Mut näkyy kuiteskin olevan suomessa myynnissä. Ne on varmaan niitä piraatti optimoita

Napajännitteen 12,5V, mukaan sun akussa olis yli 75% varaustaso.
http://jgdarden.com/batteryfaq/carfaq4.htm#mf_soctos on vähän tietoa lyijyakuistakin:
http://koti.mbnet.fi/artoni/Muut/Ajoneuvot/Akku%20Tietoa.htmlOptima yellow top käyttö- ja latausohjeet:
•Älä päästä akku purkautumaan alle 10,8V
•Älä ylilataa akkua – max napajännite 13,0V
•Jos akku purkautuu tyhjäksi (alle11V), on lataus suoritettava 2-3A ja vähintään 14 tuntia
•Latausjännite autossa oltava 13,8V – 14,8V välillä
•Peruslataus 12V / 10-25A, 4-8 tuntia, mieluiten ohjelmoidulla varaajalla
•Ylläpitolataus 13,2-13,8V, max virta 1,2A
•Pikalataus – max jännite 15,6V, ei virtarajoitusta kun akku ei lämpene yli 50C. Lopeta kun virta on pudonnut alle 1A
•Varo oikosulkemasta akkua
•Jos akku ei ole jatkuvassa käytössä, varaa se säännöllisin ajoin (4 kertaa vuodessa)
•Akun max kylmä-/lämpöarvot ovat -40C ja +60C välillä
•Akun käyttöikä on pisin kun akku varataan ohjeiden mukaan ja sen käyttö on tasaisen jatkuvaa
Pikalataus jopa 300A virralla on mahdollista