Millä välityksillä tuota ZF on tehty?
Transmission ZF S5D 280Z, S5D 320Z
Gear Ratios:
1st 4.21
2nd 2.49
3rd 1.66
4th 1.24
5th 1.00
reverse 3.85
Noi molemmat ZF lodjula, löytyy e34, e36, e46 bimmereistä. Jälkimmäisin pitäis olla m3 3,0 perässä, toi 280 ja 320 kertoo väännönkeston newtonmetreissä, tosin muistaakseni esim 325tds ja m3 lootissa olis välitysero.
HUOMATKAA että löytyy kans s5d 250z, se on GETRAG loota, ja ns pikkugetrag, eli 240, kestää vääntöä about saman kun m4x volvo laatikot, eli älkää ostako sitä, Sitä löytyy kanssa 325tds perästä, ja sain itse vahingossa kerran sellaisen, kun ostin e36 325tds perästä lootan!
Vääntöä noi zf lootat näyttävät kestävän hyvin, omasta vetästiin 664nm penkissä, eikä loota koskaan valitellut vääntöjä, ruotsin pojat ajelleet kans samoilla väännöillä about 3v ennenkun antautui.
Itse ainakin havainnut noi välitykset hyviksi 300 sarjan kopassa 325tds 2,56 perävälityksellä ja 225/45r16 rengastuksella. Isossa volvossa jossa ehkä isommat renkaat voi 3 nurkilla oleva välitys olla fiksumpi, mitään 4 nurkilla olevia ei kannata ottaa, loppuu huippunopeus 150 nurkille ainakin vakio vinokoneiden kanssa. 10krpm kiertävät hondat sit erikseen.

Yks negatiivinen asia tossa lootassa on, vaihteensiirto on vähän lötkö, eikä yhtä tarkan oloinen kun volvon lootassa, mutta se on pieni ongelma.