0
0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.
Siis tarviiko se yksi tulppa ottaa kannesta irti, vai riittääkö tulpanjohdon irrotus että kone käynnistyy? Kärkiväliä säätäisin hiukan lisää näin mitään näkemättä, ja vaikka hiekkapaperilla vielä putsaisin. Vaikuttaako starttauksessa jos toisella antaa apuvirtaa että jännite nousee?
ihan tulppa irti kannesta. kärkiväliä sääjetty isommaks ja pienemmäks, ei ollu mitään vaikutusta. apuvirtaa en oo kokeillu ku starttaa helvetin hyvin, ainakin virta riittää.
Veikeetä. Tulvisko siellä kaasari ja ilman yhtä tulppaa puhaltaa enimmät bensat pois ja jaksaa sytyttää muilla pytyillä?
Tai voiko olla pakoputki tukossa (esim. joku äänenvaimennin, tai myyrä jumissa putkessa), tulpaton pytty toimii pakoreittinä?
niin en tiedä, voihan se olla. mites se todetaan että se kaasari tulvii?? ainakaa ei vuoda mistään bensaa tms. voisko olla muuten vaikutusta ku lorahti vähä liikaa öljyä kaasariin?? mitä ylipäätään sillä kaasarin öljyllä on merkitystä??
Jos kastelee tulpat yhdellä startilla luultavasti tulvii. Kaveri pitämään kaasarin mäntää ylhäällä ja katsoo startatessa kuinka paljon sitä bensaa ruikkii kaasarin kurkkuun, jos tulee lorottamalla tai niin paljon, että sitä näkyy pisararoituneena niin tulvii. Kaasari irti ja uusi neulaventiili tai ehjä käytetty kaasari (römppäsen varmaan saa lähes ilmaiseksi, löytyy myös saabeista ja mersusta). Neulaventtiilin vaihtamiseksi/bensan pinnan takistamiseksi ei tarvitse purkaa koko värkkiä, riittää kun irrottaa kohokammion. Öljyn tehtävänä on hidastaa/tasata männän liikettä, liian jäykällä öljyllä kiihtyvyys heikkoa ja lirulla öljyllä/ilman öljyä nykii kun mäntä seilaa edestakaisin. ATF:ää (automaattivaihteistoöljyä) noihin kuuluu laittaa.Tuolta löytyy römppäsen hajotuskuva:http://www.gowerlee.dircon.co.uk/Stromberg.html