Carcom Oy  Elekma

740GLE.vm.1990

  • 7 Vastauksia
  • 1937 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vaisvi-s

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
740GLE.vm.1990
« : 07.06.2012, 14:54:07 »
Voisko joku kertoa mikä mättää.Päästöt on ihan pilvissä,inssi pisti ajokieltoon.Lambda on vaihdettu samoin tulpat,boksin lämpöanturi sekä vuodot tutkittu starttipilotilla ei löytyny vuotoja.Auto käy tasaisesti tyhjäkäyntiä sekä ajossa hiljaa eikä motarillakaan mitään epätavallista :-\

hevonen

  • Vieras
Vs: 740GLE.vm.1990
« Vastaus #1 : 07.06.2012, 16:50:50 »
Taas... Vikakoodit luettu? Imuvuoto? Imm paskana.
Anteeksi kun ehdottelen jo tarkistettuja komponenttejä mutta kun et jaksa autosta mitään kertoa kysymyksessäsi.

Kerro auton speksit, ei tarvii aina arpoa, tosin olet jo aikaisemmin hylännyt mielipiteeni joten se voidaan unohtaa mutta jos vaikka joku sattuisi tietämään...

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Vs: 740GLE.vm.1990
« Vastaus #2 : 07.06.2012, 18:14:52 »
Voisko joku kertoa mikä mättää.Päästöt on ihan pilvissä,inssi pisti ajokieltoon.Lambda on vaihdettu samoin tulpat,boksin lämpöanturi sekä vuodot tutkittu starttipilotilla ei löytyny vuotoja.Auto käy tasaisesti tyhjäkäyntiä sekä ajossa hiljaa eikä motarillakaan mitään epätavallista :-\

Hevosen viestiä mukaillen...

Mitkä oli päästöarvot?
Kone on kait B200F ja pitää olla vähäpäästöinen eli esim HC <100???
Ne vikakoodit: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=149.0
Onko Lambda ihan oikea BOSCH?
Vuotaako pakoputki jostain ennen lambdaa (terävää tsupsuttelua)?
Onko IMM kunnossa ja onko oikea BOSCH?
Imuvuotoja olitkin jo etsinyt. Onko letkut kiinni ja noin suurinpiirtein oikeissa paikoissa? Onko kaasuläpälle IMMulta tuleva muovihaitariletku ehjä ja klemmarit kiinni?

Virranjakajan kansi, pyörijä ja tulpanjohdot oireilisivat varmaankin jollain muulla lailla?
« Viimeksi muokattu: 07.06.2012, 18:17:34 kirjoittanut googe 2.0 »

Poissa vaisvi-s

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Vs: 740GLE.vm.1990
« Vastaus #3 : 07.06.2012, 19:50:33 »
Ensinnäkin hevoselle anteeksipyyntö jos olen jonkin mielipiteesi hylännyt koska en näistä asioista oikein mitään tiedä en myöskään ole pätevä hylkäämään kenenkään mielipiteitä.Päästöarvoja en muista koska ne olivat niin korkeat että niitä ei edes printattu.Ensilukemalla vikakoodit.1-1-3,2-1-2,2-3-1,2-3-2.Nollauksen jälkeen ajossa noin viistoista kilometriä vikavalo syttyi ja koodit.2-3-1,232.Pakoputki oli mätä yliviennistä taakse se uusittiin eikä tukkimalla takaa kuulunut mitään ääniä ja moottori tukehtui.Lambda ostettu motonetista boschin laatikossa ja kuitissa lukee bosch.Immusta en tiedä muuta kuin sen että se on bosch ja se lanka siellä sisällä on ehjä.Kaikki letkujen kiinnitykset on tarkistettu eikä paikat ole voinut vaihtua.Muovihaitariletku on ehjä ja klemmarit uusittu. :o

Poissa vaisvi-s

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Vs: 740GLE.vm.1990
« Vastaus #4 : 07.06.2012, 20:20:49 »
Toi speksit ei okein klahtanu mutta kone on B200F.LH 2.4.

hevonen

  • Vieras
Vs: 740GLE.vm.1990
« Vastaus #5 : 07.06.2012, 21:28:02 »
Tempases engine control sulake vähäksi aikaa irti ja tökkää se takasin, ajele hetki, sitten luet koodit.
Jos tulee samat 231, 232 veikkaan että imm on sökö.
Mittaa sen arvot nyt ensin 
IMM:n 1 terminaalin ja maan välillä pitää olla 0 ohm vastusta, IMM irtykytkettynä. IMM kytkettynä auton ollessa käynnissä, tyhjäkäynnillä, 3 terminaali pitäisi antaa 2,3 volttia. Terminaalinen numerot löytyy ku vetää liitoksien kumisuojan pois.
Lambdan pitäisi seilata ~0,1-0,9 voltin välillä tyhjäkäynnillä.

Ps. Äläkä välitä, mä tässä nyt vähän sekoilin tuossa että mitä kukakin on tehnyt... :))
Menee välillä puurot ja vellit sekaisin kun kirjoittelee niin paljon, sori...
« Viimeksi muokattu: 07.06.2012, 21:30:38 kirjoittanut hevonen »

Poissa tommi m

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • www.vrcf.fi
Vs: 740GLE.vm.1990
« Vastaus #6 : 08.06.2012, 00:34:03 »
omassa oli samanlainen vika, päästöt pilvissä ja vikakoodii tuli vaikka mitä. ilmamäärämittari oli sökö. 

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Vs: 740GLE.vm.1990
« Vastaus #7 : 12.06.2012, 10:09:23 »
Jostain saman numeroinen ehjä IMM lainaan ja sillä selviäisi laakista.

Jos tuo siis on rikki, niin ei kannata vaihtaa mihinkään halpaan tarvikkeeseen. Ennemmin käytetty aito BOSCH kuin kiinanpaska. Lambda ja IMM pitää olla kunnolliset, koska noilla se ruiskutettava seos muodostetaan ja bensat tuhlataan tai säästetään. Lambdaksi ostitkin kunnollisen BOSCH:n. Erittäin hyvä juttu!

 

Autoracing  KL-varaosat