Lisäksi imusarjalla on suuri vaikutus moottorin tehoon. Niinkuin AMW mittaili Mitsu EVO6. Muuten vakio moottori 300hv. Tuohon vakiomoottoriin AMW-imusarja (sisältäen sen hienon plenumin) = n. 330hv.
Varmasti jossain woimamoottorissa tulee tehoa enemmänkin, kuin +30hv, kun tuossa mittailtiin vain vakio mottia.
Moottorin tuottama teho määräytyy hyvin suurelta osin sen mukaan, miten paljon sinne saadaan ilman ja polttoaineen seosta per imutahti, joten kyllähän imupuoli moottorin tärkein virityskohde minusta on.

Melko usein nuo itsetehdytkin imusarjat parantavat moottorin sisäänhengitystä, joten tehoa ne välillisesti tuovat usein paljonkin. Sarjavalmisteiset autot kun tuppaavat olemaan tasapainoilua ajettavuuden, polttoainetalouden, päästöjen ja tehon suhteen, niin usein niissä viripotentiaalia imupuolella onkin.
Itsehän olen tyytyväinen jo siihen pelkän imusarjan +30hp, sekin olisi eteenpäin. Olen kuitenkin melko vakuuttunut siitä, ettei tuo itsekyhätty imari kuitenkaan mikään ihan täydellinen ole tasaisen täytöksen suhteen, mutta toivottavasti siitä edes jotain apua olisi. Sitä taas on vaikea arvioida ilman sylinterikohtaista seoksen tarkkailua, että tuoko tuo lisätehon mukana myös suuria ongelmia..