KL-varaosat  Carwist

Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"

  • 217 Vastauksia
  • 73530 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 617
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #210 : 28.06.2019, 19:25:53 »
taitaa erona olla tukevammat värinänvaimennuksen jouset turbon levyssä, näin todennut ainakin m47 vapari vs m90 tdic ja 850 t5 vs 850r

Jos ei kitkapinnoissa yms ole eroja, ja ainoa ero tuo mainitsemasi niin onko käytännön hyötyä sitten niistä jämäkämmistä jousista vai onko riskinä että jouset alkavat pohjata tuhoten levyn keskiön nopeasti..?
V70 '01
440 '89
Amazon '68

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 400
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #211 : 28.06.2019, 19:42:02 »
Turbonkin levyissä menee jouset väljäksi keskiöön jopa vajaa 300hv deekun voimilla vuodessa. Muuta haittaa ei itellä ollut ainakaan noista väljistä jousista, ku tyhjäkäynnillä kuuluva räminä. Jos meinaa m4x laatikkoa käyttää, niin sama minkä levyn sinne laittaa. Varovasti saa käyttää kytkintä, että kestää tuolla asetelmalla.

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 617
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #212 : 29.06.2019, 07:24:32 »
Turbonkin levyissä menee jouset väljäksi keskiöön jopa vajaa 300hv deekun voimilla vuodessa. Muuta haittaa ei itellä ollut ainakaan noista väljistä jousista, ku tyhjäkäynnillä kuuluva räminä. Jos meinaa m4x laatikkoa käyttää, niin sama minkä levyn sinne laittaa. Varovasti saa käyttää kytkintä, että kestää tuolla asetelmalla.

Alkuun on tavoitteena tasaluku 200hp, eikös niissä lukemissa pitäs melkeen minkä vaan Volvon vakio lootan kestää?
SRE:n sain tutulta halvalla, sillä on n. 100tkm ajettu.  Sekö on siis niin jämäkkä että varomattomalla käytöllä saa M4X lootan rikki?  :)
V70 '01
440 '89
Amazon '68

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2616
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #213 : 29.06.2019, 12:48:35 »
Alkuun on tavoitteena tasaluku 200hp, eikös niissä lukemissa pitäs melkeen minkä vaan Volvon vakio lootan kestää?
SRE:n sain tutulta halvalla, sillä on n. 100tkm ajettu.  Sekö on siis niin jämäkkä että varomattomalla käytöllä saa M4X lootan rikki?  :)

Ei ne hepat vaan se vääntö, taitaa 400nm olla askille liikaa. Aika surkeita askejahan nuo on kaikin puolin.
-Volvo 940 B230FB + M47 '92 "Pulkka"
-Nissan 200sx S13 "1JZ-GTE VVTi projekti" '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 617
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #214 : 29.06.2019, 13:39:10 »
Ei ne hepat vaan se vääntö, taitaa 400nm olla askille liikaa. Aika surkeita askejahan nuo on kaikin puolin.
Joo siinä käsityksessä itsekin olen, että vähän päälle 400nm olisi se raja.

Mutta ettei aihe karkaa lootan surkean keston moittimiseksi, niin siis onko nyt se ja sama minkä levyn sinne sre:n kaveriksi laittaa, vai onko aito turbon levy niin paljon parempi vaihtoehto että siihen kannattaa satsata(uusia vaparin levyjä oon nähnyt välillä kaupan hyvinkin halvalla)?
V70 '01
440 '89
Amazon '68

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • #lihavatpojat
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #215 : 15.01.2020, 00:01:15 »
On käynyt ilmi että varaosaliikkeet, ainakin motonet myy samaa 215mm kytkinpakettia vapariin ja turboon, vaikka turbon hinta on x2.

Autodoc näyttää Sachsin kytkimien varaosanumerot,
vapari SACHS 3000 121 004
turbo SACHS 3000 121 003
onko jollain tietoa eroaako nämä tosielämässä toisistaan?

Omaan B23 kokoonpanoon tulee todennäköisesti 250nm+, yritän metsästää turbon kytkintä sinne, vaikka SREtäkin on kyllä nykyään 215mm saatavana, en vielä sille tielle lähtis...
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5411
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #216 : 15.01.2020, 00:50:45 »
On käynyt ilmi että varaosaliikkeet, ainakin motonet myy samaa 215mm kytkinpakettia vapariin ja turboon, vaikka turbon hinta on x2.

Autodoc näyttää Sachsin kytkimien varaosanumerot,
vapari SACHS 3000 121 004
turbo SACHS 3000 121 003
onko jollain tietoa eroaako nämä tosielämässä toisistaan?

Omaan B23 kokoonpanoon tulee todennäköisesti 250nm+, yritän metsästää turbon kytkintä sinne, vaikka SREtäkin on kyllä nykyään 215mm saatavana, en vielä sille tielle lähtis...
Niinhän ne on myyneet jo vuosia. Saab 900 Turbon 215mm asetelma toimii hyvin ja tarvitsee korkeintaan kytkinhaarukan korkeuden hienosäätöä. Ja tottakai myös laatikkoon sopivan levyn. Motonetista on Saabin paketit tullut ostettua, hinta ollut vajaa 140e.

Tuolta saa katottua esim. Sachsin, Lemförderin ja TRW:n varaosanumeroiden yhteensopivuuksia: https://webcat.zf.com/
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • #lihavatpojat
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #217 : 15.01.2020, 10:09:46 »
Joo olen tietoinen saabin asetelmasta, lähinnä raha ratkaisee tietenkin tässä kohtaa, saapin asetelma 140€ + levy ~90€ vs. B21ET kytkin autodocista ~150€.
Tai ei varsinaisesti raha kysymyskään, mutta jos yhtä hyvän kytkimen saa 150€ vs 230€
« Viimeksi muokattu: 15.01.2020, 10:41:28 kirjoittanut Kökkö »
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

 

KKD Motorsport  Samppasport