Autoracing  KL-varaosat

Mitkä uudet iskarit V70 D5 vm2009:ään ?

  • 102 Vastauksia
  • 45058 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Alvari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitkä uudet iskarit V70 D5 vm2009:ään ?
« Vastaus #45 : 04.03.2014, 13:42:42 »
Alkaa olemaan meno huojuvaa alkuperäisillä iskareilla, auto siis 2009 v70 ja mittarissa vajaa 140tkm. Välillä tuntuu siltä että auto voi vaihtua seuraavan vuoden aikana joten merkittäviä investointeja ei viitsisi alustaan tehdä eli  Motonetin iskarit on alkaneet kiinnostamaan hintansa takia. Onkohan nuo jo uutena täyttä kuraa, hintaa takaiskarille 80e/kpl ja etuiskarille satanen. Vai saako jostain halvemmalla?  Toki jos tilaisi gripendosta madallusjouset + bilsteinit ei hinta montaa satasta kauemmas karkaisi.

Poissa volvesteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitkä uudet iskarit V70 D5 vm2009:ään ?
« Vastaus #46 : 04.03.2014, 15:43:36 »
Alkaa olemaan meno huojuvaa alkuperäisillä iskareilla, auto siis 2009 v70 ja mittarissa vajaa 140tkm. Välillä tuntuu siltä että auto voi vaihtua seuraavan vuoden aikana joten merkittäviä investointeja ei viitsisi alustaan tehdä eli  Motonetin iskarit on alkaneet kiinnostamaan hintansa takia. Onkohan nuo jo uutena täyttä kuraa, hintaa takaiskarille 80e/kpl ja etuiskarille satanen. Vai saako jostain halvemmalla?  Toki jos tilaisi gripendosta madallusjouset + bilsteinit ei hinta montaa satasta kauemmas karkaisi.

No Bilsteinin perusputket ne minulle Motonetistä viimeksi möivät  taaks :D Varmaan ihan OEM laatua, eli halvinta mitä auton alle kannattaa laittaa.

Mutta jos tarjoavat jotain LipTec yms. niin ei kannata ottaa. Entiseen -01 Volvoon laitoin taakse ja kestivät viikon. Netistä tilasin 20€ kalliimmat Sachsit jotka olivatkin paljon laadukkaammat.

Etuiskari on vähän hankalampi, sillä joudut purkamaan koko hoidon jousineen ja päälle tulee vielä renkaiden suuntaus ym. Taakse vaihtaminen oli suht helppoa.
-12 V60 D3A

Poissa Stinger

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitkä uudet iskarit V70 D5 vm2009:ään ?
« Vastaus #47 : 10.03.2014, 20:21:53 »
Onko XC70 muuten iskareitten suhteen vaihtoehtoja, ei liene samat käy kuin samanikäiseen V70. Vuosimalli 2012 alla ja minusta vakio iskunvaimennus tuossa ei ole ihan auton muun laadun tasolla?? Tällä on ajettu vasta 80tkm joten iskarit ei ole vaihtokunnossa. Terävät epätasaisuudet tiessä ei minusta pitäisi näin massiivista autoa tärskäyttää kuten tekevät. Body rollin ymmärrän vielä korkeuden piikkiin menevänä ja se on ihan kohtuuden rajoissa näin korkeassa autossa.
Tesla S75D '17

Poissa JKK74

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitkä uudet iskarit V70 D5 vm2009:ään ?
« Vastaus #48 : 22.08.2014, 00:31:59 »
Mitenkäs on, mikä on jousien vaikutus tähän Volvon vakioalustan löysyyteen? Olen nyt hankkimassa uusia vaimentimia, jotka todennäkäisesti tulee olemaan Konin FSD:t. Tuntuu vain että täällä jokainen on samalla laittanut madaltavat jouset, ja kommentit on pääosin sellaisesta kombinaatiosta, jossa on vaihdettu sekä pumput että jouset. Itse haluaisin pitää auton kuitenkin vakiokorkuisena, joten mietityttää että tuleeko tuntumasta riittävän topakka pelkillä uusilla FSD-vaimentajilla? Vai olisiko vakiojousien kaveriksi parempi valinta Bilsteinin B6:set? Ainakin entinen 5-bemarini meni vakiojousilla ja B6:illa aivan liian epämukavaksi omaan makuuni.

Heittäkääpäs kommenttia jotka olette jättäneet vakiojouset uusien pumppujen kaveriksi?

Onko muuten kellään kokemuksia Lemförderin vakiojousista? Niitähän saa myös vahvistetuilla takajousilla, mutta pysyykö korkeus samana vai töröttääkö perä pystyssä tyhjällä kuormalla?

Poissa volvesteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitkä uudet iskarit V70 D5 vm2009:ään ?
« Vastaus #49 : 23.08.2014, 14:24:42 »
Onko muuten kaikissa 08-> V70:ssä samat iskarit ja jouset? Autopurkamolla näyttäisi olevan myynnissä "uuden" 19tkm ajetun seitsenkymppisen iskari+jousi yhdistelmät eteen hintaan 70€ kappale. Omassa autossa tulee 230tkm kohta täyteen ja ehkä hieman alkaa kosla jo niiailemaan mutkissa...Näillähän voisi saada käypäiseen hintaan uuden auton fiilistä. Ehkä vielä jos puslat vaihtaisi uusiin...
-12 V60 D3A

Poissa Sami K.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 723
    • VNT ahtimet kiertoon, ei roskiin.
Vs: Mitkä uudet iskarit V70 D5 vm2009:ään ?
« Vastaus #50 : 23.08.2014, 18:25:26 »

Heittäkääpäs kommenttia jotka olette jättäneet vakiojouset uusien pumppujen kaveriksi?

Onko muuten kellään kokemuksia Lemförderin vakiojousista? Niitähän saa myös vahvistetuilla takajousilla, mutta pysyykö korkeus samana vai töröttääkö perä pystyssä tyhjällä kuormalla?

V70 -02:een laitoin em. jouset ja Konin FSD sarjan. Tuli jämäkkyyttä lisää mutta tyhjänä perä oli ylhäällä.
Lauseet alkavat aina isolla kirjaimella.. 1% Support
Valmet 805 lempinimi on pedo.
mikan Fanclub #1   Viivakoodien lukua läppärillä.

Poissa volvesteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitkä uudet iskarit V70 D5 vm2009:ään ?
« Vastaus #51 : 28.08.2014, 08:43:15 »
Onko muuten kaikissa 08-> V70:ssä samat iskarit ja jouset? Autopurkamolla näyttäisi olevan myynnissä "uuden" 19tkm ajetun seitsenkymppisen iskari+jousi yhdistelmät eteen hintaan 70€ kappale. Omassa autossa tulee 230tkm kohta täyteen ja ehkä hieman alkaa kosla jo niiailemaan mutkissa...Näillähän voisi saada käypäiseen hintaan uuden auton fiilistä. Ehkä vielä jos puslat vaihtaisi uusiin...

Uppia! Auto piippaa, että 30pv aikaa huoltoon. Iskarit olisi kiva vetää samassa rytäkässä.

Eli 19tkm ajetun V70 D3:n iskarit ovat purkamolla tarjolla. Kannttaako ostaa vai työnnänkö käden sangolliseen paskaa? Tuleeko noiden osien mukana "kaikki" vai puuttuuko jotain pultteja yms.?

Jos ostan erikseen iskarit + jouset, niin hintn on helposti triplat. Iskarit ehkä 110€ kpl ja jouset ....150€?

Kannattaako jousia edes vaihtaa, elleivät ole poikki? Harva nettikauppa tuntuisi edes myyvän jousia. Pelkkää iskaria tarjotaan. Autoni alusta on nykyään löysä ja niiailee mutkissa, mutta jousitus ei kuitenkaan pohjaa tai muuten kolise.
-12 V60 D3A

Poissa Taksari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitkä uudet iskarit V70 D5 vm2009:ään ?
« Vastaus #52 : 28.08.2014, 12:35:27 »
Soitto marmoritiskille ehkä selventää sopivuutta...

Oma arvaus on, että mitään nippeleitä ei purkaamon osista puutu, mutta nelikoissa on erilaiset osat ja etuveto-taksimallissa nelikon takajouset, ehkä tolpatkin? Mutta sun auto tuskin on vanha taksi noin pienillä kilsoilla?

Itse laittaisin joko madallusjouset + iskarit tai pelkät iskarit vanhoihin jousiin. Ei ne noilla metreillä vielä ole mihinkään kuoleentuneet - jos kuoleentuu koskaan...

Poissa volvesteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitkä uudet iskarit V70 D5 vm2009:ään ?
« Vastaus #53 : 28.08.2014, 17:27:55 »
Tietojen mukaan iskarin on ihan tavallisesta 2WD V70:stä ja samanlainenhan itselläkin on. Eikä taksi vaan normaali porvariohjus. Madalluksia en laita, koska ikää kohta 40v ja maavaraa tarttee talvelle ;) Mietin vaan, kun tuossa olisi iskari+jouset halvemmalla mitä pelkät iskarit. Sitä toki ei tiedä, ovatko ottaneet osumaa kolarissa jne.

Jousien vaihto iskareita vaihdettaessa olisi työn osalta ilmaista. Paitsi tietty jos laskuttavat taulukon mukaan ja iskareille on 2h ja jousille 2h eli yhteensä 4h...Ja pientarvikelisät kahteen kertaan - kuten asiaan kuuluu.
-12 V60 D3A

Poissa ridgeforrester

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 135
Vs: Mitkä uudet iskarit V70 D5 vm2009:ään ?
« Vastaus #54 : 03.09.2014, 23:43:38 »
Laitatin vuosi takaperin FSD:t, ja tuolloin mietin pääni puhki, arpoen laittaisiko samalla jäykempää jousitusta. Pelkillä iskareilla mentiin.
Heti huomasi tuon FSD:n ajatuksen toimivan; tolpat jämäköityivät jonkin verran, mutta eivät muuttuneet lainkaan kovemman oloisiksi. Iskut pikemminkin pehmenivät. Jämäkkyyden parantumisen huomasi kurveissa, joissa auto tuntui kevyemmältä - kallistelu vähentyi. Hyvät tolpat nuo FSD:t on.

Sellainen outous ilmeni, että keula nousi hieman pelkällä iskarin vaihdolla. En tajua mistä moinen johtuu. Muuttuneen asennon huomasi paitsi ulkoa katseltuna, niin myös perstuntumalla, kun ratin taakse istahti.

Jälkikäteen ajateltuna tuntuu, että olisi sittenkin pitänyt laittaa se Eibachin vieterisetti samalla alle, kun olisi käytännössä jousien hinnalla selvinnyt. Jämäkkyyttä saisi olla vielä lisää. Nyt mietin, että laitanko tuon Eibachin setin vai vaihtaisinko pelkät takajouset. Maavaran puolesta 20...30 mm pudotus näyttäisi vielä ihan vakioalustalta; sen verran tuota maavaraa on nyt.
Volvo V90 T8 Inscription MY2019. Ex V70 2.5T Geartronic Summum MY2008. Ex V70 2.4 GLT Aut MY1998.

Poissa JKK74

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitkä uudet iskarit V70 D5 vm2009:ään ?
« Vastaus #55 : 04.09.2014, 00:15:34 »
Kyllä meikäläisestä alkaa nyt tuntumaan että tilaukseen lähtee Bilsteinin B6:set ja taakse Lesjoforsin jäykennetyt takajouset. Eipä ainakaan tarvitte jälkeenpäin itkeä että saisi olla vielä topakampi...

Poissa volvesteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitkä uudet iskarit V70 D5 vm2009:ään ?
« Vastaus #56 : 04.09.2014, 09:33:11 »
Jätin tilaamatta purkuosat ja varasin ajan paikalliselle Fixus korjaamolle. Huoltovalokin prkl syttyi, joten konkurssiin mennään ;) Huolto 300 ja iskareiden kanssa korjaamo puhui about 1000€ molemmin puolin. Ei antanut mitään tarkkaa arviota, kun sanoi kokemuksella, että monesti pitää vaihtaa muutakin osaa. Paja on saanut aikaisemmankin Volvon toimimaan ok, joten miksei nytkin.

Bilsteinia laitetaan alle. En tiedä vielä mitä, kun ei tullut puheeksi. Toivottavasti B4. B6 tuskin menee tuohon hintaan. Googlasin myös Sachseja, KYBeijä ym. ja 50% sanoi niiden olevan parhaita ja 50% ihan paskoja. Eli ts. kukaan ei tiedä mistään mitään ja tuurilla mennään taas :D
-12 V60 D3A

Poissa jv70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 119
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitkä uudet iskarit V70 D5 vm2009:ään ?
« Vastaus #57 : 04.09.2014, 12:00:51 »
Omassani on alla Bilstein B8 ja Eibach -30mm jouset. Ja olen ollut todella tyytyväinen. Maavara laski sopivasti, ei liikaa koska Volvohan on uusilla vakiojousilla kohtuu korkea. Setin myötä pintakovuus poistui ja samalla pito talvella parani.

Poissa JKK74

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitkä uudet iskarit V70 D5 vm2009:ään ?
« Vastaus #58 : 04.09.2014, 18:07:26 »
Googlasin myös Sachseja, KYBeijä ym. ja 50% sanoi niiden olevan parhaita ja 50% ihan paskoja. Eli ts. kukaan ei tiedä mistään mitään ja tuurilla mennään taas :D

Itsellä ainakin on menneiltä vuosilta paljon erittäin huonoja kokemuksia etenkin Monroen vaimentajista. Ja varsinkin niiden laadusta. Tuntuu että säkäpeliä saako sellaiset mitä kestää yli kaksi vuotta. KYB:it olen muuten vaan todennut huonoiksi toisessa automerkissä. Viallisten vaimentien jälkeen uudet KYB:it tuntui yhtä viallisilta. Toki onhan ne muutenkin ns. halpsivaimentajia, joten vertaaminen Bilsteinin ja Konin parhaisiin ei ole perusteltua. En tässä kyllä hirveästi säästäisi. Ja jos haluaa vältämättä säästää, niin sitten ne Sachsin Super Touringit tai Bilsteinin B4:set. Molemmat on hieman topakammat kuin vakiot ja todettu jotakuinkin laadukkaiksi.

Poissa volvesteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitkä uudet iskarit V70 D5 vm2009:ään ?
« Vastaus #59 : 04.09.2014, 20:12:15 »
Eikös se Sachsin supertouring ole halpismalli? Sachsin Advantaget ostin entiseen Volvoon taakse, ja nekin maksoivat jotain 75€ kpl.

Tsekkasin Motonetin sivut, ja itse asiassa Bilsteinin B4:t minä ostinkin taakse enkä mitään B2:ia. Nekin 80€ kpl ja vaihtoon meni 10min per puoli + 1h toisen alapultin kanssa.

Monroe varmaan ratsastaa vanhalla imagollaan. Niillähän oli jotkut "sensotrackit"? takavuosina oikein telkkarimainoksissa.
-12 V60 D3A

 

Kulkukoira  Proturbo