Carcom Oy  Elekma

D24tdic jakopään remmin vaihto

  • 43 Vastauksia
  • 17970 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vaihtoehto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi
D24tdic jakopään remmin vaihto
« : 27.01.2011, 12:55:13 »
onko mite kettumainen tuo remmin vaihto? kammen stefa näyttää vähän vuotavan ni o remmiki öljyssä, samalla vaihtuu stefakin. vai voisko olla joku muu mikä vuotaa? kovasti tuo näyttää että se oli tuo stefa

vespumppaki vaihtuu vai onko sillä tiettyä kilometri määrää millo vaihtaa vai sitten kun se on tullu tiensä päähän
« Viimeksi muokattu: 27.01.2011, 12:59:06 kirjoittanut vaihtoehto »

Poissa Topi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: D24tdic jakopään remmin vaihto
« Vastaus #1 : 27.01.2011, 13:21:22 »
Alahihna pyörä on yleesä pir..siis lujaa kiinni..
Muuten kun pitää huolen,että lukitus"tapit" on paikoillaan,nii ei se
eroo bensakoneen remminvaihosta..mun mielestä..  :juhau:
-90,745,B230F  -92,440,1.8
Venäläisen kenraalin painajainen,Kiinalainen joka ampuu kuin Suomalainen
Tai Suomalainen joka lisääntyy kuin Kiinalainen. :D

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24tdic jakopään remmin vaihto
« Vastaus #2 : 27.01.2011, 16:33:06 »
Helppo homma tuo tosiaan on... sen alahihnapyörän saa kyllä auki kun laittaa avaimen lattiaa vasten ja pyöräyttää startilla auki. Kiristys onkin sitten hankalampi homma ilman erikoistyökaluja. Vesipumppu kannattaa vaihtaa myös samalla kun ei se paljoa maksa. Mitään ei tarvi lukita kun tekee vaan tussilla merkin nokka-akselin hihnapyörään ja kampiakselin saa katottua oikeaan kohtaan vauhtipyörästä :)
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa tarmo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • www.vrcf.fi
Vs: D24tdic jakopään remmin vaihto
« Vastaus #3 : 28.01.2011, 22:43:16 »
omani kun huolsin tein "erikoistyökalut" ja homma helppo nyt ja tulevaisuudessa ;)
Volvon päämuotoilijan, Jan Wilsgaardin tiedetään sanoneen tiiliskivistään: ”Ajaton koti ei ole hyvän näköinen ensisilmäyksellä”.

Poissa vaihtoehto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi
Vs: D24tdic jakopään remmin vaihto
« Vastaus #4 : 31.01.2011, 10:22:23 »
onkos muuten kannattavata vaihtaa kun jakoremmin vaihtaa niin, no kiristin rulla ainakin entäs sitte nuo ohjain rulla?

Poissa antti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: D24tdic jakopään remmin vaihto
« Vastaus #5 : 31.01.2011, 10:44:13 »
Vaiha kaikki samalla kertaa niin ei tarvi aukoa monesti ja ei ne niin kalliitakaan ole.
« Viimeksi muokattu: 31.01.2011, 10:45:57 kirjoittanut antti »
EX 940 STW B230FB -91 EX 740 sedan D24T -91 EX 940 sedan B230FB -91 NYT 940 STW B200 -91ja V70 2.4 -01 varaosa 740 STW B230 -91

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24tdic jakopään remmin vaihto
« Vastaus #6 : 31.01.2011, 10:57:28 »
Se on vähän niin ja näin mitä sinne kannattaa vaihtaa...

Jos haluu nuukailla niin pelkän remmin n.13-28e mallista riippuen.

Stage2 jos meinaa ajaa vielä kymmeniä tuhansia vesipumppu 27e-37e+yllä mainittu jakoremmi

Stage3 jos aikoo ajella vuosia/satojatuhansia km hihna, vesipumppu ja tarvittavat rullat(40-50e/kpl?) niin sitten ei tarvi jatkossa vaihdella kuin remmiä.

Itse en oo noita rullia/rullaa vaihtanut kun ne/se on ollu aina hyvässä kunnossa mutta jos huomaa että laakereissa häikkää tai muuten kulunu niin sitten tietysti kannattaa vaihtaa :)
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa vaihtoehto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi
Vs: D24tdic jakopään remmin vaihto
« Vastaus #7 : 31.01.2011, 18:32:20 »
kaiken muun ostin paitsi vespumpun, sen vaihan sitte ku alkaa vuotamaan. ni ja lisäks tuo kammen stefanki ostin.

jakoremi
ohjurit
kiristin
stefa
= 115e

ei tuo nyt paha oo ku olis vielä se ves pumpumkin mutta kiire on tuo stefa saaha vaihettua ennenku ruppee remmi pykäliä hyppimään

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: D24tdic jakopään remmin vaihto
« Vastaus #8 : 31.01.2011, 19:00:44 »
Vaihda nyt samalla se pumppu, sylettää aukaista se jakopää jos se vesipumppu päättää leipoa kiinni vaikka 20 tkm kuluttua >:(. Omasta lankusta hirtti pumppu kiinni vaikka remmin vaihtoon oli vielä 40 tkm. Ei ollut edellinen omistaja vaihtanut ja minulla sitten leipoi kiinni ilman ennakkovaroitteluja, ei vuotanut nestettä tai nostanut lämpöjä. Kaupungilla vaan yhtä-äkkiä rupesi lämmöt nousemaan ja ihme kitinä kuulumaan, koneen käydessä tyhjäkäynnillä rupesi sitten keittämään. Onneksi säilyi hihnan ulkoreunassa sen verran hampaan juuria ettei jako seonnut, oli kyllä jakopäänkoppa aika täynnä hihnan mujua. Pumpun laakeri oli leiponut totaalisesti jumiin.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24tdic jakopään remmin vaihto
« Vastaus #9 : 31.01.2011, 19:23:32 »
Vaihda nyt samalla se pumppu, sylettää aukaista se jakopää jos se vesipumppu päättää leipoa kiinni vaikka 20 tkm kuluttua >:(

Juu pumppu kannattaa ilman muuta laittaa jos kerran kaikki muutkin on uutta. Ennemmin niitä vanhoja rullia olisin jättänyt...

Eräällä tutulla tiedän myöskin vesipumpun leikanneen ja jaon seonneen. Kone sammui mutta ihme kyllä mitään ei hajonnut. Uudella remmillä ja vesipumpulla käynnistäessä piti kuulemma hetken hirveää roksotusta mutta sitten alkoi käymään normaalisti. Auto vaihtoi tosin silti omistajaa hyvin pian...
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24tdic jakopään remmin vaihto
« Vastaus #10 : 31.01.2011, 20:00:30 »
Vesipumpun vaihtotarve riippuu vähän siitä että onko vanhempi d24 eli kiristys pumpulla, silloin AINA remmin vaihdon yhteydessä puNppu, jos uudempi eli erilliskiristimellä, niin sitten ei välttämättä tarvii vaihtaa joka jakopään aukasu kerta.

jakoremi
ohjurit
kiristin
stefa
= 115e
Ompa ollu kallista  :o

60e jakohihnasarja
27e vesipuNppu.
= 87euroa.
Parempi olla ilmeisesti vanhan mallin d24xxx ;D
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24tdic jakopään remmin vaihto
« Vastaus #11 : 31.01.2011, 20:27:14 »
Ompa ollu kallista  :o

60e jakohihnasarja
27e vesipuNppu.
= 87euroa.
Parempi olla ilmeisesti vanhan mallin d24xxx ;D

28 euroa :o

Huomaa taas että ollaan volvoilijoiden parissa. Ihme pennin venyttäjiä koko sakki... ELK
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa vaihtoehto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi
Vs: D24tdic jakopään remmin vaihto
« Vastaus #12 : 15.02.2011, 10:35:36 »
joo hilut vaihdettu. ja oli vanhempaa mallia tuo kone että hihnan kiristys oli vesipumpussa niin piti rulla vaihtaa pumppuun. stefakin vaihdettiin ja se uus stefa oli ulkokehältään isompi kun tämä entinen stefa, entistä steffaa ol jollakin jankilla laitettu että pyssyy paikallaan ja nyt kun oon jonku verran ajanu niin tuntuu että se paska vuotas vieläkin  :-[
noh tuossa jo aikasemmin kateltiin että kammen piä vähän heittää pyöriessä vaan sitte katottiin että koko kone heiluu ja nyttenku kahtoo niin näyttää että heittää ihan vatusti. miten voi olla mahollista että kamppenpiä on vääntyny?

Poissa vaihtoehto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi
Vs: D24tdic jakopään remmin vaihto
« Vastaus #13 : 15.02.2011, 21:04:01 »
onko mitenkä porukalla kokemusta näillä pakkasilla nuissa cityrattorin konneissa niin 10w30 öljyt? meinasin jos olis laittanu tuommoset nii saes ihan raahassa vuotoo ku löytyy 200l pönttö tuota

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24tdic jakopään remmin vaihto
« Vastaus #14 : 15.02.2011, 21:15:14 »
onko mitenkä porukalla kokemusta näillä pakkasilla nuissa cityrattorin konneissa niin 10w30 öljyt? meinasin jos olis laittanu tuommoset nii saes ihan raahassa vuotoo ku löytyy 200l pönttö tuota
En vaihda ikinä öljyjä tai suodatinta vaan ainoastaan lisään sitä mukaa kun menee halvinta 10w30 Teboilia eikä ole lohkolämmitintä ja aina vaan eteenpäin pääsee... ei oo tosin tarkoitus ajaa satoja tuhansia kun on 20 vuotta uudempiakin autoja siihen hommaan. Mut noin lähtee -20 ja tosiaan toimii 8)

http://www.youtube.com/watch?v=TrRTU1o8A2c
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

 

Elekma  Autoracing