Kytkimen säätövara alkaa olla lopussa. Edellinen omistaja hirtätti lyhkäisillä jaloillaan vuosia. Eli kytkin-asetelma pitää vaihtaa lähitulevaisuudessa...
Toisekseen, kaarreajossa vaihde päällä ja varsinkin jos samalla painaa kaasua, kuuluu naputusta vasemman (sisemmän?) vetonivelen luota. Sitä on kuulunut jo ainakin vuoden ja ääni on voimistunut keväästä lähtien. Vetonivelen vaihdelaatikonpuoleisen suojakumin vieressä vetonivelen päällä on rasvaa. Itseasiassa sitä on ollut siinä jo kauan.
Suojakumi olis kätsyä vaihtaa samalla kun roplaa kytkimen kanssa, mutta mitäs luulette: kannattaako ostaa uusi nivel vai häviäiskös naputus pelkän uuden suojakumin avulla? Ei sitä viittis heti uudelleen ottaa auki, sen verran työteliäs juttu...
Apurungon vasemmat puslat kannattaa varmaan samalla vaehtaa...?
Näillä palstoilla olen lukenut ainakin kahdella apurungon ruostuneen poikki kuskin puolelta eli sitä pitää samalla tutkia, mutta mikä kohta tarkalleen on se kriittinen, missä mainittu tyyppivika esiintyy?