Autoracing  KL-varaosat

S40 T5 " ChipTuning" kysymyksiä ja kokemuksia?

  • 40 Vastauksia
  • 20609 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mika70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • BMW 330Xd
Aiheesta löytynee jo keskustelua mutta en haulla löytänyt, joten aloitan uuden.

Eli ' lastutus ' olis haaveena. Oulussa asun ja tarjolla kaksi eri käytäntöä. Toisessa ajetaan virisofta sisään ilman sen kummempia säätöjä. Hinta 570€.
Toinen tarjous sisältää sitten softan ja dynossa tehtävän tehomittauksen/säätämisen. Hinta 700€. Molemmat lupaavat samat tehot, eli 250hp @380Nm.
Mietin siis kumpaa tarjousta kannattaa käyttää? Haluaisin siis kokemuksia / näkemyksiä asiasta. On se 130€ kuitenkin rahaa jonka mieluusti jätän lompakkoon jos ei hyviä perusteluja löydy penkissä säätämiseen.. :)
Jos siis olet chipannut autosi, niin olis kiva tietää missä, mitä maksoi, ja oletko tyytyväinen tehoihin ja toimivuuteen? Kiitos! :)
« Viimeksi muokattu: 16.06.2012, 21:42:03 kirjoittanut mika70 »

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 " ChipTuning" kysymyksiä ja kokemuksia?
« Vastaus #1 : 16.06.2012, 21:06:42 »
Kyllähän se penkitys paljastaa jos hämminkiä (tai yksilöllisiä yhteensopivuus ongelmia) on, ja itse ainakin haluaisin virityksistä paperia kouraan. Onko käyrässä notkahduksia tms, normaalista poikkeavaa. En tiedä vedetäänkö lambdaa putkeen penkityksessä, mutta itse ainkin haluaisin nähdä ettei seokset karkaa missään käyttötilanteessa. Kuitenkin jos elo on satasesta kiinni kannattaa ne rahat laittaa leipään  ;)  Kokemuksia ei ole omista autoista lastun kanssa, mutta mitä nyt muuten mukaan sotkeentunut virittelyihin. Tuo T5 on varmasti mahtava aihio virittää. Siinä saa rahalle kyllä vastinetta. Itse miettisin myös miten jatkossa. Saako alennuksia samalta firmalta customi softasta jos innostuu laittamaan palikkaa. jne. silloin viimeistään penkki tulee tarpeeseen.
« Viimeksi muokattu: 16.06.2012, 21:09:40 kirjoittanut Poikarukka »
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Poissa mika70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • BMW 330Xd
Vs: S40 T5 " ChipTuning" kysymyksiä ja kokemuksia?
« Vastaus #2 : 16.06.2012, 21:41:36 »
No samaa olen itsekin miettiny. Saattaa olla väärässä paikassa säästämässä, jos ajattelee et sillä 130€ saa penkityksen ja muutenkin säädöt varmasti kohdalleen. Ja paperin josta näkee oikeat tehot..  :pomo:
Vielä harkitsen kuitenkin asiaa, mut täytyy myöntää et kuumottaa aikalailla  ;)
 

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 7099
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40 T5 " ChipTuning" kysymyksiä ja kokemuksia?
« Vastaus #3 : 18.06.2012, 09:59:14 »
Itse myös haluan nähdä tulokset paperilla. Mitä oman ST Voortin Harisen (www.hestec.fi) penkissä käytin niin tyytyväinen olin vuoden mitä ajoin sillä lastun jälkeen. 600 € siitä köyhty, penkissä ajoivat ennen ja jälkeen... :)
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa mika70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • BMW 330Xd
Vs: S40 T5 " ChipTuning" kysymyksiä ja kokemuksia?
« Vastaus #4 : 18.06.2012, 14:23:25 »
Just.. Miten voordi liikahti sen jälkeen? Ja muistatko speksejä ennen ja jälkeen?

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 7099
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40 T5 " ChipTuning" kysymyksiä ja kokemuksia?
« Vastaus #5 : 18.06.2012, 14:47:51 »
Just.. Miten voordi liikahti sen jälkeen? Ja muistatko speksejä ennen ja jälkeen?

Siitä tuli yhtään valehtelematta ihan toinen auto. :3/4 jättää sen:

Alla speksi jälkeen, ennen samat kuin sulla nyt...

http://i92.photobucket.com/albums/l3/v130882/Focus/ST_dymolappu_ilmnim2.jpg
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa mika70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • BMW 330Xd
Vs: S40 T5 " ChipTuning" kysymyksiä ja kokemuksia?
« Vastaus #6 : 18.06.2012, 18:11:46 »
Siitä tuli yhtään valehtelematta ihan toinen auto. :3/4 jättää sen:

Alla speksi jälkeen, ennen samat kuin sulla nyt...

http://i92.photobucket.com/albums/l3/v130882/Focus/ST_dymolappu_ilmnim2.jpg

Kuulostaa oikke mukavalle.. Miten tuo käytänössä tapahtui? Ottaako ne boxin pöydälle, vai meneekö softa sisään suoraa OBD pistokkeesta?

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 7099
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40 T5 " ChipTuning" kysymyksiä ja kokemuksia?
« Vastaus #7 : 18.06.2012, 20:08:48 »
Kuulostaa oikke mukavalle.. Miten tuo käytänössä tapahtui? Ottaako ne boxin pöydälle, vai meneekö softa sisään suoraa OBD pistokkeesta?

Piuha pistokkeeseen ja jokunen aika odotusta... :)

Niin siis teho nousi reilu 30 hv ja vääntö noin 100 Nm.
« Viimeksi muokattu: 18.06.2012, 20:11:17 kirjoittanut VäLKKy »
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa mika70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • BMW 330Xd
Vs: S40 T5 " ChipTuning" kysymyksiä ja kokemuksia?
« Vastaus #8 : 18.06.2012, 21:44:40 »
Piuha pistokkeeseen ja jokunen aika odotusta... :)

Niin siis teho nousi reilu 30 hv ja vääntö noin 100 Nm.

Vois todeta tähän niiku bjuuströmin Mace: Nami Nami!  P>

Poissa Risto H

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 527
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 " ChipTuning" kysymyksiä ja kokemuksia?
« Vastaus #9 : 20.06.2012, 17:25:23 »
Minulla on BSR:n softa josta väittävät että tulee 258 hv ja 400 Nm. Ei ole penkitetty mutta ahtopainemittari paljastaa että maksimiahdot nousivat 0,63 --> 0,92. Ahto myös nousee herkemmin, ei tarvitse runtata kaasupoljinta että jotain tapahtuu ja silti ajaminen on jotenkin vaivattomampaa. Takapuolidynolla suorituskykyero on todella suuri, ilman softaa tuntuu laiskalta. Pari kertaa olen kokeeksi ottanut softan pois (kerran koko talveksi) ja joka kerta kun laittaa takaisin ja lähtee ajamaan niin suupielet on korvissa.

Bensaa ei silti kulu yhtään enempää normaaliajossa.

Lähiaikoina (viimeistään ensi kesäksi) pitää vielä uusia iskarit joka nurkkaan ja lähteä Saksaan kokeilemaan. Viimeksi tuli pupu pöksyyn 208 km/h kohdalla kun huomasin että jarrut nypyttää ja alustakin tuntui löysältä. Auto olisi kyllä kiihtynyt vielä ihan rivakasti.
Volvo V50 T5 M6 FWD Passion Red. Premium Audio, Dension Gateway, Climate pack, Nokian Z summers, Nokian R winters, BSR Stage 1, Digital boost gauge.

Poissa Riipe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 " ChipTuning" kysymyksiä ja kokemuksia?
« Vastaus #10 : 20.06.2012, 18:50:02 »
yks vaihtoehto kans http://rica-tuning.fi/

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: S40 T5 " ChipTuning" kysymyksiä ja kokemuksia?
« Vastaus #11 : 20.06.2012, 18:54:14 »
Aiheesta löytynee jo keskustelua mutta en haulla löytänyt, joten aloitan uuden.

Eli ' lastutus ' olis haaveena. Oulussa asun ja tarjolla kaksi eri käytäntöä. Toisessa ajetaan virisofta sisään ilman sen kummempia säätöjä. Hinta 570€.
Toinen tarjous sisältää sitten softan ja dynossa tehtävän tehomittauksen/säätämisen. Hinta 700€. Molemmat lupaavat samat tehot, eli 250hp @380Nm.
Mietin siis kumpaa tarjousta kannattaa käyttää? Haluaisin siis kokemuksia / näkemyksiä asiasta. On se 130€ kuitenkin rahaa jonka mieluusti jätän lompakkoon jos ei hyviä perusteluja löydy penkissä säätämiseen.. :)
Jos siis olet chipannut autosi, niin olis kiva tietää missä, mitä maksoi, ja oletko tyytyväinen tehoihin ja toimivuuteen? Kiitos! :)
Jos autoon ei ole tehty muutoksia ,niin Powerflashilta softa sisään. Halutessasi varmaan saat käydä penkissä jos se tuo mielen rauhan. ;)
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: S40 T5 " ChipTuning" kysymyksiä ja kokemuksia?
« Vastaus #12 : 20.06.2012, 18:55:07 »
Kyllähän se penkitys paljastaa jos hämminkiä (tai yksilöllisiä yhteensopivuus ongelmia) on, ja itse ainakin haluaisin virityksistä paperia kouraan. Onko käyrässä notkahduksia tms, normaalista poikkeavaa. En tiedä vedetäänkö lambdaa putkeen penkityksessä, mutta itse ainkin haluaisin nähdä ettei seokset karkaa missään käyttötilanteessa. Kuitenkin jos elo on satasesta kiinni kannattaa ne rahat laittaa leipään  ;)  Kokemuksia ei ole omista autoista lastun kanssa, mutta mitä nyt muuten mukaan sotkeentunut virittelyihin. Tuo T5 on varmasti mahtava aihio virittää. Siinä saa rahalle kyllä vastinetta. Itse miettisin myös miten jatkossa. Saako alennuksia samalta firmalta customi softasta jos innostuu laittamaan palikkaa. jne. silloin viimeistään penkki tulee tarpeeseen.
Nykyautoissa on se lambda siellä putkessa vakiona ja vieläpä laajakaista sellainen. ;)
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa mika70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • BMW 330Xd
Vs: S40 T5 " ChipTuning" kysymyksiä ja kokemuksia?
« Vastaus #13 : 20.06.2012, 20:46:12 »
Jos autoon ei ole tehty muutoksia ,niin Powerflashilta softa sisään. Halutessasi varmaan saat käydä penkissä jos se tuo mielen rauhan. ;)

Juu, Powerflashilta olis tuo halvempi tarjous.. Penkitettynä sais vaan yksilöllisemmän softan, kun kuitenki ovat yksilöitä nämä moottoritkin.
Ajattelin vaan et jos ois niinku turvallisempi vaihtoehto. Tiijä sitte. Minä en..  V:>

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 7099
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40 T5 " ChipTuning" kysymyksiä ja kokemuksia?
« Vastaus #14 : 20.06.2012, 20:48:26 »
Takapuolidynolla suorituskykyero on todella suuri, ilman softaa tuntuu laiskalta.

Bensaa ei silti kulu yhtään enempää normaaliajossa.

Allekirjoitan kummatkin. :)
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy