KL-varaosat  Carwist

D5 lastutus

  • 965 Vastauksia
  • 254538 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Lättähäntä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #15 : 26.03.2011, 13:28:26 »
Mitä tuo manuaaliaski kestää vääntöjä? Omassa on mittarissa 350 tkm ja lastu siinä ollut sen 150tkm ajan. Ei mitään ongelmia toistaiseksi.

Poissa Sujakka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #16 : 29.03.2011, 11:43:26 »
Ite oon harkinnu tuota KCR:n palikkaa... Valmistaja ilmottaa tehon nousuksi 163hp --> 195hp ja väännöt 340nm --> 405nm.....
Kaverilla oli s60 d5 kiinni samanlainen kcr palikka 300tkm ilman hämminkejä... Sano että se oli ainakin kun mikroauto sen palikan kans ;)
Volvo XC90 -05 D5 awd geartronic

Poissa azzyyr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • Diesel Voimaa...
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #17 : 29.03.2011, 12:43:39 »
Toi KCR vaikuttaa kanssa pelkästään syöttöä lisäävältä palikalta. Eli ei muuteta auton omaa softaa mitenkään, ainoastaan huijataan sitä väärillä säätöarvoilla. Näin ainakin olin "ymmärtäväni" tuolta ldhtuningin esittelysivulta...

Alla: V70 D5 -02
Exä: 850 T5 -94

Poissa Raivo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • S60 D5
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #18 : 29.03.2011, 12:55:09 »
edellisessä kulkuneuvossa, seatissa oli PSI motorsportin boxi kiinni kun ostin.
se ainakin toimi. eriasia sitten onko optimaalinen..


Poissa sodtom

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • XC90 D5 Sport R Design
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #19 : 03.04.2011, 11:05:57 »
Kaikki commonrail boxit säätävät pääasiassa railpaineita ja sen kautta syöttöä, josta tehoa /vääntöä lisää. Käytin aikoinaan BMW 530dA:ssa saksalaisen RaceChipin boxia (http://www.racechip.de) ihan kokeilumielessä (boxista voi säätää teholisäyksen ja nopeusalueen, jossa boxi aktiivinen). Täytyy sanoa, että toimi ainakin ko. autossa siten, että eron huomasi. Suurimman lisäyksen (teho+vääntö) toi alakierroksille. Mielestäni lunasti siis about nuo myyntipuheet.

Haittana nimenomaan tuo savuttaminen, mikäli polkimen runttasi pohjaan ja ilman hienosäätöä ajoi auton myös ns, vikatilaan rajuimmissa kiihdytyksissä - vikakoodin sai toki resetoitua, mutta toimiakseen vaati siis hienosäätöä.

Myöhemmin autoon ajettiin ohjelmistopäivitys OBD portin kautta (Voimaa.com), joka ei tuottanut ihan samaa tulosta, mutta savutusta ei ilmennyt lainkaan.

Nykyiseen (Volvo)  ajettu jokin softa sisään, josta olisi mukava tietää enemmän. Kauppiaan mukaan tehot 218 hv, vääntö 460 nm.
« Viimeksi muokattu: 24.02.2012, 21:47:22 kirjoittanut sodtom »
- Tomi

Poissa jnen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #20 : 04.04.2011, 09:52:48 »
regenerointi ominaisuus poistettu ja partikkelisuodatin kopautettu tyhjäx muuten vakio... ELK

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 970
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #21 : 04.04.2011, 10:50:12 »
regenerointi ominaisuus poistettu ja partikkelisuodatin kopautettu tyhjäx muuten vakio... ELK
huomaako eroja ?entäs äänet ?
volvoja - onhan noita.

Poissa jnen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #22 : 07.04.2011, 09:44:03 »
huomaako eroja ?entäs äänet ?

äänissä ei mitään eroa...
puhtia tuli lisää ja kulutus tippu noin 0.6l/100km
oli ohjelmoinnin jälkeen kohtalaisen nihkee ennen kun pöntön sai tyhjäx...
ja nyt vaihdoin vapaavirtaus suotimen tuli vielä herkkyyttä lisää ja voimasavu väheni...
pitäis vaan olla manuaali... :idiot2:

Poissa könzä

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #23 : 10.04.2011, 23:43:47 »
Pistetään tähän nyt yks kysymys. Elikkä autona v70 vm06 d5 185hv 6v manuaali. Ja lastua ajatellut,Hintaluokkana nyt vois pitää semmosen 600e. Tarkotuksena partikkelisuodatin tyhjentää. Kun nyt tossa yks ylimääränen putki on  8) . Rupeeko vikailmotuksia mittaristoon tulemaan vakiona?. Jostain kuullut että softauksen kanssa ei ongelmaa mutta muuten vakiossa rupee vikoja tulemaan. Tämä siis joltain foorumilta poimittua tietoa. Ja mitä tapahtuu regeneroinnille kun partikkelisuodattimen tyhjää?. Miten regeneroinnin saa poistettua ilman turhia ilmotuksia. Kuuleman mukaan autosta saatu 250hv ja +500nm. Tosin automaatista. Luultavastikkin manuaali on kestävempi kun automaatti?. Ja autolla vasta rullattu 150tkm. Edellisen t5:sen jälkeen meno tuntuu vähän tylsältä sielä 100km/h+ vauhdissa. Ja pakko tolle jotain tehdä. Kuinka paljon tehoja/vääntöä saa suht helposti. ahdin saa pysyä paikallaan! :)  Putkistosta tuskin hintaansa nähden niin paljon apua ole?. Ite väsäämällä tosin saa halviten. Mutta meteli varmaankin sen mukainen. Jos tähän saisi järkeviä vastauksia. Eikä mitään "turhaan virittelet kun suomessa et saa ajaa kuin 120". Sehän on jokaisen oma asia haluaako kortin kuivumaan:) Eikä herneitä nenään KIITOS! :) PS. mieluiten softaus paikka pk-seudulla. Tosin kyllä tolla pidemmälllekkin ajelee jos hinta muuttuu mukavasti ja softauksen laatu. :)

Poissa VäLKKy

  • EI KUVAA SAATAVILLA
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4802
  • Kaikkee sitä...
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #24 : 11.04.2011, 00:30:33 »
Pistetään tähän nyt yks kysymys.

Kysyppä tuota: www.debil.fi
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 970
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #25 : 11.04.2011, 23:40:24 »
Kysyppä tuota: www.debil.fi

Suosittelen itse paikkaa, toiminut lastutus ja regenointi poistettu, ei vika koodeja eikä mitään. tehoja 2,4d -06 saatiin 225/530 ja sanoi etä pitäisi kestää kohtuu hyvin.
volvoja - onhan noita.

Poissa D5GT

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2385
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #26 : 01.05.2011, 15:04:27 »
Missä hinnoissa noi D5:n nykyään ohjelmoinnit on?


V70 D5A -09

Poissa Deefive

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #27 : 07.05.2011, 01:10:25 »
Suosittelen itse paikkaa, toiminut lastutus ja regenointi poistettu, ei vika koodeja eikä mitään. tehoja 2,4d -06 saatiin 225/530 ja sanoi etä pitäisi kestää kohtuu hyvin.

Ohhoh! Hienot lukemat!

Mitähän tuosta vakiona 205 kaakin versiosta saisi ulos? Pakko varmaan jossain vaiheessa kysyä Debililtä... Nyt vielä riittää nuo vakiotehot. Kortti noillakin tarpeeksi löyhässä ;)
MY2011 XC60 D3 Summum Business & MY2012 V70 D2 Momentum Business

Paikalla Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3963
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #28 : 15.05.2011, 20:49:43 »
jotain pikku mukavaa pitäs saaha että alkas vähän paremmin vielä liikahtamaan.
ohjelmointi pyörii kovasti mielessä. mutta pitäs löytää täältä pohjosesta joku semmonen joka niitä tekee.

putkiston suosittelen tuohon d5 muokkaamaan. virtaavammalla kulutus putoaa ja myös herääminen on parempaa.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa Jantunen

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 308
    • Sercap Huoltopalvelut Oy
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #29 : 16.05.2011, 11:43:11 »
Täällä (www.sercap.fi) se ainakin onnistuu Keminmaassa tai Rovaniemellä... siis teho-optimointi...
nyk. V70 vm.2003 D5 man xxxhv / 6xxnm
ex.   V70 vm.2004 D5 man
ex.   V70 vm.1998 D5252T

 

Samppasport  Futurez