Onkos DPF:n poiston jälkeen tarpeen enää ajaa ACEA5 suosituksen öljyillä? Et kestääkö laittaa halvempaa litkua koneeseen? Vaikkapa castrol edge sporttia?
en näe kyllä syytä miksi ei voisi... itse ainakin laittaisin... 
Asiahan ei minulle varsinaisesti kuulu, mutta en kyllä ymmärrä miksi viritetyissä moottoreissa pitäisi ehdoin tahdoin alkaa käyttämään huonomman luokituksen omaavia öljyjä.
Tehojen ja vääntömomentin nostaminen näet syö vääjäämättä sitä marginaalia, joka on suunniteltu varmistamaan moottorin ja voimalinjan kestoa. Samoin lisävoimavarojen käyttäminen edellyttää paneutumista auton käyttöön, kuten esim. lämmitys- ja jäähdytyskäyttöön jne. Oma näkemykseni on, että öljynvaihtoväli kannattaisi puolittaa ja käyttää mahdollisimman laadukasta oikeata öljyjä jne.
Öljyjä ei tietenkään kannata ostaa marmorilta, vaan kun tilaa vaikkapa Saksasta, saa oikeaa öljyä sopuhintaan.
http://www.oil-store.de/product_info.php/info/p45_Castrol-SLX-Professional-Longtec-for-Volvo-Cars-A5-B5-0W-30-1Lit.htmlTodellisuudessahan se taitaa useimmiten olla niin, ettei autojaan lastuttavia tuning-teroja kiinnosta mikään muu kuin lisäteho. Joko eivät ymmärrä tai eivät vaan välitä.