Olen erittäin mielelläni väärässä, jos esim. tuon kirjoittamasi pystyt osoittamaan todeksi. Tuolla on takuulla kansainvälistäkin uutisarvoa. Litran kulutuksen laskuun upotetaan todella paljon rahaa ja toi muutos on luokkaa 100e? Innovaatio on merkittävä.
Totta on että tuotekehitys vie yllättävän paljon aikaan ja uusia juttuja on varastossa, mutta paras teknologia antaa kilpailuedun ja ei niitä jätetä pöytälaatikkoon. Strategiassa lukee miten ja milloin se hyödynnetään. ei tarvitse olla ruudinkeksijä huomatakseen, että esim, d5:sta olisi heti esittelyn yhteydessä voitu tehdä tehokkaampi, mutta kompromissit kestävyyden, kilpailukyvyn jne. ja mm. päästösäännöt pakotti tyytymään johonkin..
Tuon edellisen voi todeta vaikka "lastuttajien" tarjoomasta ja millä vauhdilla ne ilmestyy markkinoille.
Tämäkin kommentti on helppo kertoa toistakymmentä vuotta myöhemmin kuin D5 tuli markkinoille

Jos kaikki "kortit"lyötäis kerrasta pöytään olis se tyhmyyttä valmistajalta.
Kyllä siellä pöytälaatikossa mahtaa olla vaikka ja mitä hienouksia tuleviin malleihin..riittää kun pysyy muiden matkassa/edellä kehityksessä.
Enkä usko että tuo softan vääntäminen aivan kaikilta onnistuu kun haasteena on aina vaan tiukkenevat päästörajat,on kaks eri asiaa tehdä tyyppihyväksynnät ym.täyttävä auto tai vääntää pelkästään tehokkaampi softa ottaen huomioon katsastuksessa tehtävä mittaus joka on helppo läpäistä...mutta eiköhän palata alkuperäiseen aiheeseen!
Joko karalan dpf-delete softa toimii vai herjaileeko silloin tällöin??
Kaveri laitatti n.2 vuotta sitten karalan softan ja aina reilummin käskettäessä tuli herja dpf:stä ei oikeen vakuuttavaa kaupallisessa softassa..
kyseessä oli 08 D5 V70