Kyl mä nyt sanon että ei sustakaan kummosta katsuria tule jos tollanen asenne on 
Ensinnäkin, huutele vasta sitten kun sulla on ne luvat - voi säännösten noudattamiseen mieli muuttua kun pelissä on ne omat nappulat, eikä työnantajakaan hirveesti arvosta sitä sormien läpi katsomista siinä vaiheessa kun siitä jää kiinni. Huomaat kyllä hyvin äkkiä kyllä mikä on nipottamista ja mikä ei. Toisekseen, jätetään se katsastajien lokaaminen ja henkilökohtaisuuksiin meno asiakkaiden touhuksi. Tässä tais auton omistajakin ymmärtää miten asian laita on, eikä siihen liity mitenkään mitkään sukupuolielimet.
p.s. En ole itse ollut asialla enkä asiasta tiedä sen enempää.
Korostinkin tossa, että lupia en vielä omaa, enkä ole varma tulenko hankkimaankaan. Olen myös tietoinen loppukokeen vaatimustasosta, koska ei tainnu tänä keväänä ykskään luokkalainen päästä ygösellä läpitte trafin loppukoetta (nyt toki luvat koko sakilla).
Syy miksi asiaa kommentoin on yksinkertaisesti se, että vanhaan autoon lyödyt cooleri, putkisto ja ahtoputket itsessään eivät järisyttävää tehonlisäystä tuo, mutta järkyttävän paperisodan ja lisäkustannuksia omistajalle, mikäli muutoskatsastukseen päätyy. Parhaimmassa tapauksessa kalliin penkityksen lopputulos ilman lastua voi olla jopa alle vakiotehojen

Lastutustahan katsuri ei voi mitenkään todentaa konttorin vehkeillä.
Jos jokainen katsuri toimisi yhtä pilkkua viilaavasti, kellään ei olisi varaa minkäänlaiseen harrastustoimintaan autojen kanssa ja iso osa nykyautoista ei olisi laillisia. Arvostan suunnattomasti osaavia katsastusinsinöörejä työssään ja ymmärrän velvoitteet. Tiedän myös pari tapausta, jotka ovat trafin loppukokeen läpäisseet, eivätkä tiedä autoista enempää kuin jonne 15wee, joten pysyn jatkossakin varuilla teidän kanssa

Syy tähän on, että katsurilta ei edellytetä autopuolen käymistä, eikä päivääkään mekaanikon hommia, vaan papereiden pyörittely tiskillä riittää. Itsehän sain vasta äskettäin mekaanikon kokemuksen täyteen, jonka takia en vielä kakkosjaksolle ole päässyt