Näissä on pääsääntöisesti todella tehokas käsijarru, ellei ole, siinä on jotain vikaa tai se on korjattu väärin taikka huonoilla osilla.
Rohkenen olla eri mieltä kun on nyt tapellut V70 II:n käsijarrun kanssa eli suurin vika on se että
1) käsijarrukengissä (rumpujarru) ei ole säätöautomatiikkaa
2) itse jarrukenkien säätöä ei ole muuta kuin kiristää käsijarruvaijeria (=> käsijarrun pito ei ole koskaan loistava kun säätö koskee vain jarrukenkien yhtä päätä)
Korjauksena on asentaa manuaalinen käsijarrujen säätömekanismi, hintaa alle 10 €/kpl ja asennus vie alta minuutin eli tämä

Nyt käsijarrun säätö onnistuu helposti ottamalla pyörä irti ja säätämällä käsijarrukenkiä pyörän pultin reijän kautta rukarilla
eli korvataan ym. säätöosalla kuvan
osa nro 15

P.S Ja jos joku nyt tämän innoittamana avaa rummut niin kannattaa samalla uusia myös tuo käsijarrun linkkuosa eli se kuluu (ja tai on jumissa) ja enää kunnolla paina jarrukenkiä (tämä on myös osasyynä käsijarrun huonoon pitoon vaikka kengät olisivat ihka uudet)