Autodiagnoosi  Carcom Oy

V70 D5 -02 Ardicin käyttöhje + muita kysymyksiä

  • 12 Vastauksia
  • 12420 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa azzyyr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • Diesel Voimaa...
Onko jossain netin syövereissä tuota ardicin käyttöohjetta joko suomeksi tai enklanniksi?

Tai voihan sen joku tähänkin kirjailla. Eikös tuossa kulkineessa oleva Ardic pitäisi saada jotenkin päälle auton ollessa pihassa, vaikka ajastinta ei ole. Siis manuaalikykennällä. Ajastinta en pysty laitattamaan ennekuin mittaristo on korjattu, ja jos ensiviikolla on kunnolla pakkasta niin jää aamusta töihin lähtö väliin, kun autossa ei ole lohkolämppäriä lainkaan.

« Viimeksi muokattu: 30.01.2011, 09:58:49 kirjoittanut azzyyr »
Alla: V70 D5 -02
Exä: 850 T5 -94

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V70 D5 -02 Ardicin käyttöhje
« Vastaus #1 : 28.01.2011, 18:12:20 »
Onko jossain netin syövereissä tuota ardicin käyttöohjetta joko suomeksi tai enklanniksi?

Tai voihan sen joku tähänkin kirjailla. Eikös tuossa kulkineessa oleva Ardic pitäisi saada jotenkin päälle auton ollessa pihassa, vaikka ajastinta ei ole. Siis manuaalikykennällä. Ajastinta en pysty laitattamaan ennekuin mittaristo on korjattu, ja jos ensiviikolla on kunnolla pakkasta niin jää aamusta töihin lähtö väliin, kun autossa ei ole lohkolämppäriä lainkaan.

Kun sinne ohjelmoidaan ajastin, silloin ajotietokoneen valikkoon ilmestyy myös suorakäynnistys, josta sen saa käyntiin.
Mitenkään muuten sitä ei käyntiin saa...  tai no toki kaukosäädöllä, vaatii aem modulin, kaukosäädin sarjan ja pari softaa.

Poissa azzyyr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • Diesel Voimaa...
Vs: V70 D5 -02 Ardicin käyttöhje + muita kysymyksiä
« Vastaus #2 : 30.01.2011, 10:03:33 »
Eli ajastimen laittoon heti kun mittaristo on kolvattu.

Lisää tyhmiä kysymyksiä kun tämä käyttöohjekirja on saksaksi ja sitähän en juurikaan ymmärrä. Mikä nappi on koetaulussa missä on auton silhuetti ja ikäänkuin sisätutkan kuvatus auton sisälle piirrettynä? Ja mikä on sen toimintafunktio?

Ja vielä yksi. Automaatti-ilmastointi ja tuossa on tämä sisäkierron nappi jossa on valinnat Man/auto/kaik pimeenä. Mikä on oikea asento ilmastointi päällä? Se menee auto-asentoon, kun puhaltimen laittaa autolle, mut eilisessä nollakelissä vaan takalasi huurtui joten aloin miettii, onko noi napit oikeissa asennoissa...
Alla: V70 D5 -02
Exä: 850 T5 -94

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V70 D5 -02 Ardicin käyttöhje + muita kysymyksiä
« Vastaus #3 : 30.01.2011, 10:11:16 »
Eli ajastimen laittoon heti kun mittaristo on kolvattu.

Lisää tyhmiä kysymyksiä kun tämä käyttöohjekirja on saksaksi ja sitähän en juurikaan ymmärrä. Mikä nappi on koetaulussa missä on auton silhuetti ja ikäänkuin sisätutkan kuvatus auton sisälle piirrettynä? Ja mikä on sen toimintafunktio?

Ja vielä yksi. Automaatti-ilmastointi ja tuossa on tämä sisäkierron nappi jossa on valinnat Man/auto/kaik pimeenä. Mikä on oikea asento ilmastointi päällä? Se menee auto-asentoon, kun puhaltimen laittaa autolle, mut eilisessä nollakelissä vaan takalasi huurtui joten aloin miettii, onko noi napit oikeissa asennoissa...


Se auton kuva-nappi on rajoitetun suojausen kytkentänappi, kun sitä painat hetken pohjassa, muistaakseni vielä piti olla virta päällä autossa, että tapahtui jotain.
Tulee mittariston txt-näyttöön lukemaan   Rajoitettu suoja
Mikäli autossa on hälytin, tämä rajoitettu suoja tarkoittaa sitä, että sisätutka, sekä ovien salpalukitus ovat poissa toiminnasta..   jos hälytintä ei ole, vain ovien salpalukitus on poissa.
Salpalukitus= Ovien lukitsemisen jälkeen 30sek. kuluttua lukoista kuuluu naksahdus, tällön lukko kytkeytyy mekaanisesti tilaan, jossa sitä ei saa auki edes sisäkahvasta,  ilman salpalukitustahan ovi aukeaa sisäkahvasta vaikka olisi lukittu.

Sisäkierron nappi: Aut. asennossa sisäkierron läppä toimii automaattisesti, sisäänotettavan ilman aukossa on tunnistin, joka tunnistaa ilmassa olevia epäpuhtauksia, mikäli niitä on liikaa, kytketään sisäkierto automaattisesti päällä.. muistaakseni muutamaksi minuutiksi kerrallaan.
Manuaali-asennossa sisäkierto on kokoaika päällä ja off-asennossa se ei ole päällä

Poissa Major

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
Vs: V70 D5 -02 Ardicin käyttöhje + muita kysymyksiä
« Vastaus #4 : 30.01.2011, 13:09:29 »
Ohjeet löytyy auton käyttöohjekirjasta...
-- Tuontiautoja avaimet käteen -- ViaCar.fi -- Ohjekirjoja & Xenon ballasteja & Volvon soittimia kaupan --

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V70 D5 -02 Ardicin käyttöhje + muita kysymyksiä
« Vastaus #5 : 30.01.2011, 14:27:46 »
Ohjeet löytyy auton käyttöohjekirjasta...

Lisää tyhmiä kysymyksiä kun tämä käyttöohjekirja on saksaksi ja sitähän en juurikaan ymmärrä.

Paikalla TapioR

  • Aamun virkuhko
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2457
  • S60 T6 AWD -11
Vs: V70 D5 -02 Ardicin käyttöhje + muita kysymyksiä
« Vastaus #6 : 30.01.2011, 18:25:53 »
Majorilta taitaisi saada suomenkielisen ohjekirjan...
460 1.7 SE -92 ->S40 1.8 -96 ->S40 2.0T -03  ->S60 2.4 T5 -07 ->S60 3.0 T6 A AWD Summum -11 , Honda Goldwing 1500 -90 Kemi

Poissa azzyyr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • Diesel Voimaa...
Vs: V70 D5 -02 Ardicin käyttöhje + muita kysymyksiä
« Vastaus #7 : 31.01.2011, 08:12:35 »
Mihin tarvitsee käännettyä kirjaa, kun on avuliaat kanssavolvoilija foorumilla... ;)

Mistä tietää onko autossa hälytin? Kontin sivulaseissa lukee volvo guard (tjsp), kojetaululla vilkkuu punainen ledi, mut en saanut mitään ääniä tulemaan vaikka koputtelin ikkunoita ja heiluttelin autoa tuossa eilenä...  ???
Alla: V70 D5 -02
Exä: 850 T5 -94

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V70 D5 -02 Ardicin käyttöhje + muita kysymyksiä
« Vastaus #8 : 31.01.2011, 09:25:35 »
Mene autoon, lukitse ovet kaukosäätimellä, odota siihen saakka paikallasi, kun lukot naksahtavat salpalukkoon, sen jälkeen hälyttimen pitäisi olla aktivoituneena ja kun heilut autossa sisällä, hälytin laukeaa.

Avaa kuljettajan ovi, paina avaimella tai jollain muulla sopivalla esineellä oven lukkosalpa kiinni (sieltä oven päädystä)
Avaa nokkapelti, paina nokkapellin lukut kiinni asentoon, lukitse ovet kaukosäätimellä, sen jälkeen, kun lukut naksahtavat salpalukkoon, avaa nokkapellin lukitus, pitäisi alkaa hälyttämään.  Joskin, alkaa varmaan hälyttämään jo siitä, kun heilut kuskin ovi avoinna avaamassa nokkapelliä...
Sen rajoitetun suojan napin toiminnan toit testata myös, eli aktivoi se, ja sen jälkeen tee tuon ensimmäisen tai toisen ohjeen toimenpiteet, huomaa kuitenkin, että se salpalukitus ei aktivoidu.

Poissa azzyyr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • Diesel Voimaa...
Vs: V70 D5 -02 Ardicin käyttöhje + muita kysymyksiä
« Vastaus #9 : 31.01.2011, 10:15:17 »
Ok, kiitokset neuvoista. Täytyy tänään kokeilla ottaa äänet hälystä...  :)
Alla: V70 D5 -02
Exä: 850 T5 -94

Poissa Grimmy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 417
  • V70II T5 -> D5
Vs: V70 D5 -02 Ardicin käyttöhje + muita kysymyksiä
« Vastaus #10 : 31.01.2011, 23:15:59 »
Siis helpompi se häly on testaa silleen että kakella lukkoon ja sitten avaimella lukot auki. Sen jälkeen avaa sitten minkä vaan oven niin pitää pärähtää. Sisällä heilumiseen pärähtää vaan jos on sisätutka. Sitä ei välttis ole vaikka häly onkin.

ja jos siinä aurinkotunnistimessa vilkkuu se punainen valo niin sitten siinä on häly.
« Viimeksi muokattu: 31.01.2011, 23:17:36 kirjoittanut Grimmy »

Poissa azzyyr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • Diesel Voimaa...
Vs: V70 D5 -02 Ardicin käyttöhje + muita kysymyksiä
« Vastaus #11 : 02.02.2011, 18:41:33 »
Kyllähän sieltä häly löytyi kun riittävän pitkään jaksoi odotella sen aktivoitumista... Häly ei minusta kyllä aktivoitunut samaan aikaan salpalukituksen kanssa, tai sit tuon hälyn herkkyys on melko matalalla tasolla...

Perjantaina pitäs tulla mittaristo kuntoon niin pääsee hakemaan ajastimen ardiciin. Sehän ei tämän viikon aikana ole näköjään pöhissy kertaakaan. Olen vanhalta foorumilta lukenu n+1 ardic-ketjua, mutta oliko niin että Artic ei yritäkään käynnistyä jos on vikakoodia sisässä? Jos vien vollen siniselle articin ohjelmointiin, niin pystyykö ne sen tekemään vaikka se ei toimisikaan? En todellakaan halua, että ryöstöhintapulju alkaa tuota huoltamaan, kun jyväskylässä on tuohon lämmittimeen erikoistuneitakin asentajia. Olisiko parempi ensin mennä korjuuttaa se ardic ja vasta sen jälkeen ohjelmointiin...??
Alla: V70 D5 -02
Exä: 850 T5 -94

Poissa terhakka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 -02 Ardicin käyttöhje + muita kysymyksiä
« Vastaus #12 : 14.01.2014, 15:26:55 »
Kyllähän sieltä häly löytyi kun riittävän pitkään jaksoi odotella sen aktivoitumista... Häly ei minusta kyllä aktivoitunut samaan aikaan salpalukituksen kanssa, tai sit tuon hälyn herkkyys on melko matalalla tasolla...

Perjantaina pitäs tulla mittaristo kuntoon niin pääsee hakemaan ajastimen ardiciin. Sehän ei tämän viikon aikana ole näköjään pöhissy kertaakaan. Olen vanhalta foorumilta lukenu n+1 ardic-ketjua, mutta oliko niin että Artic ei yritäkään käynnistyä jos on vikakoodia sisässä? Jos vien vollen siniselle articin ohjelmointiin, niin pystyykö ne sen tekemään vaikka se ei toimisikaan? En todellakaan halua, että ryöstöhintapulju alkaa tuota huoltamaan, kun jyväskylässä on tuohon lämmittimeen erikoistuneitakin asentajia. Olisiko parempi ensin mennä korjuuttaa se ardic ja vasta sen jälkeen ohjelmointiin...??

Se muuten taisi maksaa ainakin Hämiksellä hunajaa tuo Ardicin ajastus saati kaukosäätötoiminto. Kerro ihmeessä hinta ja paikka jos jostain sait em. kohtuudella hoidettua. Kiitän!
S 60 D5 2002
Honda CB 1300
Ja kämpän nurkat täynnä paskaa..

 

Kulkukoira  Proturbo