Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

740 b230f työntänyt nokan stefan ulos

  • 46 Vastauksia
  • 13386 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Live

  • Aluevalvoja markkinapaikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 626
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b230f työntänyt nokan stefan ulos
« Vastaus #15 : 25.06.2012, 10:16:02 »
Onhan stefat orggista kamaa ?

Poissa 745insports

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b230f työntänyt nokan stefan ulos
« Vastaus #16 : 25.06.2012, 10:25:44 »
Ja stefan mitta pitää katsoa vanhasta stefasta, ei tönärillä nokasta ja lohkosta.

Stefoissa lukee se koko molemmilla puolilla. jos mittaa tönärillä -> ei tarpeeksi puriste sovitusta, ja ei varmasti pysy/pidä.

Ulkoo en se stefan kokoa tai puristusta muista ulkoa, mut löytyy täältäki
Volvo V70, D5252T+Aut., vm. -99 Käyttöauto
Volvo 745, B230F+AW-70L, vm. -90 MYYTÄVÄNÄ
Volvo P210 VAN, B18+M40, vm. -65 Projekti

Poissa jose

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b230f työntänyt nokan stefan ulos
« Vastaus #17 : 25.06.2012, 10:49:08 »
Minä laitoin kerran sen siten että venttilikopan korkin vaihdoin vanhan volvon korkkiin
jossa oli huohotinletkun paikka. Vedin letkun siitä astiaan jossa oli pohjalla öljyä.
Toimi silleen.

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1232
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b230f työntänyt nokan stefan ulos
« Vastaus #18 : 25.06.2012, 12:16:34 »
Ekat kaks mä hain siniseltä tiskiltä 35x47x6 ja sitten kun ne ei pitäny, niin Motonetista 35x47x7 tuon kun oli saman kokoinen kuin tämä Volvoihin tarkoitettu. Voiko noissa tosiaan samassa stefassa samoilla kokoasetuksilla olla noin paljon eroa? Ero Biliasta haettuun oli lähinnä siinä, että Motonetin stefalla nokalta ei tullu öljyä pihalle.
Eikö noi mitat siis riitä siihen, että stefa on oikea? Se puristus siihen akselillehan on ymmärtääkseni siitä lähtien, kun sitä rupeaa sinne paikoilleen laittamaan ja vasta kun ulkokehää asetellaan paikoilleen, niin sitten se rupeaa laittamaan vastaan. Eli voiko se puristaa liikaa varresta ja lähteä siksi mukaan sieltä?
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1232
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b230f työntänyt nokan stefan ulos
« Vastaus #19 : 25.06.2012, 12:20:01 »
Ja skruvatista tarjotaan tuohon paikalle 5,6mm leveetä http://www.skruvat.fi/Tiivistepesa-nokka-akseli-P10206.aspx Muuten on sama mitta. Eikös leveemmän pitäs pysyä paremmin?
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 b230f työntänyt nokan stefan ulos
« Vastaus #20 : 25.06.2012, 12:58:52 »
Kunhan se on jonkunmerkkinen se stefa ja ulko/sisämitta kohdillaan niin ei tee suurta eroa tuo leveys, lähinnä se vaikuttaa tiivistehuulen osumakohtaan nokkakepissä. Toisaalta se kyllä vaikuttaa herkästikin vuotoon, itse en ole asentanut niitä yleensä pohjaan asti vaan ulkoreuna juurikin kannen koneistetun etupinnan kanssa tasaan, näin se tiivistehuuli ei osu siihen vanhaan uraan ja tiivistävä pinta olisi näin ollen ehjä. Payen, goetze tai volvolainen niin aina on pitänyt jos vaan stefa on suorassa, yhtään pitävää stefaa en ole onnistunut motonetista saamaan. En mihinkään autoon, en mihinkään kohteeseen.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1232
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b230f työntänyt nokan stefan ulos
« Vastaus #21 : 25.06.2012, 14:40:15 »
Osanumerolla 27-9074 Motonetista olen saanut mm. Payenin. Maksaa enemmän kuin se Volvoon tarkotettu saman kokonen - tiedä sitten onko niissä muissa eroja ja minkä merkkisiä.
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: 740 b230f työntänyt nokan stefan ulos
« Vastaus #22 : 25.06.2012, 15:11:08 »
Ilmeisesti se stefa ei kuitenkaan ole irti pullahtanut ole jos ei ole öljyä vuotanut. Minä naputtelisin suoraan ja jatkaisin ajoa tarkkaillen stefan paikallaan pysymistä. Sitten ryhtyisin toimenpiteisiin jos uudestaan lähtee pois paikoiltaan.

Tuleeko öljynerotinpömpelistä kuinka paljon höyryä jos ottaa imuletkuun menevän letkun irti öljynerottimesta ja laittaa lämpimän koneen käyntiin? Jos puhaltaa reilusti on alakerta väljä, jonkin verran sieltä kuuluukin tulla höyryä mutta jos tulee öljyistä sumua karkaa puristuspaineet alakertaan. Jos haluaa vähän tarkemmin tutkia huohotusta niin huohottimen letku irti öljynerottimesta ja tukkoon, vedetään öljynerottimesta letku tyhjään kanisteriin ja kanisterista toinen letku ulkoilmaan. Kumpikaan letku ei saa ulottua kanisterin pohjalle ja kanisterista ulkoilmaan tulevan letkun pitää olla vähintään yhtä isoa kuin moottorilta tuleva. Sitten vaan ajelemaan ja seurataan kertyykö kanisteriin öljyä, mitä nopeammin kertyy niin sen väljempi kone, terveessä moottorissa kertyy lusikallinen vuodessa, jos sitäkään.

Motonetin Payen stefat on laatukamaa, kymmeniä asentanut ja yksikään ei ole vuotanut.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1232
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b230f työntänyt nokan stefan ulos
« Vastaus #23 : 25.06.2012, 16:22:14 »
Ei se kokonaan ole sieltä ulkona, mutta en saanu sitä paineltua paikolleen - ainakaan toistaiseksi. Ja kyllä mä sain sen vuotamaankin sieltä, kun kävin moottoritiellä ajelemassa. Pitää arvioida sitä puhallusta näin ekana. Jos laittaa ilmapallon siihen letkun päähän ja kokeilee vaikka silleen arvioida puhalluksen voimaa :) Se imuilmaputkeen menevä letku ei ole juurikaan öljyinen.
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: 740 b230f työntänyt nokan stefan ulos
« Vastaus #24 : 25.06.2012, 19:34:49 »
Tuskin se sitten isommin huohottaa jos letku ja imuilmaputki ei ole öljyisiä.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1232
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b230f työntänyt nokan stefan ulos
« Vastaus #25 : 25.06.2012, 21:42:43 »
Totanoin, kävin nyt kaupassa tuolla ja kauppareissulta palatessani annoin auton käydä ja raotin öljykorkkia ja sieltä pöhähti kunnolla semmonen Volvon henki pihalle. Kuuluuko sen tehdä noin?

Sitten otin sen imuilmaputkelle menevän letkun pelkästään irti ja ilmapallo päähän ja pallo imeytyy sinne putkeen, kuten kuuluukin. Sitten se imusarjaan menevä pikkuletku irti ja imusarjasta nippa tukkoon. Onnistuu pallojen puhaltaminen kaasuilla siitä imuputkelle menevästä letkusta ja vähän kaasuttelemalla sanoo vielä poks. Ja ne huurut erottuu sieltä putkesta silmällä ja vähän niinkun pakoputkee kattelis.

Mä kun olen rämpänny tuon jakopään kanssa, niin voisko olla jako sekasin, vaikka olen koittanu pitää huolta, että pysyy kohdillaan ja mun pyörittelyillä se tuntuis olevan? Käyntiääni on sama kuin ennenkin, eli kylmänä lotkottaa kuin diisseli ja lämpösenä kaasuttaen pikku lentokone.

Puristukset ja ajotukset on mittaamatta, kun en omaa kumpaakaan laitetta ja ajattelin alottaa näistä ilmasista testeistä ekana.
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Paikalla TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9526
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 740 b230f työntänyt nokan stefan ulos
« Vastaus #26 : 25.06.2012, 22:47:37 »
Mä kun olen rämpänny tuon jakopään kanssa, niin voisko olla jako sekasin,

Jaon hyppääminen ei aiheuta painetta venttiilikoppaan.

annoin auton käydä ja raotin öljykorkkia ja sieltä pöhähti kunnolla semmonen Volvon henki pihalle. Kuuluuko sen tehdä noin?

Ei sieltä merkittävää puhallusta pitäisi tulla.
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1232
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b230f työntänyt nokan stefan ulos
« Vastaus #27 : 26.06.2012, 08:48:00 »
Eli toteanko minä nyt vaan, että kone on väljä ja seuraavana odottaa paali? Onko se nyt niin, että nimenomaan se pikkuletku, joka tulee sinne imusarjaan, on se josta imetään ne huurut ja sitten tuo paksumpi imuputkeen tuleva letku on vaan imuilman syöttö sinne sekaan? No kuitenkinhan tuolla letkuissa tuntuu olevan alipaine, jonka luulis ulottuvan sinne huohotuspöntölle asti. Ja ilmeisesti se ei vaan riitä, vai voiko tuonne venttiilikoppaan kertyä painetta muulla tavoin?
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: 740 b230f työntänyt nokan stefan ulos
« Vastaus #28 : 26.06.2012, 09:04:57 »
En nyt aivan paaliin vielä lähtis viemään :D Jos öljynkulutus pysyy vielä siedettävänä (alle litra tuhannella kilometrillä) niin kovaa ajoa vaan. Sitten voi huolestua kun sininen savupilvi seuraa ja pakokaasut rupeavat haisemaan palaneelta öljyltä :D. Puhaltaako öljytikun putkesta jos nostaa tikun pois koneen käydessä? Ei pitäisi puhaltaa.
En tiedä helpottaako erilliseen kanisteriin vedetty letku koneen huohotusta, mutta ainakaan kilpurissa ei ole sylkenyt stefoja pihalle, vaikka kone huohottaa lähdön aikana litran öljyä kanisteriin (ei ilmeisesti ehdi valu öljynerottimesta takaisin öljypohjaan) ja kanisterista ulkoilmaan tulevasta letkusta tulee kokoajan usvaa enemmän kuin pakoputkesta ;D.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1232
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b230f työntänyt nokan stefan ulos
« Vastaus #29 : 26.06.2012, 11:37:00 »
No viritellään tuohon lisähuohotusta seuraavana. Pitää juoda joku muovinen viinapullo tyhjäksi, niin siitä tulee näppärä säiliö.
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

 

Carcom Oy  Elekma