Kulkukoira  Proturbo

Subbarikotelon rakentaminen

  • 190 Vastauksia
  • 88712 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2021
  • Näpräilijä
Vs: Subbarikotelon rakentaminen
« Vastaus #60 : 08.02.2011, 18:59:35 »
Sidonta lenkit lattiavaneriin ja räikkäliinalla subi kiinni. Vanerin vaan joutuu vahvistamaan rimolla tai jollain muulla ettei vedä kaarelle  :buck2:
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Subbarikotelon rakentaminen
« Vastaus #61 : 08.02.2011, 19:35:03 »
Hmm, minulla ei kyllä noi levyt pysys kiini jos niissä ois subi kiini. Tai en tiijä onko omassa V70:ssä jotain vikaa kun levyt lähtee nykäsemällä irti.

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2664
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Vs: Subbarikotelon rakentaminen
« Vastaus #62 : 08.02.2011, 19:40:12 »
Itellä tällä hetkellä sellaisella autokäyttöön tehdyllä tukevalla mustekalalla takapenkkiä vasten, tiedä sitten kuinka tukeva tuo on, mutta eipä se vielä ole sieltä karkuun lähtenyt.
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1773
  • It's Hip To Be Square
Vs: Subbarikotelon rakentaminen
« Vastaus #63 : 08.02.2011, 21:43:33 »
Niin, onko nyt tarkoitus saada kotelo vain pysymään paikoillaan ajon aikana vai niin, että se pysyisi kiinni vielä esim. kolaritilanteessa... Tahtoo vain noille murkuloille kertyä painoa sen verran, että sais olla aika tukevat kiinnikkeet ja kiinnityspisteet jos idioottivarman ratkaisun haluaisi.

Vähän sama juttu kuin rahtihommissa, vaikka yksi liina kestäisi sata tonnia, äkkipysäyksessä se vain repisi sidontalenkit irti... :-\
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Subbarikotelon rakentaminen
« Vastaus #64 : 08.02.2011, 22:37:11 »
Hammerilta hyvä havainto. Kyllähän se liikkumatta pysyy jos sen tosiaan laittaa kiinni kulmaraudalla levyyn. Mutta itsekkin pyrin siihen että jos auto lähtee lapasesta, niin kotelo ei lähde. Mutta sekin on suhteellista. Sillä itsellä on ketjut runhossa pulteilla kiinni, jotka taas on kotelossa tuetuissa kiinnikkeissä pulteilla kiinni. Rarussa kolarissa konkka on sellainen joka lähtee kun on sellaisilla muovisilla pannoilla kiini. Kun miettii että kotelo subin kera painaa reilun 50kg o, se kolarissa nopeasti 2000kg Ja itelläkin kun koira on kontissa, niin en halua miettiä mitä tuo kotelo sais ilman kiinnitystä aikaseks, tosin ei kolarissa koiralla muutenkaan helppoa. PS. Itsellä on koira myös kontissa kiinni ketjussa, jottei hyppää ulos iteksiään, ja kolarissa ei lähde vaikka lasista kierivän auton alle.

Anteeksi aiheesta poikkeaminen.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2021
  • Näpräilijä
Vs: Subbarikotelon rakentaminen
« Vastaus #65 : 08.02.2011, 22:46:50 »
Tosiaan... Sedanissa ei kotelo pääse tulemaan (ellei koko koppero oo ihan mätä) matkustamon puolelle, mutta farkussa sehän ois tappava ase :o
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2664
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Vs: Subbarikotelon rakentaminen
« Vastaus #66 : 08.02.2011, 23:14:02 »
Omassa tapauksessa siis kyseessä farkku, ja idea on että tuo pysyisi paikoillaan vaikeammassakin tilanteessa, eikä lennähtäisi penkkien kanssa matkustajien niskaan josta ei hyvää seuraisi. Eli jostain jykeviä kulmarautoja ja jemmasta porakone ja jostain ruuveja...?
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Subbarikotelon rakentaminen
« Vastaus #67 : 09.02.2011, 01:12:28 »
Puras kontista verhoilua lattiasta, ja pistä pultilla ketjut kiinni, ja sitä kautta kotelo. Tulee pysymään, ellei runko ihan hapan ole. Ja itellä on noi  pari senttiä paksu se riimu, samalla tavaralla olen muutaman auton kiskonu ojasta, joten ei ihan toivoton...

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1773
  • It's Hip To Be Square
Vs: Subbarikotelon rakentaminen
« Vastaus #68 : 09.02.2011, 10:09:53 »
Omassa tapauksessa siis kyseessä farkku, ja idea on että tuo pysyisi paikoillaan vaikeammassakin tilanteessa, eikä lennähtäisi penkkien kanssa matkustajien niskaan josta ei hyvää seuraisi. Eli jostain jykeviä kulmarautoja ja jemmasta porakone ja jostain ruuveja...?
Jättäsin melkein ne ruuvit sinne jemmaan, korkkaa rasituksessa melko helposti, jos vain ruuvaa pellistä läpi. Kunnollisilla läpipulteilla ja reilunkokoisilla prikoilla pysyy varmaan sen minkä perus kontinpohjassa on mahdollista. Useinhan lattiasta löytyy valmiita reikiä joita voi yrittää hyödyntää, eri asia sitten miten taustapuolelle pääsee käsiksi.

Tuo Hiltsun ketjuratkaisu tietty nopeuttaisi irrotusta tarvittaessa, kuten myös aikaisempi lattarauta/sokka kiinnitys. Tai sitten jos saisi pultit/kierteet kiinteästi lattiaan, niin nostaisi vain lootan kiinnikkeineen kohdilleen ja mutterit kiinni.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Subbarikotelon rakentaminen
« Vastaus #69 : 09.02.2011, 11:45:26 »
pistettii kaverin subikotelo kettingillä kiinni hattuhyllyyn mutta kysees oli kumminki 460

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Subbarikotelon rakentaminen
« Vastaus #70 : 09.02.2011, 12:37:01 »
Mites onko puppet edistynyt kotelon teon kanssa?

Laskeskelin tossa että jos teet 45L kopan ja laitat siihen 19cm pitkän 3" paksun putken niin vois pelittää makeasti. Ohkanenhan se on 12" muttei tuo sinun subi kuitenkaan mikään paine hirmu ole, joten tuskin se tukkoon menee.


Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2021
  • Näpräilijä
Vs: Subbarikotelon rakentaminen
« Vastaus #71 : 09.02.2011, 18:19:32 »
Materiaali hankinnat, ja valmistus on toteuttamatta.  ;D Lauantaina saatan käydä kyselemässä materiaalia ja ehkä hankkimassa. Tietääkö kukaan Kuopiossa tai Siilinjärvellä puutavaran myyjää, joka silppuaa levyt suoraan mittoihin? Ei tuo pakkanen innosta  :idiot2:
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Subbarikotelon rakentaminen
« Vastaus #72 : 09.02.2011, 19:54:25 »
Missäs se mies asuu kun vaneria täältäpäin etsit. Mutta tosiaan toivalassa st1:n takana on joku toivalan puu tai vastaava... Kuitenkin itsellä maksoi levyt porttikotelon tekemiseen 60€ määrämittaan leikattuna. Paloja oli läheks kolmekymmentä, ja tarkkuus oli niinku pitääkin. Itse ostin 23mm koivuvaneria, ja vein niille mitat paloista joita tarvihin ja avot...

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2021
  • Näpräilijä
Vs: Subbarikotelon rakentaminen
« Vastaus #73 : 09.02.2011, 20:24:18 »
Tuttu pulju. Sieltä taijettiin viimeks hakee vaneria, mutta tais tulla kokonaisena. :D

Siilissä asustelen, Leppäkaarteessa.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa HTK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
  • www.vrcf.fi
Vs: Subbarikotelon rakentaminen
« Vastaus #74 : 09.02.2011, 20:39:06 »
Missäs se mies asuu kun vaneria täältäpäin etsit. Mutta tosiaan toivalassa st1:n takana on joku toivalan puu tai vastaava... Kuitenkin itsellä maksoi levyt porttikotelon tekemiseen 60€ määrämittaan leikattuna. Paloja oli läheks kolmekymmentä, ja tarkkuus oli niinku pitääkin. Itse ostin 23mm koivuvaneria, ja vein niille mitat paloista joita tarvihin ja avot...

Tuota itsekkin ehdottelisin, joskin kannattaa varmistaa esim. puhelimitse tuo palastelu.

 

KL-varaosat  Race.fi