KL-varaosat  Race.fi

T5 2.3 kytkinselvitystä

  • 5 Vastauksia
  • 1795 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
T5 2.3 kytkinselvitystä
« : 04.07.2012, 23:05:39 »
Kytkin päästää vasta aivan viimesellä viidellä sentillä. Onko lopunalkua vai ominaisuus?
Koska ei kuitenkaan luista ja tuntuu ihan jämäkältä.

Onko tässä (vakio) kaksoismassa vai kiinteä kytkin ?
Aloitetaan tämä rema tällä ...
S80 Executive D5 AWD

heartagramm

  • Vieras
Vs: T5 2.3 kytkinselvitystä
« Vastaus #1 : 06.07.2012, 21:18:46 »
On ollut alun alkujaankin lopun alkua, kyllä sen pitää ollaa melkoisen aikaisessa vaiheessa... Ja jämäkkyys meinaa että painelaakeri on todennäköisesti entinen tai ainakin asennettaessa ei ole rasvattu kunnolla. Omaani vaihdettiin viime viikonloppuna laatikko ja samalla kytkin kaikkine hilppeineen, akselille kunnon rasvat ja painelaakerille ja täytyy sanoa että on kuin uudella ajaisi. Kytkintä painaessa menee todella pehmeästi pohjaan (en aluksi osannut melkeinpä ajaa). Suosiolla vaan uusimaan koko kytkin kerralla, jos meinaat vähänkin pidempään ajella.

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Vs: T5 2.3 kytkinselvitystä
« Vastaus #2 : 07.07.2012, 12:48:29 »
No sitä vähän pelkäsinkin. Niin onkos tässä kiinteä vauhtipyörä vai kaksoismassa ? Markkinoilla olis sopivasti tarjolla kumpaakin.

Jakopäälläkin olisi ikää 5.5v /80tkm joten nyt pitää tehdä kriittisiä päätöksiä kannattaako harrasteauton arvon tuplaaminen (ja turbokin vaikuttaa jo parhaat puhkunsa puhkuneen) Autolla 313tkm mittarissa. Kiitettävästi rahanmenoa tiedossa ...  >:(
Harmi kun tämä on näinkin hyvään kuntoon tullut hinkattua, riiska olisi helppo paloitella.

Oliskos korjausta ajatellen tuossa mitään synergia etuja vaihtaa molemmat kerralla (kytkin+jakopää) ? Olen ymmärtänyt että kytkinrema ainakaan ei ole mikään helppo/halpa juttu.
S80 Executive D5 AWD

s73

  • Vieras
Vs: T5 2.3 kytkinselvitystä
« Vastaus #3 : 10.07.2012, 09:39:10 »
No sitä vähän pelkäsinkin. Niin onkos tässä kiinteä vauhtipyörä vai kaksoismassa ? Markkinoilla olis sopivasti tarjolla kumpaakin.

Jakopäälläkin olisi ikää 5.5v /80tkm joten nyt pitää tehdä kriittisiä päätöksiä kannattaako harrasteauton arvon tuplaaminen (ja turbokin vaikuttaa jo parhaat puhkunsa puhkuneen) Autolla 313tkm mittarissa. Kiitettävästi rahanmenoa tiedossa ...  >:(
Harmi kun tämä on näinkin hyvään kuntoon tullut hinkattua, riiska olisi helppo paloitella.

Oliskos korjausta ajatellen tuossa mitään synergia etuja vaihtaa molemmat kerralla (kytkin+jakopää) ? Olen ymmärtänyt että kytkinrema ainakaan ei ole mikään helppo/halpa juttu.
kytkimen vaihto vie päivän ja osat päälle, ei sitten motonet/biltema kuraa sinne. Stefa vaikka siniseltä. Jakopään osat+työ sinisellä (karkea arvio) n500e. Taisi olla kaikki osat ? Auto tosin S70 bensa mihin kysyin.

heartagramm

  • Vieras
Vs: T5 2.3 kytkinselvitystä
« Vastaus #4 : 13.07.2012, 19:31:48 »
Kytkinrevohka + moottoriöljyjen vaihto siinä samassa valutusaikoineen kesti pikkuisen päälle 6 tuntia. Kahviakin ehti siinä välissä vartin verran nautiskella. Sachsin kytkimiä (levy, asetelma, laakeri) sai Motonetistakin, eli eipä pitäisi olla kovin paskalaatuinen. Hintaa tuli 251 €. AD Varaosamaailmasta olisi saanut tilaamalla Valeon kytkintä (vastaava) ja hintaa samalla setillä noin 390 euroa. En miettinyt kahdesti.

Jakopää on tietty sama vaihtaa jos alkaa kilometrit kolkutella niille nurkille. Se on yksin tehden maksimissaankin 3 tunnin homma kun on työkaluja hyvin käsillä. Toisaalta voi ajella sen 20 tkm ja jos vielä siinä vaiheessa auto on, niin saanee vaihdettua hihnan vaikka auton ollessa ihan maata vastenkin.

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Vs: T5 2.3 kytkinselvitystä
« Vastaus #5 : 14.07.2012, 19:34:55 »
Tämän auton jakopään virallinen vaihto 120tkm/4vuotta ? (850 -95)
Täältä löysin      http://www.volvolandia.com/korjaamo/volvo_jakohihnat.htm
 
Kytkinjumppa osineen          250e + 6 tuntia ~500e  yhteensä 750e ?
Jakopää osineen                 200e + 3 tuntia ~250e  yhteensä 450e ?

Turbon huoltohinta 15G.lle  ?
Uusi T16  800e + 1 tunti ~ 80e  yhteensä 900e

Niimpä niin  :'(

 
S80 Executive D5 AWD

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy