Samppasport  Futurez

440 vollen kannentiivisteen vaihto?

  • 18 Vastauksia
  • 5612 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ke70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
440 vollen kannentiivisteen vaihto?
« : 05.07.2012, 07:43:44 »
eli pakko oli lähtee utelemaan kun koskaan en ole moista volvoon tehnyt. että onko kuin hankala ja joutuuko paljonki purkamaan osaa tieltä pois? vuosimalli oli muistaakseni 94 tai 95 vollessa ja koneena 2.0i tarkistan vielä.(siksi epätietoinen kun en ole vielä ostostani pihaan hakenut) ja kannentiiviste diagnoosi saatu sillä(kuulemma) että kerää helvetillisen paineen paisuntasäöiliöön? eli ampuu nesteet aikaamyöten ulos kun kone lämpiää ja meinaa keittää. vai onko vikadiagnoosi osoittautunut vääräksi? et olisiko joku muu oire tämä ettei kannentiiviste? kiitoksia jo vastauksista etukäteen teille :D

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 14953
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 440 vollen kannentiivisteen vaihto?
« Vastaus #1 : 05.07.2012, 08:23:19 »
Ei tuo kyllä kovin pahasti voi olla pielessä tuo diaknoosi.

Kannen poistoon tarttee purkaa vain imusarja ja pakosarja pois, jakopääkin on aika paljaana että ei ole iso jumppa siinä mielessä... kannen pultteja ei tartte vaihtaa ellei ole venyneet, eli samoilla voit kasatakkin.

lisätään että se moottorin heilahduksen vaimennin kanssa irrotettava mutta ei ole paha rasti
« Viimeksi muokattu: 07.07.2012, 11:57:43 kirjoittanut Ristus »
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.
YouTube

Poissa ke70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: 440 vollen kannentiivisteen vaihto?
« Vastaus #2 : 05.07.2012, 11:21:26 »
juu kuulostaa siis aikas simppelille eli uskaltaa hakia ostoksensa pihaankin jopa ja alkaa pikkuhiljaa purkamaan :D  minä kiitän nopeasta vastauksesta :D

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 440 vollen kannentiivisteen vaihto?
« Vastaus #3 : 05.07.2012, 15:49:59 »
Voi käyttää samoja kannenpultteja toisenkin kerran....itse vaihdoin pari vuotta sitten kannentiivisteen 460 turboon eikä ollut mitenkään vaikea homma...


Poissa V0lv0mies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 206
  • www.vrcf.fi
Vs: 440 vollen kannentiivisteen vaihto?
« Vastaus #4 : 06.07.2012, 13:42:31 »
Entäs kun kaverini, jonka isä entinen mekaanikko, sanoi että kansi tulee aina koneistaa täysin suoraksi ennen takaisin kiinnitystä? Kuulemma sellainen pitkulainen osa menee herkästi vänkyräksi pultteja avatessa eri kohdista...
Kuulostaa liioittelulta, mutta mielipiteitä?
460 SE -92 B16F

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 14953
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 440 vollen kannentiivisteen vaihto?
« Vastaus #5 : 06.07.2012, 13:49:06 »
avataan erijärjestyksessä kuin kiritään eli avataan vatapäivään kiertäen reunoilta alkaen kun kiristetään keskeltä myöräpäivään ulospäin kiertäen...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.
YouTube

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 440 vollen kannentiivisteen vaihto?
« Vastaus #6 : 06.07.2012, 16:05:00 »
Entäs kun kaverini, jonka isä entinen mekaanikko, sanoi että kansi tulee aina koneistaa täysin suoraksi ennen takaisin kiinnitystä? Kuulemma sellainen pitkulainen osa menee herkästi vänkyräksi pultteja avatessa eri kohdista...
Kuulostaa liioittelulta, mutta mielipiteitä?
ehkä jonkun R6 moottorin kannessa kannattaa menetellä juuri noin mutta en usko että näissä kannattaa...tulee äkkiä melko hinnakkaaksi oikoa se kansi ::)

itsekin laitoin käytetyn kannen vaan kiinni sen suurempia tarkastuksia tekemättä ja hyvinhän tuo on sillä toiminut....
« Viimeksi muokattu: 06.07.2012, 23:00:30 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa ke70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: 440 vollen kannentiivisteen vaihto?
« Vastaus #7 : 08.07.2012, 09:41:05 »
juu ihekki aloin pohtimaan tuota koneistusta mutta tämähä helpottaa heti jos ei ole niin ronkelia tässäkään pelissä eli ei muutakun ensviikolla tiivisteen vaihtoon vaan :D

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: 440 vollen kannentiivisteen vaihto?
« Vastaus #8 : 08.07.2012, 11:10:41 »
kannattaa nyt mitata suoruus pitkällä metalli viivottimella ja rakotulkilla, jos siihen mahdollisuus

AV64

  • Vieras
Vs: 440 vollen kannentiivisteen vaihto?
« Vastaus #9 : 08.07.2012, 13:32:58 »
Eipä ne mene kieroon jos ei ole käynyt lämpösenä.

Poissa ke70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: 440 vollen kannentiivisteen vaihto?
« Vastaus #10 : 17.07.2012, 17:41:21 »
no nyt löyty volvon vika eipä ollu tiiviste rikki vaan vuoti yksi letku :D MUTTA seuraava kysymys samaan topikkiin kun en löytänyt vastausta haulla eli missäpäin konehuonetta on vollessa lämpömittarin anturi? lämmöt ei näes nouse vaikka kuin pitkän lenkin tuolla ajaa ja sokia ei löytänyt anturia jos olisi esim irti ja kun ei tuo oireile mitenkään muuten eli kaikki ok anturia vain kaivataan :D

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 14953
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 440 vollen kannentiivisteen vaihto?
« Vastaus #11 : 17.07.2012, 19:28:09 »
syylärin päässä on yksi ja toinen on lohkossa imusarjan alla, oliko siinä joku kolmaskin pakosarjan puolella kannessa?? enkä muuten ole yhtään varma mikä noista oli sille mittarille.. .vissiin se taaimmainen...

tuosta mittarin toimimattomuudesta oli muistaakseni topic, koetan jos saisin etsittyä sen tähän...

tuossahan se olikin http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=14318.msg265184#msg265184 eli pakosarjan puolla se sun hakema anturi.
« Viimeksi muokattu: 17.07.2012, 19:29:42 kirjoittanut Ristus »
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.
YouTube

Poissa ke70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: 440 vollen kannentiivisteen vaihto?
« Vastaus #12 : 18.07.2012, 08:15:23 »
no nni tämähä seleventi huimasti :D minä kiitän ja kumarran jälleen kerran eli eikun kahteleen onko anturi rikki vaiko onko lie paikallaankaan kun ei paljo värähtelö mittar :D

Poissa ke70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: 440 vollen kannentiivisteen vaihto?
« Vastaus #13 : 18.07.2012, 08:50:46 »
sen verte o viel kysyttävä kun äsken pakosarjanpuolelta kahtelin MUTTA en löytäny anturaa/paikkaa? eli näkkyykö tuo parraite ylä vai alapuolelta? pakko siksi kysyä ku ei ole tuo näkö kaikkeen parrain :D

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: 440 vollen kannentiivisteen vaihto?
« Vastaus #14 : 18.07.2012, 09:58:30 »
kannen kuskinpuolimmaisessa päässä on lämpöanturit, etupuolella on se ecun lämpöanturi ja pakosarjan puolella täsmälleen  samassa kohtaa on tuo mittariston anturi, siinä yläpuolella on lämppärin letkun lähtö

 

Proturbo  Autodiagnoosi