On aina hienoa nähdä orggiskuntoinen ja mieluiten entisöimätön 200- tai 700-sarjan Volvo, miksei 300-sarjalainenkin.
Oma viehtymys liittyy enemmänkin aivan tavallisiin malleihin, ei juurikaan edustusmallin vekottimiin (260, Bertonet jne). Alkuperäishenkiset turbomallit tuntuvat olevan häviävä luonnonvara ja ne kiinnostavat toki muutenkin. Hotsittais joskus saada itselle ekan vuosimallin 1984 740, nettiautoon tuli itseasiassa just yks mutta aika heikkokuntoinen. Seuraavanvuotisiakin on enää aika harvakseen markkinoilla.
Omista vessoista taitaa vain pari päästä tähän haettuun kategoriaan ja nekin pienin varauksin.

Lisävalot lienee maahantuojan valikoimaa, mutta nekin saa poistua jossain vaiheessa. Kiire tällä autolla ei ole valmistua, siitä pitää huolen muut projektit. Jälkikäteen ruuvattuja lisävarusteita öljynpainemittari, kierroslukumittari ja isompi etuspoileri. Niin ja noi tikkaat...

Pikkasen siis pelti- ja alustahommia, mutta räpeltämätön. 244 DL vm. 1982, alunperin Lahdesta.

Puutteina vääränlainen takavalo (näkyy kuvassakin) ja vääränlaiset kylkivilkkujen kehykset. Toinen valonpesuri ja keskikupit uupuu. Laiskuutta kaikki tyynni, osiahan lojuu pitkin tallia. Alkuperäinen hieno soitin (sekin tallessa) vaihdettu matkaystävällisempään ja vahvistin isompaan, niin ja mikälie inhottava ylimääräinen antennikin tuolla ja jos vaikka mitä kun oikein miettii

740 Turbo vm. 1987, alunperin Helsingistä.