Futurez  Kulkukoira

Virranjakajan siirto/ uran koneistus

  • 38 Vastauksia
  • 21478 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Virranjakajan siirto/ uran koneistus
« : 30.01.2011, 15:31:25 »
-
« Viimeksi muokattu: 28.01.2012, 23:30:40 kirjoittanut InlineFour »
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: Virranjakajan siirto/ uran koneistus
« Vastaus #1 : 30.01.2011, 17:31:04 »
itse vaihdoin kans jakajan paikkaa lohkoon. syyläri ja cooleri pois sitte jakopää pitää purkaa että saa vaihdettua apu-akselin. samalla vaihtuu esim jakopääremmi + muita tiivisteitä :)
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: Virranjakajan siirto/ uran koneistus
« Vastaus #2 : 30.01.2011, 17:33:21 »
MItenhän muuten.. BXXX koneista en ole kokeillut mutta B19 lohkossa ei kyllä apuakseli tullut ei hienovarasesti eikä jumalattomalla lekan hakkaamisella pois lohkosta? Liekö satasarjalaisessa helpompi sitten?

Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: Virranjakajan siirto/ uran koneistus
« Vastaus #3 : 30.01.2011, 17:35:49 »
MItenhän muuten.. BXXX koneista en ole kokeillut mutta B19 lohkossa ei kyllä apuakseli tullut ei hienovarasesti eikä jumalattomalla lekan hakkaamisella pois lohkosta? Liekö satasarjalaisessa helpompi sitten?

itse olen purkanut b23a ja b230et koneesta ja molemmista kyllä lähti ihan normaalisti vetämällä ei mitään ongelmaa.
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: Virranjakajan siirto/ uran koneistus
« Vastaus #4 : 30.01.2011, 17:40:58 »
Tietysti jakopää pitää purkaa, jakopää nyt on jo valmiiksi sopivasti palasina.
Eikai tuohon muita tiivisteitä vaihtuis kun apulaiteakselin stefa?

No joudut ottamaan sen "tiivistekilven" irti niin sen tiiviste uusiks. sitte apu-akseli/kampuran stefat. eikait siin muuta..

E: itse suosin kyllä tuota jakajan siirtoa.. halvemmaks tuloo ja sit saa kokeilla eria nokka-akseleita helpommin.
« Viimeksi muokattu: 30.01.2011, 17:42:55 kirjoittanut Fileman »
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: Virranjakajan siirto/ uran koneistus
« Vastaus #5 : 30.01.2011, 17:45:20 »
itse olen purkanut b23a ja b230et koneesta ja molemmista kyllä lähti ihan normaalisti vetämällä ei mitään ongelmaa.
Jassoo, jäi minulta ottamati  ;D
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: Virranjakajan siirto/ uran koneistus
« Vastaus #6 : 30.01.2011, 17:46:51 »
Jassoo, jäi minulta ottamati  ;D

Sielä on joku kyllä sitten päin piippiä.... :D
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: Virranjakajan siirto/ uran koneistus
« Vastaus #7 : 30.01.2011, 17:51:54 »
Hmm ois kiva nähdä kuva tuosta millainen tuo juttu onkaan.
En nyt tiedä halvemmuudesta, koneistamolla sanoivat olevan hinnan 40-50e.
Siihen hintaan hyvä että saa edes volvon omia tiivisteitä mitä tarvitsee..
Plus pidemmät tulpanjohdot vielä.

Hinnassa tuo koneistus voittaa, mutta mietin että kumpi on loppupeleissä järkevämpi.

http://volvo.tonit.org/  -> 142 TIC -> 142 B230FB-t projekti  -> vaihe 1 sielä on tuosta aiheesta jotain kuvia ja selitystä
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa ksthb

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 153
  • www.vrcf.fi
Vs: Virranjakajan siirto/ uran koneistus
« Vastaus #8 : 30.01.2011, 22:23:15 »
Malli nokka mukaan ja R-koneistuksen  nokka specialisti hoitaa homman takuulla kohilleen riittävällä tarkkuudella.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: Virranjakajan siirto/ uran koneistus
« Vastaus #9 : 30.01.2011, 22:27:39 »
Jos tuo ura pitää tehdä niin viivain ja kynä käteen ja sisällä rauhassa kahtoo toisesta nokasta mallia,  piirtää viivan ja autotalliin mars rälläkällä vetää uran ja poraa reiän, ei lienet kovin vaikea homma ja siitä pitäisi vielä maksaa 50e huh huh. Ymmärrän jos kyseessä hall-jakaja mutta tässä tapauksessa ei taida olla?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8015
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Virranjakajan siirto/ uran koneistus
« Vastaus #10 : 30.01.2011, 22:57:47 »
Jassoo, jäi minulta ottamati  ;D

Muistit varmasti ottaa öljypumpun rattaan ensiksi pois.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: Virranjakajan siirto/ uran koneistus
« Vastaus #11 : 30.01.2011, 23:04:01 »
Muistit varmasti ottaa öljypumpun rattaan ensiksi pois.
En kyllä muista mutta luulisin kun siinä lohkossa ainut irroitettava osa enää oli tuo apuakseli  ;D
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Joona.S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: Virranjakajan siirto/ uran koneistus
« Vastaus #12 : 18.04.2011, 22:26:04 »
Kuinka moni on muuten koneistanu/teettäny siihe nokkaan sen uran jakajalle

EVO8

  • Vieras
Vs: Virranjakajan siirto/ uran koneistus
« Vastaus #13 : 18.04.2011, 22:35:21 »
Ei sen uran tekeminen nyt niin ihmeellinen homma ole kotikonsteinkaan. Reikää ei nokkaan kannata ryhtyä porailemaan (paitsi jos hall-anturillinen malli) vaan jakajan akselista tappi sahalla poikki.

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: Virranjakajan siirto/ uran koneistus
« Vastaus #14 : 14.08.2012, 14:26:23 »
Ikivanha aihe, mutta menkööt. Soittelin tänään tuonne Keravan R-koneistukseen ja kyselin mitä maksaa uran tekeminen (+jakajan akselille kolon kaiverrus nokan päähän) niin kertoi hinnan olevan satkun luokkaa  :o Mahtoiko puhelimeen vastannut naishenkilö ymmärtää mun kysymystä oikein, vai onko siellä tosiaan työn hinta kallistunut? Onko pk-seudulla jotain muuta koneistamoa joka voisi homman hoitaa järkevään hintaan (~50€) vai pistänkö tuon urattoman nokan suosiolla myyntiin ja ostan urallisen tilalle?

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

 

Futurez  Kulkukoira