Kulkukoira  Proturbo

Öljynsuodattimen siirtojalka B230FT

  • 29 Vastauksia
  • 10020 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa okoz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • 760 Turbo
Öljynsuodattimen siirtojalka B230FT
« : 09.07.2012, 17:16:47 »
Auto on 760 vm89 B230FT koneella. Öljyä vuotaa lohkon ja suodattimen siirtojalan välistä. Siirtojalkaan on liitetty myös öljynjäähdytin.

Tarviiko purkaa paljon vai saako siihen tiivisteen vaihdettua helpostikin?

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: Öljynsuodattimen siirtojalka B230FT
« Vastaus #1 : 09.07.2012, 17:39:59 »
Öljyjäähyn letkut antaa sen verran periks, ettei tarvitse purkaa mitään pois. Tosin jos ottaa siirtojalan pöydälle, niin saa helpommin putsailtua vanhat tiivisteenjämät pois ja uuden kohdalleen. Ja kannattaa uusia se alumiiniprikka (tai kupari) siihen pultin alle, millä siirtojalka on kiinni lohkossa.

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Öljynsuodattimen siirtojalka B230FT
« Vastaus #2 : 09.07.2012, 17:43:22 »
Auto on 760 vm89 B230FT koneella. Öljyä vuotaa lohkon ja suodattimen siirtojalan välistä. Siirtojalkaan on liitetty myös öljynjäähdytin.

Tarviiko purkaa paljon vai saako siihen tiivisteen vaihdettua helpostikin?
helppo vaihdettava, mutteri tai pultti vaan auki riippuen mistä välistä
http://www.volvopartswebstore.com/showAssembly.aspx?ukey_assembly=244200

Poissa okoz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • 760 Turbo
Vs: Öljynsuodattimen siirtojalka B230FT
« Vastaus #3 : 09.07.2012, 18:15:50 »
Kiitos vastauksista.  -H-

hevonen

  • Vieras
Vs: Öljynsuodattimen siirtojalka B230FT
« Vastaus #4 : 09.07.2012, 20:54:03 »
Juu, helppo on ja tilaakin on tuolle työlle ihan ruhtinaallisesti. Not. (jos irroitat pultin lohkosta)
Tehtävissä mutta ei 5 min homma. :)

Poissa okoz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • 760 Turbo
Vs: Öljynsuodattimen siirtojalka B230FT
« Vastaus #5 : 21.07.2012, 19:37:01 »
Vuoto korjattu. 1. Ilmaletkut irti ahtimesta. 2. Banjopultti auki. 3. Öljyputkien kannake auki. 4. Siirtojalan kannakerauta irti moottorista.

Näillä toimenpiteillä tilaa tuli riittävästi. Volvolta tilattu o-rengas tuntui aavistuksen verran pieneltä uraan. Ei tahtonut pysyä paikallaan (tässä kohtaa meinasi usko loppua). Venyttelin sitä varovasti niin pysyihän se sitten.

Helppo homma  :hello:

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: Öljynsuodattimen siirtojalka B230FT
« Vastaus #6 : 22.07.2012, 20:24:19 »
Vaseliinia tai muuta jämäkämpää rasvaa kun pikkasen hieroo tiivisteeseen niin pysyy paikallaan asentaessa.

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

twin

  • Vieras
Vs: Öljynsuodattimen siirtojalka B230FT
« Vastaus #7 : 27.07.2012, 21:57:28 »
Jepa. Alkais oleen täälläkin ajankohtainen homma (ainakin leimakonnan mielestä). Onko tohon suodattimen jalkaan saatavilla jotain valmista tiiviste sarjaa ja saako noita tiivareita muualta kun volvolta? Vai olisko mahdollista että siihen sopis ihan jotkut tusina o-renkaat mitä on esim. hydrauliikka liikkeen hyllyt väärällään?
« Viimeksi muokattu: 27.07.2012, 22:17:56 kirjoittanut twin »

Paikalla Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1579
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Öljynsuodattimen siirtojalka B230FT
« Vastaus #8 : 27.07.2012, 22:28:48 »
Jepa. Alkais oleen täälläkin ajankohtainen homma (ainakin leimakonnan mielestä). Onko tohon suodattimen jalkaan saatavilla jotain valmista tiiviste sarjaa ja saako noita tiivareita muualta kun volvolta? Vai olisko mahdollista että siihen sopis ihan jotkut tusina o-renkaat mitä on esim. hydrauliikka liikkeen hyllyt väärällään?

Ne on ihan perus o-renkaat mutta en tähän hätään kyllä tiedä niiden kokoa.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

twin

  • Vieras
Vs: Öljynsuodattimen siirtojalka B230FT
« Vastaus #9 : 28.07.2012, 09:25:22 »
Niin ajattelinkin tossa et varmaan on ihan milli kokoisia rinkuloita... tarvii ottaa isti ja mennä mallin kanssa hakeen uudet... Kattelin eilen montulla tota systeemiä niin näyttäis et alakautta sais suht. helposti sen käpisteltyä...
« Viimeksi muokattu: 28.07.2012, 09:57:07 kirjoittanut twin »

twin

  • Vieras
Vs: Öljynsuodattimen siirtojalka B230FT
« Vastaus #10 : 07.08.2012, 15:57:59 »
Onkohan ne tiivisteet ns. paksuja o-renkaita vai ohkosia ja voisko olla kantikas o-rengas??

Poissa okoz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • 760 Turbo
Vs: Öljynsuodattimen siirtojalka B230FT
« Vastaus #11 : 08.08.2012, 16:39:54 »
Volvolta tuli ohkanen rengas, mahtuu siihen paksumpikin. Alkuperäinen oli kantikas.

twin

  • Vieras
Vs: Öljynsuodattimen siirtojalka B230FT
« Vastaus #12 : 08.08.2012, 22:32:56 »
Kävi mielessä että kävisköhän siihen ihan ö-suodattimen tiivari! :D

Paikalla Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1579
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Öljynsuodattimen siirtojalka B230FT
« Vastaus #13 : 08.08.2012, 22:36:04 »
Kävi mielessä että kävisköhän siihen ihan ö-suodattimen tiivari! :D
Ei valitettavasti käy. Itse aikanaan kokeilin  :D
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

twin

  • Vieras
Vs: Öljynsuodattimen siirtojalka B230FT
« Vastaus #14 : 09.08.2012, 23:25:33 »
No perkele... se siitäkin sit. Oliko mistä kiinni ettei käynyt?

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron