RallyBaron  Samppasport

b230ft n.430tkm kampurassa ura?

  • 2 Vastauksia
  • 1486 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
b230ft n.430tkm kampurassa ura?
« : 10.07.2012, 23:48:52 »
purin tuossa koneen ja huomasin että kampuran vp-puolipäässä on ura arviolta siinä stefan kohdalla koko akselin ympäri :o
epäilen ettei semmosta kuuluis olla vai... vp:n takapuoli kyllä oli öljynen, muttei varmuutta onko jäämiä jääny ko puolisenvuotta sitte laukes laatikon etustefa

tietty lisätieto ongelmasta auttaa, ja mahollinen korjaus: hitsata täytettä ja sorvata kuntoon vai metsästää uutta kampuraa??

tietty mielessä käväs myös että laittaa kakshuulinen stefa siihen... :-\
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

hevonen

  • Vieras
Vs: b230ft n.430tkm kampurassa ura?
« Vastaus #1 : 11.07.2012, 07:40:58 »
En muista paljonko siinä takastefan paikassa on pelivaraa mutta vois mallailla stefaa eri syvyyteen...

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1232
  • www.vrcf.fi
Vs: b230ft n.430tkm kampurassa ura?
« Vastaus #2 : 11.07.2012, 22:26:25 »
Itse kyselin tiivistekeskukselta noita tuplahuulistefoja ja sieltä kerrottiin, että sen toisen huulen tehtävänä on ainoastaan pitää pölyt pois sieltä öljypuolelta. Lisäksi mainitsivat, että kampiakselilla lämmöt nousee sen verran kierrosten myötä, jotta pitäs olla silikonitavaraa (tiedä sitten mitä noi tupla huulet on) ja ylipäätään hetken kosmeettinen korjaus olis kuulemma toi tuplahuuli. Tää noin omien stefasäätöjen (tosin jakopään puolella) kohdalla ilmi tullutta. Tietty jos on olemassa oikeat tuplahuulistefat tuohon tarkoitukseen, niin miksi ei. Sitä voi tosiaan sovitella eri kohtaan tai sitten laittaa semmoisen eri levyisen tiivisteen (jos semmonen mahtuu sinne), jossa se huuli osuu uran ulkopuolelle. Esim. itse hain siniseltä ekat tiivisteet ja ne oli millin kapeammat kuin tarvikeet. Lopulta (kaiken sähläämisen ja säätämisen jälkeen) sain nokan pitämään millin orkkista leveämmällä payenilla.
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

 

Samppasport  Futurez