Omasta mielestä ainoat järkevät vaihtoehdot Volvon perään kadulle on joko torsen tai sitten Opel Omegan kitkalukko josta saa muokkaamalla käytökseltään just sellaisen kun haluaa. Jälkimmäisen pystyy tekemään halvemmalla jos haluaa tehdä budjetilla.
Moro ja kiitos. Haluutko linkata kyseiset tuotteet? Hintahaitari kiinnostaa. Sanomattakin selvää että tän auton kans ollaan aika lailla budjetilla valitettavasti, mutta mitään räikkälukko yms hässäkkää ei tule vaan juurikin noilla vaihtoehdoilla kun sanoit. Kerralla kunnollista silloin harvoin kun tähän mitään laittaa. Toivon silti et hinnat on viidesosa siitä mitä bemarin kans puuhatessa.

Edit: eikun hetkinen onko tämä detroit locker nimenomaan se kyseinen torseni? Onko siinä Wavetracin kaltaiset kitkalevyt jotka luo nollakitkatilanteissa sinne esijännityksen jotta lukottaisi? Silloinhan se ois vaihtoehto.
Sit vielä semmonen et pitäis olla bolt on eli ilmeisesti tuo nopeuskehä pitää moneen hitsata, onko sellasia missä on oikea valmiina jo? Vai onko tämä esim välityksestä tms riippuvainen.
Oon nyt tässä kerännyt listaa tärkeistä tiedon murusista ja ilmeisesti tämmöinen on ainakin hyvä: Volvo high preload torsen: PN 912A588
Mikäs tämä härveli on:
https://www.vpmotorsport.fi/product/2714/volvo-10301031-torsen-lukkoyksikkoTossa on noita eri booreja ja nopeusanturin kehiä ni onko ne aina tietyt vakiot tälläisessä autossa ku mun eli 1998 940 2,3 turbo classic, automaatti lodju ja onneton liikkeellelähtölukko.
Kiinnostais jos 600€ sais kuten tietyistä paikoista lukenut, toki kun nää postit on helposti 10v vanhoja näissä topikeissa ni hinnat saattaneet elää.
Opelin kitkalukko kiinnostaa kyllä, sikälihän tällä ajetaan aina kun ei ole mikään helle ja kuiva kuuma asfaltti eli kitkalevyillä pitäis olla kissanpäivät vähän luistavammilla alustoilla kuten märällä asfaltilla, lumella jäällä ja soralla.
Ahtoja on se 0,8bar muuten täysin vakio.