Proturbo  Autodiagnoosi

Lukkoperät takavetovolvoihin?

  • 640 Vastauksia
  • 289120 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jepezeta

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Lukkoperät takavetovolvoihin?
« : 30.01.2011, 19:54:38 »
Möin tuossa oman 360 volvoni, ja heti tuli volvokuume. Tarkoitus ostaa 200 volle tai 700volle. 2.0tai2.3 ruisku koneella.

Kysyisin vaan että minkälaisia perävälityksiä näissä on vakiona, ja onko miten helpolla ja mistä saatavana lukkoperiä (katsastus laillisia!) eli kitka tai mekaaninen lukko yms.

kiitoksia paljon jo etukäteen vastanneille.
« Viimeksi muokattu: 29.02.2012, 18:52:49 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa porko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • Blääh !
Vs: Lukkoperät 200/700 volvoihin?
« Vastaus #1 : 30.01.2011, 20:28:46 »
Jos vaan lontoo taittuu, niin täältä löytyy aikasta paljon vastauksia molempiin kysymyksiin.

http://www.davebarton.com/volvorearends.html
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
-Albert Einstein-

Poissa jahveli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: Lukkoperät 200/700 volvoihin?
« Vastaus #2 : 02.02.2011, 10:39:08 »
Jos 2 ja 7 satkun väliä vertailet niin suosittelen 200 sarjaa, jos vielä löytyy sopivalla hintaa hyvä peltinen.

Välityksistä löytyy laajaa skaalaa riippuen perästä. Mutta vakio välitykset liikkuvat siinä 3.54 ja 3.73 paikkeilla.

Lukkoja on harvassa alkuperäisenä, vaikka osa auton myyjistä niin väittääkin, mutta se ei selviä kun murikkaan auki käyttämällä onko lukko. Kitkalukkoja on silloin tällöin myynnissä, mutta ilmeisesti rallipiireissä käyttö ja kysyntä nostaavat hintaa yli kipurajan. Tarvikelukkoja kuten Torsen ja palalukkoa löytyy sitten 350-600€ alueelta. Laillisuudesta en tiedä, eikä ole niin väliäkään jos vakion säilyttää. Laillisuus selviää katsastusaseman asiantuntijoilta, joilla vaihtuu lait oman mielen mukaan välillä. Nuo lukot on kyl sit tosiaan lukkoja, mutta parempia kuin kemppilukot, jota en itse suosi kun jääautoon.

Itse olen ajatellut laittaa tuon palalukon uutena omaan murikkaan, jonka hinta on 350€ suomen maalta liikkeestä, jonka olen saanut selville pitkän selvityksen tuloksena. Itsellä ei taivu tuo ulkomailta tilaus oikein. Niitä kyllä saa myös samaan hintaan muutaman foorumin kaverin kautta ja itsellä onkin tuolla volvolandian markkinapaikalla tiedutelua tarviisko joku lukkoa kun tulis vaikka samalla useampikin. Mutta homma on nyt jäissä vähän kun ei halukasta löytynyt ja miettinyt että tilaan suomesta. Lisäksi ainakin yksi myy itse lukkoja markkinapaikalla, mutta on vielä ilmaa hinnassa verrattaessa suomen liikkeen toimittamaan hintaan ja lisäksikin saa ulkomailta samaan hintaan tilattua, että oman mielen mukaan voi päättää kummasta tilaa.

Itse palaan lukkohankintaan tuossa kevään korvalla jos ei sit kimppaa muodostu.

Suosittelen vilkaisemaan volvolandian keskustelupuolelta linkkejä ja haulla löytyy tuolta lisää:

http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=655.0           Lukkokeskustelu
http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=3358.0         Välitys



Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8853
  • Teiden tukko
Vs: Lukkoperät 200/700 volvoihin?
« Vastaus #3 : 27.02.2011, 23:08:46 »
Kysyisin vaan että minkälaisia perävälityksiä näissä on vakiona, ja onko miten helpolla ja mistä saatavana lukkoperiä (katsastus laillisia!) eli kitka tai mekaaninen lukko yms.

Suomalainen lukkovaihtoehto --> http://www.ssf-pyora.fi/racing.shtml

Lukkoja on harvassa alkuperäisenä, vaikka osa auton myyjistä niin väittääkin, mutta se ei selviä kun murikkaan auki käyttämällä onko lukko. Kitkalukkoja on silloin tällöin myynnissä, mutta ilmeisesti rallipiireissä käyttö ja kysyntä nostaavat hintaa yli kipurajan. Tarvikelukkoja kuten Torsen ja palalukkoa löytyy sitten 350-600€ alueelta. Laillisuudesta en tiedä, eikä ole niin väliäkään jos vakion säilyttää. Laillisuus selviää katsastusaseman asiantuntijoilta, joilla vaihtuu lait oman mielen mukaan välillä. Nuo lukot on kyl sit tosiaan lukkoja, mutta parempia kuin kemppilukot, jota en itse suosi kun jääautoon.

Kyllä lukon olemassaolon saa selville muutenkin kuin perän avaamalla.  ::) Esim. nostamalla perän ilmaan ja pyörittämällä renkaasta - jos molemmat renkaat pyörii samaan suuntaan, on autossa jonkinlainen lukko. Tai vaihtoehtoisesti kokeilemalla ajaessa.

Jos taka-akseli ei ole ihan yhtä puuta, ei laillisuuden kanssa ole mitään ongelmia.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa _Make_

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Lukkoperät 200/700 volvoihin?
« Vastaus #4 : 18.03.2011, 23:11:18 »
Mitä olette mieltä detroit lockerista?? Kokemuksia??

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Lukkoperät 200/700 volvoihin?
« Vastaus #5 : 20.03.2011, 14:15:20 »
Suomalainen lukkovaihtoehto --> http://www.ssf-pyora.fi/racing.shtml

Kyllä lukon olemassaolon saa selville muutenkin kuin perän avaamalla.  ::) Esim. nostamalla perän ilmaan ja pyörittämällä renkaasta - jos molemmat renkaat pyörii samaan suuntaan, on autossa jonkinlainen lukko. Tai vaihtoehtoisesti kokeilemalla ajaessa.

Jos taka-akseli ei ole ihan yhtä puuta, ei laillisuuden kanssa ole mitään ongelmia.
Vaihdoin öljyt 1031 perään ja vanha öljy oli omituisen mustaa. Tätä pähkäilin ja mietin, että olisiko siellä kitkalukko joka mustaa öljyt. Nostin sitten perseen ilmaan ja pyörittelin-> erisuuntaan pyörii, eli ei lukkoa. Mutta mitenkäs jos se kitkalukko on risa? Pelaako tasauspyörästö mitenkä silloin. Sitä vaan, että voisiko siellä kuitenkin olla se kitkal.(toive ajattelua).Kait niihin saa korjaus srj?
« Viimeksi muokattu: 20.03.2011, 14:42:11 kirjoittanut järviin »

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Lukkoperät 200/700 volvoihin?
« Vastaus #6 : 20.03.2011, 15:13:39 »
Koppaa auki ja katsomaan onko lukkoa ;)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6326
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Lukkoperät 200/700 volvoihin?
« Vastaus #7 : 20.03.2011, 17:09:57 »
Mitä olette mieltä detroit lockerista?? Kokemuksia??

Tuosta lähtee. Samaa tavaraa eri nimellä.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3478.0

Itse ajoin tuollaisella lukolla noin 300m, jonka jälkeen otin sen pois ;)

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8853
  • Teiden tukko
Vs: Lukkoperät 200/700 volvoihin?
« Vastaus #8 : 21.03.2011, 09:38:24 »
Vaihdoin öljyt 1031 perään ja vanha öljy oli omituisen mustaa. Tätä pähkäilin ja mietin, että olisiko siellä kitkalukko joka mustaa öljyt. Nostin sitten perseen ilmaan ja pyörittelin-> erisuuntaan pyörii, eli ei lukkoa. Mutta mitenkäs jos se kitkalukko on risa? Pelaako tasauspyörästö mitenkä silloin. Sitä vaan, että voisiko siellä kuitenkin olla se kitkal.(toive ajattelua).Kait niihin saa korjaus srj?

Voihan se olla että rikki mennyt kitkalukko tekeen tuon että vaikuttaa lukottomalta. Vaikea sanoa. Eikai siinä auta kuin avata se koppa sitten.  :P

Kyllä Danan kitkalukkoihin saa korjaussarjoja. Listassa mm. kitkalevysarja DANA.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa J0NZA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: Lukkoperät 200/700 volvoihin?
« Vastaus #9 : 12.12.2011, 11:19:21 »
Mitä mieltä ihmiset on tollasesta torsen tyyppisestä lukosta? Auto on siis katukäytössä jos ei lasketa satunnaisia pyörityksiä...

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Lukkoperät 200/700 volvoihin?
« Vastaus #10 : 12.12.2011, 11:56:01 »
Mitä mieltä ihmiset on tollasesta torsen tyyppisestä lukosta? Auto on siis katukäytössä jos ei lasketa satunnaisia pyörityksiä...

Ilmeisen hyvä vaihtoehto lukoksi. Näin porukat on kertoneet, joilla tollanen on. Itsellä myös hankintalistalla, jos Amazoniin teen taka-akselipäivitystä Volvon perällä vielä.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Lukkoperät 200/700 volvoihin?
« Vastaus #11 : 12.12.2011, 15:03:22 »
Mulla käyttiksessä torseni - se hyvä lukko minun mielestä. Olen kuullut myös poikittaisia käyttäjä kokemuksia. Torsenhan ei ole varsinainen lukko(kuten kemppi, räikät jne) vaan tasaupyörätö joka vetää sieltä missä on pitoja.

Jää rassissa kemppi. Se vain jäälle tai muuhun äärimmäiseen pelleilyyn. Loputtomat sladit

Räikkä lukko vielä pannuhuon nurkassa odottamassa. Jenkki miehet sanoivat että hyvä automaattivaihteiseen = jatkuva veto joloin ei lukitse tarpeettomasti/yllättäen
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa J0NZA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: Lukkoperät 200/700 volvoihin?
« Vastaus #12 : 12.12.2011, 15:56:55 »
Juu tuosta olen tietonenkin jo. Mites jos kummallakaan puolella ei ole pitoja sutiiko silloin kahdella vai käyttäytyykö lukottoman tavoilla sutien yhellä vaihdellen puolta?

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3172
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: Lukkoperät 200/700 volvoihin?
« Vastaus #13 : 12.12.2011, 16:42:09 »
Esim Truetackkiä saa Us-Partsin maahantuomana Suomesta tai sitten ite tilailee Summitilta tms. tai ebaysta tai mistä vaan ;)

Brand  Detroit Locker
Manufacturer's Part Number  912A588
Part Type  Differential Carriers
Product Line  Eaton Detroit Truetrac Differentials
Summit Racing Part Number  DTL-912A588
   
Aftermarket Carrier Style  Detroit locker
Cover Bolts  10
Carrier Series  3
Axle Shaft Spline Quantity  27
Manufacturer of Axle  Dana
Carrier Material  Steel
Quantity  Sold individually.
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6326
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Lukkoperät 200/700 volvoihin?
« Vastaus #14 : 12.12.2011, 16:56:29 »
Truetracissa on jonkinasteinen esijännitys, joten sutii molemmilla talvisissakin olosuhteissa.

 

Autoracing  KL-varaosat