Samppasport  Futurez

D24 kansipahvit.

  • 30 Vastauksia
  • 14932 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 kansipahvit.
« Vastaus #15 : 17.02.2011, 21:42:19 »
toi ero asia sikäli selvitetty että myyjä väittää T:n pahvin olevan joko peltinen tai ainakin väkisin vahvempaa ainetta kun on niin kallis.
Ostat jostain ihan suoraan sen peltisen, niin tulee kerralla hyvä. Sen kun oikein kiristää(pahvin mukana tulevin ohjein), niin siitä räjähtää sen jälkeen kaikki muu ennen kuin paffi  ;)
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Suicidesanta

  • Vieras
Vs: D24 kansipahvit.
« Vastaus #16 : 08.04.2011, 11:48:31 »
ihan vain raportointimielessä viikon oon nyt pahvilla kerenny ajaa ja tänään katkes vesiletku paineesta....

Niin ja siis alkuun ei kerännyt painetta vesitilaan yhtään. Mikähän muoviämpäri siinä on, että toiset ajelee yli puoltamiljoonaa ja mulla paukkuu 420 tonnia ajetusta kantta ja pahvia niin prk:leesti.  >:(
« Viimeksi muokattu: 08.04.2011, 12:05:52 kirjoittanut Suicidesanta »

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 kansipahvit.
« Vastaus #17 : 08.04.2011, 12:01:15 »
ihan vain raportointimielessä viikon oon nyt pahvilla kerenny ajaa ja tänään katkes vesiletku paineesta....
Paineesta vai vanhuuttaan?
Alkaa oleen noin 20vuotta vanhat letkut aika haperoita.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Suicidesanta

  • Vieras
Vs: D24 kansipahvit.
« Vastaus #18 : 08.04.2011, 12:07:59 »
Paineesta vai vanhuuttaan?
Alkaa oleen noin 20vuotta vanhat letkut aika haperoita.

Paineesta oli pakko hajota kun se letkut on uusittu kerran tuohon. Ja tiedän kun parsin sen kasaan ja laitoin käymään niin paisarin korkista tulee vesitilan ollessa max arvossa kaasuttamisen aikana ja ihan sen jälkeen semmonen 2 litraa ainakin vettä pihalle. Niin kauan että ei oo enää mitä tulla.

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 kansipahvit.
« Vastaus #19 : 09.04.2011, 15:44:34 »
Itse suosisin myös peltistä pahvia, kun tuo hinnanero on kuitenkin aika pieni kun miettii mitä menee imu- ja pakosarjantiivisteisiin, pultteihin sekä työhön jos joutuu avaamaan uudestaan.

Omista lukuisista kansiongelmista opittua:
-Kansi pitää aina koeponnistaa jos on ollut ongelmia
-Kannen tiivistepinta kannattaa koneistaa aina, oli näkyvää heitto tai ei.
-Lohkon tiivistepinnan suoruus pitää tarkistaa huolella ja jos on vähänkin heittoa niin lohko irti ja koneistus
-Tiivistepinnoissa ei saa olla huomattavaa heittoa, sanoi korjauskirja mitä tahansa. 0,10mm on ihan maksimi, itse en luottaisi silloinkaan. korjausoppaan maksimiarvoilla vuotaa ihan varmasti.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa J-P Heimonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 kansipahvit.
« Vastaus #20 : 10.04.2011, 21:55:01 »
Omassa volvossa on jo toista vuotta motonetin vapari pahvi ja hyvin pelittää turbon kera

Poissa Dartteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 385
    • Asesepänliike Teräsjänne Oy
Vs: D24 kansipahvit.
« Vastaus #21 : 11.04.2011, 18:51:23 »
Omalla ajotyylillä lienee melkoinen vaikutus pahvien ja kansien kestoon. D24:n kansi kun tunnetusti on pirun lämpöherkkä... Itse en päästä suhinan puolelle ollenkaan, ennen kuin lämpömittari on noussut vähintään neljännekseen. Mustan savun kera mennään vasta, kun lämmöt on ollu normaaleissa minuutin pari. Kylmänä polkemalla noita kansia saa menemään.
Harmonisaatio meni metsään! B230FT, B230FBT, B230FT, AQ250B ja B5254T2

http://terasjanne.com

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 kansipahvit.
« Vastaus #22 : 20.07.2012, 12:54:24 »
http://www.partsbase.net/part/elr-353427

Siitä löytyy lisää vaihtoehtoja..elringin tiivistettä saa ainaki mun vakio varaosaliikkeestä,mutta en sitte tiedä miten kestää..taitaa olla kuiteki ihan perus tiiviste.

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 kansipahvit.
« Vastaus #23 : 20.07.2012, 13:42:04 »
Niin joo, laitetaas tähän topicciin kun on kerran tässä ylhäällä taas, että itse ajellut nyt reilu 20tkm rempan jälkeen, eikä vuoda tiiviste. Ahtoja vähän reilu 2 bar, penkitetty 267hv. Lohkon ja kannen pinnat koneistettiin varmuudeksi rempan yhteydessä ja tiivisteenä peltinen, muistaakseni elring.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 kansipahvit.
« Vastaus #24 : 20.07.2012, 15:51:44 »
jaahans..oiskohan toi elringin 323427 pahvi peltinen ku ei oikein tietoa löytyny..65€ ois hinta mulle :pomo:

Mul ei kestäny vakiopahvi ku nelisen viikkoo ja oksens nesteet pihalle ku koitin huippuja..191 gps:n mukaa ja loppu välitykset kesken..aika pirteesti kuiteki otti ton nopeuden :)

Poissa J-P Heimonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 kansipahvit.
« Vastaus #25 : 20.07.2012, 19:23:17 »
Tänä keväänä sitte petti toi motonetin vaparipahvi ku laadukkaana pidetty behrin termari päätti mennä motarilla kiinni lopullisesti. Ihme ettei menny kans tai männänrenkaat ku ajoin vielä 40 km kotia lämmöt lähes tapissa. kotipihassa huohotti ja työnti nestettä pihalle ihan tosissaan mut sain siinä paikallaan käyttämällä lämmöt laskemaan ennenkuin sammutin. Kansipahvi oli kyllä aika valmis 1 ja 6 pytyt oli yhteydessä vesi ja öljykanaviin. Nyt on sellanen elringin musta metallitiiviste paikallaan ,katotaan kuinka  kauan se pelaa. ;)

Poissa volotes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 kansipahvit.
« Vastaus #26 : 22.07.2012, 20:45:24 »

Ostin fixus-liikkeestä turbolliselle tarkoitetun tilikkeen vaikka kuulerikin löytyy, on varmaan kestävempikin kun IC tilike kun oli kalliimpikin  60€ oli hinta, merkki VICTOR RENZ pellisillä palotilojen reunoilla, luulis olevan luja 8)

Volvo745D

  • Vieras
Vs: D24 kansipahvit.
« Vastaus #27 : 12.03.2013, 14:11:17 »
kannattaakos tiivisteen vaihto, jos hukkaa nestettä ja epäilys että palotilaan sylkee sitä. (+ miten sen pystyy toteamaan kun nenä ei niinkää haista mitään imelää pakokaasussa :D ) Allaolevia vuotoja ei havaittu eikä tee painetta järjestelmään.. Onkos tuossa aina käytettävä kansi hiottavana jos käyttää irti vai onko tehty ns. Kotikonstein vaihto?

Poissa Volemasa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 kansipahvit.
« Vastaus #28 : 12.03.2015, 17:46:45 »
Ite laitoin nyt elringin 2-lovisen 3 kerroksisen peltitiivisteen. Pitääköhän tuohon olla normaalia lujemmat pultit kun tuntui ensimmäisen 90 asteen kiristyksessä ettei jaksa vääntää kuin metrin jatkolla, ja yhden kerran pitäisi vääntää saman verran. T. Hintelä 140kiloinen. Ps. Pultit ja tiivisteen kun ostin niin sanoin että turbo tiisseliin.

Poissa stefa1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 kansipahvit.
« Vastaus #29 : 07.05.2015, 17:13:20 »
Mistä ja mikä kansipahvi se nyt kannattaa ostaa, Että kestäiski jotaki.
Ahtopainetta tulee olemaan n.1.5-2 baaria.

 

Futurez  Kulkukoira