Autoracing  KL-varaosat

D24 kansipahvit.

  • 30 Vastauksia
  • 14965 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Suicidesanta

  • Vieras
D24 kansipahvit.
« : 31.01.2011, 01:59:09 »
Elikkäs tarttis taas vaihtaa tuommoseen d24tic:iin pahvi kun piäs pamahtamaan. Tähän asti oon käyttäny noita motonetin pahveja. Mutta mitäs merkkejä noita tiivisteitä on saatavilla ja mistä ? Kansi tietysti käytetään koneistamolla taas... että on sitten suora.

Poissa antti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 kansipahvit.
« Vastaus #1 : 01.02.2011, 19:05:29 »
Kyllä motonetin 3 lovinen kannentiiviste kestää kun ei nosta ahtoja yli 1.7 BAR, omassa on nyt ollut noin 20000 km kyseinen tiiviste paikallaan ja ei ole pettänyt.
EX 940 STW B230FB -91 EX 740 sedan D24T -91 EX 940 sedan B230FB -91 NYT 940 STW B200 -91ja V70 2.4 -01 varaosa 740 STW B230 -91

Suicidesanta

  • Vieras
Vs: D24 kansipahvit.
« Vastaus #2 : 08.02.2011, 18:59:22 »
Kuinkahan helposti tuossa käy asennusvirhe kun tuota pahvia vaihtaa ? Ja miten ootte saanu sen pahvin pysymään just oikeessa kohtaa? ( siis ne jotka on pahveja vaihtanu ) Alkaa meinaan tuntua, että nyt on sepässä vikaa, kun pahveja palaa näin tiuhaan. Voi tosin olla tälläkertaa myös kansi paskana. :-\

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 kansipahvit.
« Vastaus #3 : 08.02.2011, 19:35:49 »
Kuinkahan helposti tuossa käy asennusvirhe kun tuota pahvia vaihtaa ? Ja miten ootte saanu sen pahvin pysymään just oikeessa kohtaa? ( siis ne jotka on pahveja vaihtanu ) Alkaa meinaan tuntua, että nyt on sepässä vikaa, kun pahveja palaa näin tiuhaan. Voi tosin olla tälläkertaa myös kansi paskana. :-\
Kaippa se pahvi pysyy oikeessa paikassa kun pultit mahtuu rei´istään.

Käytätkö paljonko painetta koneessa?
Kannenpulttien uusinta?
Pahvi vai pelti tiivari?
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Suicidesanta

  • Vieras
Vs: D24 kansipahvit.
« Vastaus #4 : 08.02.2011, 20:03:50 »
Sillä vaan tuli mieleen tuo, kun se pahvin vaihto ei hyödyttänyt mitään itse ongelmaan = painetta vesitilassa. Aina on ollu uudet PAHVit ja pultit. Ahtoa on nyt ollu jonkun 0.5 - 1 bar vaihtelevasti mutta 1 baria ei oo ylitetty. Eikai sillä silti mitään merkitystä kun tosiaan melkein samantien kun pisti auton käymään niin tuli painetta sinne vesitilaan. vähän aikaa kun käyttää niin tulee vedet pihalle paisarista.  >:(  Siitä tuli mieleen se asennusvirhe...

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: D24 kansipahvit.
« Vastaus #5 : 09.02.2011, 00:21:52 »
Kansi halki venttiiliseetien välistä...
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa antti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 kansipahvit.
« Vastaus #6 : 09.02.2011, 09:27:18 »
Joo kyllä se on kannen oston aika jos on heti keräämässä painetta paisariin, omassa kestää nähtävästi pitää ahdot 1.5-1.7 paikkeilla koko ajan, nyt tuli noilla paineilla 30000 täyteen kansiremontin jälkeen.
EX 940 STW B230FB -91 EX 740 sedan D24T -91 EX 940 sedan B230FB -91 NYT 940 STW B200 -91ja V70 2.4 -01 varaosa 740 STW B230 -91

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 kansipahvit.
« Vastaus #7 : 09.02.2011, 18:35:23 »
kannen vaihto ja peltitiivari.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Masa71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 kansipahvit.
« Vastaus #8 : 09.02.2011, 19:45:36 »
Kansi halki venttiiliseetien välistä...
Seetien välissä saa olla halkeama ( muistaakseni max 0,4 mm) mutta ei seetin ja esikammion välissä( tai missään muualla)

Asennusvirheitä tossa ei monessa kohtaa voi tehdä mutta kertaukseksi:
-oikean paksuinen tiiviste!!
-pultinreiät puhtaat + kuivat ( ei nestettä/öljyä pohjalla)
-uudet pultit
-öljyä uudet pultit+prikat (kevyt suihkaus crc:tä toimii hyvin)
-kiristys 40Nm, 60 Nm, 75 Nm +90 astetta + 90 astetta, käytä lämpimäksi(paisarin korkki auki varmuuden vuoksi), + 90 astetta, 1000km:n ajon jälkeen +90 astetta

Jos kansi tiukattu noilla ohjeilla ja paineet nousee silti niin kansi tai lohko on vainaa...

Suicidesanta

  • Vieras
Vs: D24 kansipahvit.
« Vastaus #9 : 16.02.2011, 18:55:34 »
Mikäs ero noilla on muuten, kun motonetistä saa sitä D24T pahvia ja sit vapari pahvia ?  Toinen vaan pirusti halvempi.

Poissa antti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 kansipahvit.
« Vastaus #10 : 16.02.2011, 20:49:06 »
Tivisteen vahvus 1-lovinen1,4mm 2-lovinen 1,5mm 3-lovinen 1,6mm männän ylitys määrää vahvuuden ylitykset on 0,65-0,80 1-lovinen 0,81-0,90 2-lovinen 0,91-1,02 3-lovinen. Siinä tiedot mitä alfamerin kirja antaa eroiksi. Mielellään olisi hyvä laittaa samanlainen kun on paikallaan.
EX 940 STW B230FB -91 EX 740 sedan D24T -91 EX 940 sedan B230FB -91 NYT 940 STW B200 -91ja V70 2.4 -01 varaosa 740 STW B230 -91

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 kansipahvit.
« Vastaus #11 : 16.02.2011, 21:52:16 »
Mikäs ero noilla on muuten, kun motonetistä saa sitä D24T pahvia ja sit vapari pahvia ?  Toinen vaan pirusti halvempi.
kaippa T:n pahvi on tuurilla peltinen....  ja vapariin sitten tarjoavat aina paffista paksapaffia, niin siksi ero?
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Suicidesanta

  • Vieras
Vs: D24 kansipahvit.
« Vastaus #12 : 17.02.2011, 16:30:04 »
ei ainakaan viimeksi kun ostin ton kalliimman niin ollu peltinen...  ihan saman näkönen ainakin oli kun vaparista tullut pahvi tosin uudempi...   :D  Niin siksi aattelin, että voisko siinä jotenkin säästää kun tuolla on tosiaan 1,2 ja 3 lovisia halvempia ja kalliimpia... Taidan kyllä tilata Tammerdieselin kautta kunnon tiivisteen.


Edit: niin siis tarkotin tosiaan, että siellä on sekä 34 euron 1 lovinen, että oliko jonkun 70 € 1 lovinen jne.

Edit 2: Nyt kun tuossa noita männänpäitä kattelin ja kantta, niin huomasin tämmösen että joka pytyssä on palanu vesi. Nimittäin oli jokaisessa noiden venttiilimonttujen suuttimenpuoleisessa reunassa semmonen reilun kokonen valkonen läiskä.  Olihan lohkon tasassa ja tiivisteessäkin vähän merkkejä siitä, että vähän jokatoinen reikä vähintään on vuotanu johonkin suuntaan. Oliskohan vaan sitten jäänyt kansi kiristämättä kunnolla kuitenkin...  ?
« Viimeksi muokattu: 17.02.2011, 17:19:57 kirjoittanut Suicidesanta »

Poissa antti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 kansipahvit.
« Vastaus #13 : 17.02.2011, 18:48:24 »
oman 3 lovinen on vahvistettu pellillä kun rakennetta tutkin ja hintakin oli aika suolanen 80e varaosaliikkeessä mutta onpa se kestänytkin 1,7 ahtoja jo n. 20000
EX 940 STW B230FB -91 EX 740 sedan D24T -91 EX 940 sedan B230FB -91 NYT 940 STW B200 -91ja V70 2.4 -01 varaosa 740 STW B230 -91

Suicidesanta

  • Vieras
Vs: D24 kansipahvit.
« Vastaus #14 : 17.02.2011, 20:25:20 »
toi ero asia sikäli selvitetty että myyjä väittää T:n pahvin olevan joko peltinen tai ainakin väkisin vahvempaa ainetta kun on niin kallis.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy