Hellos. Ongelmanpoikasta vollessa. Tasakaasulla moottoritie nopeutta kierrokset n. 2000rpm ajoittain pientä nytkähtelyä (pa-paine ei silloin vielä tarkkailussa) kuin sytytys pätkisi ei vikakoodeja, kaasupohjaan ja runtua toimii taas jonkun aikaa.. Vaihdoin suodattimen vast ikään vaikka oli n.5tkm sitten vaidettu myös tulpat(org), pyörijä sekä kansi vaihdettu kevät talvella myös. Toissa aamuna lähdin liikkeelle ja ensimmäiseen risteykseen sammui?? Lähti kyllä käyntiin heti kun sain tien laitaan ja P:n silmään, pienimatka ajoa että onko käännyttävä ja vaihdettava autoa, mutta rupesi kulkemaan. Tänä aamuna sai sahata käyntiin useamman kerran ja vasta kuin tajusin kaasulla avittaa niin sain pysymään käynnissä, jonka jälkeen uskalsin matkaan. Havaintoja: PA-pumpun pyrähtäessä (kun laittaa virrat ensikerran) saavuttaa n:3bar pa-paineen, auto käyntiin tyhjäkäynnille paine tippuu n. 2.4bar:n, 0-ahdoilla paine n.3bar:a ja ahtojen puolelle päästessä max n. 4.4bar. Tyhjäkäynnillä kun ottaa paineen säätimestä alipaineletkun irti nousee paine linjassa n. 3bar:n. Eli onko paineen säädin järjissään, kun nyt on kahdenlaista tietoa liikenteessä eikä ns. faktaa, eli onko se minimi se 3.03bar:a (tyhjäkäynnilläkin eli imusarjassa alipainetta) vai 3.03bar YLI imusarjanpaineen, eli tyhjäkäynnillä pa-paine olisi sen päälle 2bar:a?
Muoks. Ajatuskatkos kävi. Eli onko pumppu nyt sökö vai p-säädin sekaisin, alipaine vuotoja ei pitäisi enää olla pari mutkaa on vaidettu ja muutkin käyty läpi. Alipaine vuotojen ei kai pitäisi edes vaikuttaa paineensäätimen toimintaan?