Carcom Oy  Elekma

940 vm. -94 "automaattinen tasauspyörästöjarru"

  • 8 Vastauksia
  • 3195 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JanOks

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Tuli hankittua tuollainen vm. -94 940, B230FT moottorilla ja M46 vaihdelaatikolla. Ohjekirjaa selaillessa tuli tällainen kohta vastaan:

http://i.imgur.com/HPVmA.jpg

Tarkoitetaankohan tällä tuota G80 "liikkeellelähtölukkoa" josta muutaman topicin löysinkin täältä (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=8512 & http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=8009.0)? Onko tämä vakiona näissä 940 malleissa vai onko ollut lisävaruste? Ilmeisesti voisi testata noilla topicin ohjeilla että nostaisi koko perän ilmaan mutta pelkästään toisen renkaan nosto ja renkaan pyörittely ei taida kertoa mitään? Mitä hiekkatiellä kävin lähtöä testaamassa ja suditin pari sekuntia niin ainakin molemmat renkaat jätti yhtäpitkät jäljet hiekkaan eli tuon perusteella voisi varmaan päätellä että jokin lukko tuolla ainakin on?

Poissa Juniku

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: 940 vm. -94 "automaattinen tasauspyörästöjarru"
« Vastaus #1 : 16.07.2012, 19:53:29 »
Liikkeellelähtölukko, 1041 jos jäykkä taka-akseli, 1045 jos retkuperä.
KOrjatkaa jos olen väärässä.
Volvo 965 -91 461tkm B6304F AW30-40 1041 3,73 - Ajossa.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9513
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 940 vm. -94 "automaattinen tasauspyörästöjarru"
« Vastaus #2 : 16.07.2012, 19:58:20 »
Taitaapa olla just tuo liikkeellelähtölukko.

Pistä vaihde vapaalle ja toinen takarengas ilmaan. Jos ei ole lukkoa / se ei toimi, niin ilmassa oleva rengas pyörii vapaasti. Jos lukko pelaa niin se nappaa kiinni. Ei sitten kannata tehdä auton oman tunkin varassa ettei maassa oleva pyörä kiskaise tunkkia nurin.
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4207
Vs: 940 vm. -94 "automaattinen tasauspyörästöjarru"
« Vastaus #3 : 16.07.2012, 22:18:47 »
Taitaapa olla just tuo liikkeellelähtölukko.

Pistä vaihde vapaalle ja toinen takarengas ilmaan. Jos ei ole lukkoa / se ei toimi, niin ilmassa oleva rengas pyörii vapaasti. Jos lukko pelaa niin se nappaa kiinni. Ei sitten kannata tehdä auton oman tunkin varassa ettei maassa oleva pyörä kiskaise tunkkia nurin.
Tuolla G80:llä sitä saa sitten pyöräyttää kohtuu rivakasti että nappaa kiinni, ei siis ole heti lukossa.

hevonen

  • Vieras
Vs: 940 vm. -94 "automaattinen tasauspyörästöjarru"
« Vastaus #4 : 16.07.2012, 22:36:28 »
Viistonnia kiekkoja ja kytkin ylös pam. Jos piirtää kahta viivaa asvalttiin kaasu pohjassa, lukko toimii. :D
Noin mä ne oon kokeillut. Pakko kestää kun on lukoksi alkanut prkl...

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 vm. -94 "automaattinen tasauspyörästöjarru"
« Vastaus #5 : 16.07.2012, 22:38:06 »
Hiekalla helppo testi. Kaasu pohjaan ja ratti linkkuun. Jos se kääntyy lähes paikallaan ympäri, silloin on lukko. Lukoton menee lähes samaa rataa kuin sudittamatta.
Myös sellainen että hiekalla jos lähdet suoraan kaasupohjassa, lukoton ei lähde hakemaan yhtään sivuttaisliikettä takarenkailla

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3821
  • 195hv/406Nm
Vs: 940 vm. -94 "automaattinen tasauspyörästöjarru"
« Vastaus #6 : 17.07.2012, 00:02:19 »
voi myös testata ajamalla tien reunaan toinen rengas pientareelle ja sit kenkää  ::) jos asvaltilla oleva sutii myös nii eiköhän siellä lukko oo

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa JanOks

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 vm. -94 "automaattinen tasauspyörästöjarru"
« Vastaus #7 : 17.07.2012, 09:33:21 »
Kiitos vastauksista. Täytyy testailla tuota vielä hiekalla ja viimeistään renkaita vaihtaessa sitten myös. Asvaltilla ei uskalla alkaa vielä täysillä revittämään, ettei talvea varten hankittu takaveto ole heti korjaamolla seisomassa kytkimen / vaihteiston / perän hajottua  :)

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940 vm. -94 "automaattinen tasauspyörästöjarru"
« Vastaus #8 : 17.07.2012, 09:48:09 »
Ei sitä asvaltilla tartte reuhtoa, perä edellä märällä nurmella joku semmonen patti, mihinkä saat auton "ristiriipuntaan". Jos jää junnaamaan sijoilleen, ei lukkoa, jos perä valuu rinteen reunaa alas, lukko.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

RallyBaron  Samppasport