Oletko varma, että on yhteysvika eikä ABS-kehä poikki pyörän päässä eli pulssit pätkii, yleensä resetoinnin jälkeen tulee heti takas kun nopeus ylittää jonkin arvon jolloin kehä laajenee keskipakoisvoiman vuoksi ja katkokohtaan tulee rako? Omassa heitti tuota samaa vikaa ja kehä oli ruostunut poikki. Työ ja osa 90e.
edit: kehä on helppo tsekata itsekin, pyörä pois ja ABS anturi pois, katsoo lampun kanssa sinne reikään ja pyörittää pyörännapaa. Katkos näkyy.
Tuohon tyhjäkäyntiin, vaimolla on C70 2.0T '01. Tyhjäkäynnin vaeltelu loppui kun puhdistin läpän tienoon. Alakautta neljä pulttia pois, hankit uuden tiivisteen kaiken varalle. Läpän sulkeutumiskohta on monesti ihan pikeentynyt (liuotinta ja karhunkieltä niin saa kiiltämään) ja kaasuläppä tarttuu siihen, sähköinen säätö ei oikein ehdi mukaan kun voimaa läpän liikutteluun tarvitaan normaalia enemmän. Toki voi olla elektoniikassakin vika, johon ei auta muu kuin vaihto.
Monet korjaamot ei viitsi irrottaa kaasuläppäkoteloa puhdistusta varten ja suihkuttavat vain sinne jotain ainetta. Voin omasta kokemuksesta sanoa, ettei piet kyllä lähde ilman mekaanista hankausta. Käytin vahvoja liuottimia (brake cleaneriä, liuotinpesua) ja silti oli hikikarpalot otsalla