Olin aina ollut siinä luulossa että dollyllä saa hinata jarruttomasti maks. 750 kg kuormaa ja hitaasti...
Kyllä siellä auto saa perässä olla. 60km/h maksimissaan saa tuollaisella jarruttomalla olla.
Eilen viimeksi tuli laillisuus testattua kun Häijään ympyrässä sattui tulemaan poliisipartio vastaan. Kääntyivät sitten Porin suuntaan perääni. Hinasin Hiacella V70:a. Poliisiauto seurasi muutaman kilometrin kunnes sytyttivät punaisen valon ja vilkuttelivat niitä sinisiä valojaan. Minulla oli nopeutta jotain 70-80 etten ollut tien tukkeenakaan.
Sanoivat että pysäyttivät minut "uteliaisuudesta"

. No tutkivat vähän kiinnityksiä ja totesivat että onpas hyvä dolly kun on oikein valotkin. Olen tuossa dollyssä varautunut 2015 tulevaan rekisteröintiin ja tuntuu turvallisemmalta kun se leveänä laitteena näkyy eteen ja taakse.
Kyselin myös onko heillä tämmöiseen vetoon mitään pykäliä. Ei ollut. Eivät myöskään osanneet sanoa, pitäisikö hinattavassa autossa olla valot vai ei. Mainitsivat että ainakin punainen lippu pitäisi olla mutta totesivat että onhan siellä heijastimia eli heidän puolestaan ok

. Koska alkoi lumipyry niin laitoin hinattavaan autoon parkit päälle. Olivat ihan asiallisia poliiseja

.