Samppasport  Futurez

740 B230FT Kiukuttelee

  • 106 Vastauksia
  • 32083 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

hevonen

  • Vieras
Vs: 740 B230FT Kiukuttelee
« Vastaus #45 : 18.04.2011, 20:57:50 »
toisinpäin ei menny kummassakaan päässä pinnapultit reikiin  :idiot2:
Ei se sitten ollut edes volvon tiiviste. :)

Poissa ^Ankkuli^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • Volvo
Vs: 740 B230FT Kiukuttelee
« Vastaus #46 : 18.04.2011, 22:19:14 »
Ei se sitten ollut edes volvon tiiviste. :)

Paketissa luki Volvo 240 / 340 series. Ihmettelin kyllä jo ennenkuin avasin paketin kun mielestäni tiiviste näytti tältä / \  ei nyt ehkä noin rajut viistot mutta ei ollut suora suorakulmion mallinen. Valmistaja oli joku fii tai fit tms.. Eikä se tiiviste kai mene siihen kun yksiä päiten. kun etureunalla olevat pinnapultit on eri kohdassa kun takana? Vai onko tämä minun auto täydellinen maanantaimalli  :D

27-1412   B19/B23 ventt kopan korkkitiiviste [1982 - 1992]   3.90 €  Kyseessä oli siis tällä numerolla oleva..

27-1467   B19/B23 ventt kopan kligeriittitiiviste (ryhdikkäämpi) [1982 - 1992]   8.90 €  Nyt se tilasi tämän..

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 B230FT Kiukuttelee
« Vastaus #47 : 18.04.2011, 23:00:14 »
Ja molemmilla kerroilla tilasi väärän :D. Se kun tarttee olla B200/230 koneen tiiviste.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

hevonen

  • Vieras
Vs: 740 B230FT Kiukuttelee
« Vastaus #48 : 19.04.2011, 07:45:01 »
27-1439


Ventt kopan tiiv B200/B230

    * B200/B230 venttiilikopan tiiviste [1982-1992]

5.50 €

Poissa ^Ankkuli^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • Volvo
Vs: 740 B230FT Kiukuttelee
« Vastaus #49 : 19.04.2011, 08:09:38 »
 :facepalm: Minkäs tiiviste tämä "b19/b23" sitten on? kun ei kai 740:n ole muuta saanut kun vinokonetta, vai onko niissäkin sitten eroja?

hevonen

  • Vieras
Vs: 740 B230FT Kiukuttelee
« Vastaus #50 : 19.04.2011, 08:47:16 »
:facepalm: Minkäs tiiviste tämä "b19/b23" sitten on? kun ei kai 740:n ole muuta saanut kun vinokonetta, vai onko niissäkin sitten eroja?
Se on vanhempi "kymppisarjan" kone, vino toki sekin. Siinä jakaja on lohkossa ja venttiilikoppa on tasainen takapäästä, vain etupäässä nokan ylitys. Se selittää sen tiivisteen muodon.
Nää uudemmat on satasarjaa, b200-b230 ja jakaja kannessa---> eri tiiviste.

Poissa ^Ankkuli^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • Volvo
Vs: 740 B230FT Kiukuttelee
« Vastaus #51 : 19.04.2011, 15:33:24 »
Tosiaan joo  :)  No nyt venakoppa on liimattu tiivistemassalla kiinni, eipä tarvitse tapella sopimattomien osien kanssa  :D Muutenkin kasailin jakopään jo takaisin. Kohta menen vielä ottamaan imusarjan irti, pistin vähän öljyä liottamaan kierteitä auki..

Kävin aamulla Turbotekniikka oy:ssä kysymässä voiko sitä bypassia korjata tai löytyisikö uutta jopa, niin sanoi että syksyllä niillä oli vielä muutamia vanhojen volvojen turboja nurkissa pyörimässä, mutta ei löytänyt enää niitä mistään  :(  Sitten sanoi vaan että tulppaa sen reijän ja asentaa dumpin niin pääsee helpoimmalla... Mitenhän se TVS:n bypass oikein asennetaan jos kokeilisin sitten sillä?

Poissa ^Ankkuli^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • Volvo
Vs: 740 B230FT Kiukuttelee
« Vastaus #52 : 20.04.2011, 12:33:41 »
Otin äskettäin imusarjan irti ja 1 ja 4 pytyn kohdilla tiiviste oli kyllä hieman kärsineen näköinen. Kuitenkaan en koskaan starttipilootilla ole saanut mitään käynninmuutosta aikaiseksi... Otin myös kaasuläppä kotelon irti, ensiksi kuuntelin miten se asentotunnistin naksuu ja se naksahti kun hipaisin kaasuläpän vipua. No se itse kotelo oli lähestulkoon muurautunut p*skasta umpeen, ja kaasuläppä takerteli hieman siihen mujuun.. putsasin sen nyt huolella ja rupesi naksauskin kuulumaan vasta kun vähän sai kaasuläppään liikettä  :) joten veikkaisin että kaksi varmaa käynnin sekoittajaa poistettu pelistä. Jätän myös sen ns. pakokaasujen takaisinkierrätys hässäkän tulpatuksi, sillä veikkaan että se on tukkinut tämän aika tehokkaasti.

Poissa ^Ankkuli^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • Volvo
Vs: 740 B230FT Kiukuttelee
« Vastaus #53 : 21.04.2011, 15:19:52 »
Tänään sain auton lähtemään käyntiin. Nyt on bypass tulpattu peltilätkällä pois, ja odottelen että uusi tulee TVS:ltä :) Käynti oli odotettua parempi, Startista kierrokset nousivat kuuhun, mutta sieltä pikkuhiljaa laskivat n. 1000rpm tuntumaan kierroslukumittarin mukaan.. Koitin säätää tyhjäkäyntiä vähän matalammaksi kaasuläppäkotelon alla olevasta mustasta ruuvista mutta lisäilmaluisti vain korjasi käynnin heti takaisin 1000rpm tuntumaan? Tähän ei ilmeisesti muuta säätöä ole? Muuten kävi todella nätisti ja pidin kierroksia n. 2500-3000 tuntumassa ja päästin kaasun niin samantien käynti tasoittui 1000 tuntumaan.

Ohjauskin oli heti startista köykäinen  :D Joten olisi yksi pumppu letkuineen joutilaana tallissa nyt..

Poissa ^Ankkuli^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • Volvo
Vs: 740 B230FT Kiukuttelee
« Vastaus #54 : 23.04.2011, 21:13:03 »
Tänään kävin ajamassa sillä n. 30km lenkin ja toimi ihan hyvin ja tarvittaessa poistui paikalta rivakammin kuin ennen  :3/4 jättää sen: vai tuntuukohan vaan tuon mamman avensiksen jälkeen erilaiselta?

Mutta kuitenkin joutokäynti huitelee siinä 1000-1100 pinnassa, tai on tasainen käynti mutta kuitenkin n. 300-400 kierrosta liian korkealla vielä. Voikohan sen bypassin puute vaikuttaa nyt tämän verran sitten vielä ?

hevonen

  • Vieras
Vs: 740 B230FT Kiukuttelee
« Vastaus #55 : 24.04.2011, 11:05:08 »
Jos sulla on kaasuläpän perussäätö niin isolla ettei lisäilmaluisti pysty enää korjaamaan tarpeeksi alas?
Boksin nollauksenkin voi tehä välissä.

Poissa ^Ankkuli^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • Volvo
Vs: 740 B230FT Kiukuttelee
« Vastaus #56 : 25.04.2011, 22:18:50 »
Täytyy jossain vaiheessa katsoa tuota kaasuläpän säätöä.. Boksi kuitenkin varmaan on nollautunut kun oli tuo akunkenkä irti 5 päivää tuossa viime viikolla?

Öljyvuoto senkuin jatkuu, täytyy vielä varmaan öljypohjan tiiviste vaihtaa siihen kun on jo nyt aika öljyinen sieltä  :tickedoff: Myöskin ulkona vietetyn yön jälkeen ohjaus oli taas aluksi hieman tahmea ... Joten täytynee myös se pumppu askarellapaskarella sinne jossain välissä..

Myös takajousien vaihtoon pääsee, kun oli kesärenkaat takana ja neljä aikuista ja yksi lapsi kyydissä niin perä viisti maata, ja kardaanikin söpösti ravisteli liikkeelle lähdössä  :D 

Poissa ^Ankkuli^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • Volvo
Vs: 740 B230FT Kiukuttelee
« Vastaus #57 : 11.05.2011, 19:22:50 »
Jippijee jippijee.. Kampiakselin etustefa vuotaa öljyä kun seula. 1min auto paikallaan ja kämmenen kokoinen öljylätäkkö jäi alle  :tickedoff: :tickedoff: :tickedoff: :smitten: Johan tällä olikin remontin jälkeen ajeltu ainakin 50km :) Nyt meni inspiraatio ja motivaatio ja kaikki muutkin tiot tuota kohtaan ja saa nyt ainakin syksyyn makailla tallin perällä ihan rauhassa

Rust In Pieces

Poissa ^Ankkuli^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • Volvo
Vs: 740 B230FT Kiukuttelee
« Vastaus #58 : 06.06.2011, 11:25:51 »
No inspiraatio pääsi yllättämään ja tänään kaivoin jakopään auki tuosta. Näytti hikoilleen sieltä ja täältä öljyä mutta mistään en kylläkään havainnut että olisi tullut tuota lätäkköefektiä ulos  :-\  No laitan nyt nuo Sinisen tiskin stefat sinne kun ne tuossa on ja sillä nyt pitäisi se hikoilu sitten loppua. Jatketaan harjoituksia..

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 B230FT Kiukuttelee
« Vastaus #59 : 06.06.2011, 12:02:05 »
Suotimen siirtojalka tai öljyjäähyn letkut?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Carcom Oy  Elekma