Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

740 B230FT Kiukuttelee

  • 106 Vastauksia
  • 32079 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

hevonen

  • Vieras
Vs: 740 B230FT Kiukuttelee
« Vastaus #90 : 17.09.2011, 20:39:17 »
No jos se on tarpeeksi pielessä niin kyllä se kipuna menee väärään sylinteriin.
Jos vaikka pettää se pyörijän olake joka määrää sen paikan.
Eihän se pieni välys tosiaankaan mitään vaikuta.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230FT Kiukuttelee
« Vastaus #91 : 17.09.2011, 21:05:59 »
No jos se on tarpeeksi pielessä niin kyllä se kipuna menee väärään sylinteriin.
Jos vaikka pettää se pyörijän olake joka määrää sen paikan.
Eihän se pieni välys tosiaankaan mitään vaikuta.
Pienestä välyksestä olikin puhe.

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1221
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230FT Kiukuttelee
« Vastaus #92 : 18.09.2011, 10:10:14 »
Jaa, no ei se sitte siitä taida olla. Jatkan etsintöjä. Päivät sitä selvii vikoja tietojärjestelmissä, muut ajat sitten Volvossa.. No toisella täytyy rahottaa toista ;D
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa ^Ankkuli^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • Volvo
Vs: 740 B230FT Kiukuttelu loppu, Vtuilu alko
« Vastaus #93 : 28.09.2011, 09:27:51 »
Käynti on nyt parantunut tässä parin viikon aikana  *taavih-> ja sen osalta auto on nyt kunnossa.

No siitä intoutuneena aloin sitten hipoilemaan, ja vaihdoin mm. mittarivalot, jolloin ANTILOCK ja SERVICE valot syttyivät palaakseen  :facepalm:
 Ohjaustehostin oli aina kylmänä jäykkä, joten vaihdoin pumpun ja öljyt, jolloin on edelleen kylmänä jäykkä, eikä myöskään tehosta enää vasemmalle  :facepalm: oikealle kyllä
Purin kattoluukunmoottorin joka oli sisältä umpiruosteessa, yllättäen kun katto vuotaa, no en saanut sitä toimimaan :nohnoh
Katselin myös sitä ylivaihteen johdotusta, ja kaikki näytti olevan ihan ok. Nyt ei kuitenkaan toimi, täytyy siis putsata ne johdot paremmin. Vähän oli hapettumaa näkyvissä


Että sellaista tällä erää. Käyttöohjekirjassa luki että lähin Volvo-dealer voi lukaista ABS vian ja sammuttaa Service valon, pitäneeköhän paikkaansa?
« Viimeksi muokattu: 28.09.2011, 10:42:35 kirjoittanut ^Ankkuli^ »

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 740 B230FT Kiukuttelee
« Vastaus #94 : 28.09.2011, 17:02:30 »
Käyttöohjekirjassa luki että lähin Volvo-dealer voi lukaista ABS vian ja sammuttaa Service valon, pitäneeköhän paikkaansa?
Akunkenkää irti vaan  8)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1221
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230FT Kiukuttelee
« Vastaus #95 : 29.09.2011, 08:30:22 »
Hmm.. mullakin on toi tehostin jäykkä kylmänä. Sä vissiin sitten pumpun vaihdon yhteydessä laskit sen kaiken moskan sieltä ulos? Taidan itse sitten vaan vaihdella tuota öljyä sinne jos menee kylmemmällä säällä oikein jäykäksi.
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa ^Ankkuli^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • Volvo
Vs: 740 B230FT Kiukuttelee
« Vastaus #96 : 29.09.2011, 09:36:39 »
Hmm.. mullakin on toi tehostin jäykkä kylmänä. Sä vissiin sitten pumpun vaihdon yhteydessä laskit sen kaiken moskan sieltä ulos? Taidan itse sitten vaan vaihdella tuota öljyä sinne jos menee kylmemmällä säällä oikein jäykäksi.

Joo mielestäni sieltä ei enää tullut ja huuhtelin vähän vielä uutta öljyä sinne ennen lopullista kasaamista. Nyt säiliössä on punaista öljyä, kun se aiemmin oli mustaa  :D Luulen että hammastanko on loppu

Poissa MK-73

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 767
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230FT Kiukuttelee
« Vastaus #97 : 29.09.2011, 10:06:04 »
Lainaus
sammuttaa Service valon

Millainen se 740:ssä lie tuo nollaus homma? Tuossa -89:ssä 760:ssa on siellä mittariston alareunassa kumitulpalla peitetty reikä jonka poistamalla voi jollakin ohuella meisselillä,naulalla tai jollakin vastaavalla tuo "sammuttaa" sen SERVICE-valon... Eli toisin sanoen sen valon voit sammuttaa ihan itse...
Pihasta löytyy: 760 B230FT+AW71 -89,  V70R -03 sekä S80 D5 -12

s73

  • Vieras
Vs: 740 B230FT Kiukuttelee
« Vastaus #98 : 29.09.2011, 18:55:04 »
mikä aiheutti käyntihäiriöt  ^ankkulin^ autoon ja miten korjasit?

Poissa ^Ankkuli^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • Volvo
Vs: 740 B230FT Kiukuttelee
« Vastaus #99 : 29.09.2011, 22:07:39 »
mikä aiheutti käyntihäiriöt  ^ankkulin^ autoon ja miten korjasit?

Se on oikeastaan paha sanoa mikä sen viimekädessä aiheutti. Vuoden aikana tuli tehtyä yhtä jos toista. Viimeisimpänä vaihdoin vielä kerran IMM:n, se alkuperäinen takaisin. Putsasin Tyhjäkäyntimoottorin vielä kertaalleen ja tämä on purkuosana ostettu. Vaihdoin imusarjan tiivisteen toiseen kertaan. Ja kävin läpi letkuliitoksia ties kuinka monenteen kertaan. Sitten se rupesi käymään ihan ok. Nyt kun vielä jaksaisin niin säätäisin kaasuläpän näiden ohjeiden mukaan. Sitten se olisi perfetto. Yks suurin tekijä oli varmasti tämän kohdalla kaasuläppäkotelo joka oli yltäpäältä karstassa, tässä kun on alunperin ollut pakokaasujen takaisinkierrätys järjestelmä. nyt se on tulpattu ja romut ovat tallin hyllyssä.

Millainen se 740:ssä lie tuo nollaus homma? Tuossa -89:ssä 760:ssa on siellä mittariston alareunassa kumitulpalla peitetty reikä jonka poistamalla voi jollakin ohuella meisselillä,naulalla tai jollakin vastaavalla tuo "sammuttaa" sen SERVICE-valon... Eli toisin sanoen sen valon voit sammuttaa ihan itse...

Nyt kun sanoit, niin siinä mittaristossahan taitaa tosiaan olla semmoinen kumitulppa ja olenkin joskus miettinyt mikä se mahtaa olla. Ohjekirjan mukaan valo syttyy aina 5000:n (8045km) mailin jälkeen jolloin pitäisi viedä huoltoon  ::)

Poissa ^Ankkuli^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • Volvo
Vs: 740 B230FT Kiukuttelee
« Vastaus #100 : 01.10.2011, 22:47:39 »
En nyt kyllä keksi miten se service valo sammuu  :D painelin nappia ja katkoin ja laitoin virtaa avaimesta -> still going strong..

ja ylivaihde toimii nyt putsasin solenoidin(?) perästä johdot ja liittimet ja puristin niitä läjään ja laitoin kontaktspreitä ja rupesi toimimaan

Ohjaus on keventynyt tässä hiljalleen, siis ilmaa ollut seassa vielä.

Joku turauuno on katkaissut rattiputken kiinnitysruuvin ja ratti kolisee ikävästi. Ihme että kelpasi tuollaisenaan leimalle.

Kestääkö vakiojohdot 80/100W h4 polttimoita, kun olen lähdössä muutaman viikon päästä tuolla lappiin yötä vasten ja siellähän on silloin jo pimeä kuin percssä, tulevat siis 100W rallye 3000:n avuksi ja 80W puoli auttamaan sokeutta vastaan lyhyillä valoilla, siis en sokeuttamaan vastaan tulevaa, vaan helpottamaan kaukovaloilta lyhyille valomuutosta  :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 01.10.2011, 22:51:49 kirjoittanut ^Ankkuli^ »

hevonen

  • Vieras
Vs: 740 B230FT Kiukuttelee
« Vastaus #101 : 01.10.2011, 22:58:37 »
Kesti nuo 100/80 polttimot ainakin mun seiskassa. Tai siis johdot ja rele kesti. Polttimot räjähti jonkin ajan kuluttua sinne umpioon. Sulaa lasinsirua oli kiitettävästi joka puolella...
Mallia Biltema. En välttämättä laittais nyt kun on kokemusta... Ei niillä lyhkäsillä niin paljon paremmin näe. Mielekkäämpi satsaus on uudet umpiot jos vanhat on vähänkin elähtäneet. O0

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 740 B230FT Kiukuttelee
« Vastaus #102 : 02.10.2011, 09:30:44 »
Kesti nuo 100/80 polttimot ainakin mun seiskassa. Tai siis johdot ja rele kesti. Polttimot räjähti jonkin ajan kuluttua sinne umpioon. Sulaa lasinsirua oli kiitettävästi joka puolella...
Mallia Biltema. En välttämättä laittais nyt kun on kokemusta... Ei niillä lyhkäsillä niin paljon paremmin näe. Mielekkäämpi satsaus on uudet umpiot jos vanhat on vähänkin elähtäneet. O0
Ja jonkun ajan jälkeen voi sanoa umpion heijastimille hei hei kun satavattisilla käryttelee menemään  ::)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 941
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Vs: 740 B230FT Kiukuttelee
« Vastaus #103 : 02.10.2011, 10:43:29 »
Voiko ohjauksen jäykkyyteen vaikuttaa ohjauspylväässä olevaien nivelten huono rasvaus - liiaan paksu ja töhnäinen vaseliini?
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: 740 B230FT Kiukuttelee
« Vastaus #104 : 02.10.2011, 10:53:29 »
Ja paskaks menneet iskarin yläpään laakerit.
Ne on erittäin hyvä veikkaus, ne on yleensä aika vanhoja=
rasvat hävinneet ajat sitte ja jökkii. Niinku mulla, pitää vaihtaa ennen talvea.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

 

Futurez  Kulkukoira