Polestarin myynti kuulemma loppui, syynä autoveron kierto. Verohan on päästöperusteinen ja kun laitetaan lisää jenkaa myllyyn saadaan tehokkaampi auto, mutta perusmallin verot.
Tarkaksi on verottajallakin homma mennyt

, jos on jo softasta kiinni. Merkkiliikkeen kannan ymmärrän ihan uusien autojen myynnin kannalta, koska asiakas ostaisi toki moottoriltaan halvimman vaihtoehdon jos siinä kuitenkin on ylikellotuspotentiaalia. Sitten seuraavassa huollossa softaa koneeseen

. Voi olla myös myyntikate kyseessä, jolloin saman putiikin automyynti saa enemmän katetta vakuuttaessaan asiakkaalle autoa myydessään, miksi isompi moottori on parempi ja sitten saa sen kalliimman myytyä. Vanhemmissa esim. 2.4D:sta tuli viidessä minuutissa aito D5, mutta ihan uusissa on jo monta muutakin asiaa muuttunut kuten jo valmiiksi olemattoman pieni moottori.
Mitä tulee päästöihin, niin eivät ne päästöt perusajossa miksikään muutu. Päinvastoin voivat vähentyäkin, mutta suurilla tehoilla taas päästöt lisääntyvät paljonkin koska ei se lisäteho ilmaiseksi tule.
Onko tuosta Polestarista joku verottaja älähtänyt?