KL-varaosat  Race.fi

440 1.8i venttiilikopan alle muodostuu painetta

  • 32 Vastauksia
  • 9549 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

juhagee

  • Vieras
Vs: 440 1.8i venttiilikopan alle muodostuu painetta
« Vastaus #15 : 02.08.2012, 22:18:12 »
Selvennystä. Kaasuttimen jälkeen takaa tulevat 2kpl alipaineletkua yhtyy alhaaltapäin tohon venttiilikopan päällä olevaan "imuputkeen" merkitty punaisella.
Vihreä ympyrä sisältää tulpatut päät. Ja huohotin tötsään mikä tulee kampikammiosta menee letku ulkoilmaan (huohotus sinne, punainen nuoli)

Jaa että väärinkö?? :)

KUVA:
http://uppaa.net/show/005/p1000147.jpg

VIDEO (tyhjäkäynti röpötystä, luokkaa 1000rpm):
http://www.youtube.com/watch?v=1j2IA9p1JHU&feature=youtu.be
« Viimeksi muokattu: 02.08.2012, 22:41:00 kirjoittanut juhagee »

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: 440 1.8i venttiilikopan alle muodostuu painetta
« Vastaus #16 : 02.08.2012, 23:23:14 »
Selvennystä. Kaasuttimen jälkeen takaa tulevat 2kpl alipaineletkua yhtyy alhaaltapäin tohon venttiilikopan päällä olevaan "imuputkeen" merkitty punaisella.
Vihreä ympyrä sisältää tulpatut päät. Ja huohotin tötsään mikä tulee kampikammiosta menee letku ulkoilmaan (huohotus sinne, punainen nuoli)

Jaa että väärinkö?? :)

KUVA:
http://uppaa.net/show/005/p1000147.jpg
vähä viärin, on kuitenkin kaasuläpän oikeella puolen

elikkä jos ulkosta huohotusta käytät, tulppaa imusarjalta edes toinen niistä lähdöistä ja laita tilalle siihen toiseen niistä 2 nipasta tuo ilmanputsarilta tuleva alipaineletku
« Viimeksi muokattu: 06.08.2012, 18:47:44 kirjoittanut Taavi.H »

juhagee

  • Vieras
Vs: 440 1.8i venttiilikopan alle muodostuu painetta
« Vastaus #17 : 02.08.2012, 23:29:04 »
Pitääpä laitella oikein ne. Epäilen kyllä että auttaa asiaan, mutta täytyy kokeilla.

juhagee

  • Vieras
Vs: 440 1.8i venttiilikopan alle muodostuu painetta
« Vastaus #18 : 03.08.2012, 21:42:59 »
Nyt on alipaineet oikein, mutta käyntiin sillä ei ollut vaikutusta. Ajelin tämän päivän ilman lambdaa (pistoke irti). Samalla tavalla kulkee ilman sitäkin, ja yhtä huono tyhjäkäynti, onkos tämä nyt normaalia??

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1232
  • www.vrcf.fi
Vs: 440 1.8i venttiilikopan alle muodostuu painetta
« Vastaus #19 : 04.08.2012, 00:20:02 »
Luin tätä ketjua ja mulle ei nyt (ainakaan tähän aikaan vuorokaudesta) selvinny, että mistä se öljy tulee pihalle. Onko jakajassa öljyä tai tunkeeko se sitä jakopäähän? Mitäs jos sää puhallat siihen huohotusputkeen öljykorkin ollessa kiinni. Sen pitäs laittaa vastaan ja sitten taas avoimella korkilla sen pitäs päästää paineet pihalle, jos huohotus koppaan asti auki. Onko kaasuläppäkotelo sisältä kuinka likanen? Toimiiko tyhjäkäyntimoottori moitteetta (itse testailin semmosta joskus ihan 9V patterilla ja öljysin samalla) ja takeltelematta? Tupruttaako pakokaasua kun otat käyvästä koneesta öljytikun irti?
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Paikalla Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 14955
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 440 1.8i venttiilikopan alle muodostuu painetta
« Vastaus #20 : 04.08.2012, 08:17:16 »
Nyt on alipaineet oikein, mutta käyntiin sillä ei ollut vaikutusta. Ajelin tämän päivän ilman lambdaa (pistoke irti). Samalla tavalla kulkee ilman sitäkin, ja yhtä huono tyhjäkäynti, onkos tämä nyt normaalia??
lambda rikki kyllä tuon kulun pitäs muuttua jos lambda ei oo mukana...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.
YouTube

juhagee

  • Vieras
Vs: 440 1.8i venttiilikopan alle muodostuu painetta
« Vastaus #21 : 04.08.2012, 19:54:18 »
Öljy siis puskee venttiilikopan ja tiivisteen välistä. Vaikka liimalla laitoin ampuu jostain kohin paineella öljyä pois, mitä kovemmat kierrokset sen kovempaa se lentää. Ennätys ajossa 1L/50km)..
Jakopäähän ei tule öljyä, jakaja myös kuiva. Kaasuläppäkotelo normaali, pitää kokeilla tuota puhallus/tikku -juttua.
« Viimeksi muokattu: 04.08.2012, 20:04:31 kirjoittanut juhagee »

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1232
  • www.vrcf.fi
Vs: 440 1.8i venttiilikopan alle muodostuu painetta
« Vastaus #22 : 04.08.2012, 23:17:25 »
Noin äkkiseltään tulee mieleen, että se koppa on joko kiero tai halki ja mahdollisesti fuskaa vasta kun lämpenee. Itse sain merikontissa tulemaan nokan stefan pihalle paineen voimasta (tyhmänä laitoin öljyä ulkokehään, että menee helpommin paikoilleen ja tiukka oli silloinkin), mutta venttiilikopan tiiviste ei kyllä hönkiny tippaakaan. Onko sulla sitä liimaa kaikkialla tiivistessä vaiko vain siellä nokan etu ja takapäässä? Sä otit sen kopan irti siten, että löysäsit ne mutterit ristikkäin ja kiristit samalla tavoin ja ne ei myöskään ole hampaat irvessä sinne kiristetty? Ja tuleeko se öljy satunnaisesta paikasta pihalle vaiko jostain tietystä kohtaa? Litra per viiskymppiä on kyllä semmonen määrä, että lämmintä konetta kaasuttelemalla pitäs näkyä selkeesti mistä tulee. Ja jos tuo virtaa sen palotilaani, niin kyllä siitä savukoneen saa :)
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

juhagee

  • Vieras
Vs: 440 1.8i venttiilikopan alle muodostuu painetta
« Vastaus #23 : 08.08.2012, 19:58:22 »
Käväsin äsken puhaltamassa tuota huohotinta kun sain motivaatiopistoksen. Puhalsin huohottimeen öljykorkki kiinni, suhina vaan kuulu venttiilikopantiivisteen välistä :). Pitääpä huomenna tutkia asia.. Voiko tämä vaikuttaa tyhjäkäyntiin/päästöihin? Samalla tutkin tarkemmin tyhjäkäyntimoottorin.

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1232
  • www.vrcf.fi
Vs: 440 1.8i venttiilikopan alle muodostuu painetta
« Vastaus #24 : 09.08.2012, 08:15:48 »
Jos koppa ei näytä olevan halki ja tiiviste on oikeanlainen (paksumpi bakeliitti?) ja se liimakin oikeanlaista, niin sanoisin, että se koppa on kiero. Teoreettisesti on mahdollista, että se imee kopan kautta ilmaa sinne öljykanaviin, joista ne menee huohotuspöntön kautta imusarjalle ja näin ollen ohi IMM:n. Tiedä sitten riittääkö se ilmamäärä käytännössä, mutta pitäähän toi venttiilikoppa saada tiiviksi kuitenkin.
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: 440 1.8i venttiilikopan alle muodostuu painetta
« Vastaus #25 : 09.08.2012, 08:44:37 »
Kyllä se ventiilikopan vuoto voi vaikuttaa tyhjäkäyntiin. Jotkut autot lakkaavat käymästä tyhjäkäyntiä jos moottorin käydessä avaa öljykorkin. Tuommoista rellun pataa en ole tutkinut mutta venttiilikoppa on samantyylinen kuin pösössä ja siinä pitää olla paksut kupariprikat kopan kiinnitysmuttereiden alla, ilman niitä mutterit pohjaavat pinnapulttien kierteettömään osaan ja koppa ei tiivisty kantta vasten kunnolla. Tiivistekin on varmaan samanlainen kumitiiviste kuin pösössä, venttiilikoppa tulee tiivisteen uraan ja kantta vasten on suora reuna?
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

juhagee

  • Vieras
Vs: 440 1.8i venttiilikopan alle muodostuu painetta
« Vastaus #26 : 09.08.2012, 11:18:33 »
okei, tässähän on tavalliset ohuet prikat ja mutterit, näinköhän johtuu siitä? Pitää käydä iha merkkiliikkeestä kattoo tänään millaset on oikeet prikat. Tiiviste on motonetistä, kuminen.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 440 1.8i venttiilikopan alle muodostuu painetta
« Vastaus #27 : 12.08.2012, 16:15:04 »
Jos koppa ei näytä olevan halki ja tiiviste on oikeanlainen (paksumpi bakeliitti?) ja se liimakin oikeanlaista, niin sanoisin, että se koppa on kiero. Teoreettisesti on mahdollista, että se imee kopan kautta ilmaa sinne öljykanaviin, joista ne menee huohotuspöntön kautta imusarjalle ja näin ollen ohi IMM:n. Tiedä sitten riittääkö se ilmamäärä käytännössä, mutta pitäähän toi venttiilikoppa saada tiiviksi kuitenkin.
1.8i moottoreissa on MAP anturi tulipellissä, ei IMM....se on ainoastaan niissä koneissa missä Bosch LH-Jetronic ruisku...

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: 440 1.8i venttiilikopan alle muodostuu painetta
« Vastaus #28 : 12.08.2012, 16:18:24 »

tässä ei vaikuta päästöihin, jos vielä huohotusletku otettu irti.
sitten vaikuttaa jos olis imm

juhagee

  • Vieras
Vs: 440 1.8i venttiilikopan alle muodostuu painetta
« Vastaus #29 : 25.08.2012, 22:29:54 »
Vika korjattu ostamalla uusi 440 volle, ja tämä jäi varaosiksi. Sehän kävi kätevästi  8)

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy