Joo oli kyllä työn takana löytää tuo kytkentäongelma.
Autoa on tullut kasattua urakalla ja on edennyt hyvin, mutta mysteerinen käyntiongelma vaivaa. Kuulostaa hiukan V8:lta kun käy todella raskaasti tyhjää ja laajakaistalambda näyttää seoksen olevan 12-13 afr tyhjäkäynnillä. Välillä kuulostaa kun pelaisi paremmin. Ei halua oikein ottaa kierroksia.
Vikadiagnoosia on tehty kohtuu paljon:
- Johtosarjaa tutkittu jälleen ja on ehjä
- IMM irroittamalla käy vähän paremmin ja ottaa ainakin kierroksia paremmin. IMM maadoitus kokeiltu kytkeä suoraan koriin ja ei vaikutusta. IMM kokeiltu toisessa autossa ja siinä toimii normaalisti.
- Sytkä tulee ja kokeiltu uutta puolaa ja sytytysvahvistinta, mutta ei muuttanut mitään. Puola saa 14V käydessä.
- Jako on tsekattu, sekä pyörijän asento ja ovat kohdallaan.
- Suuttimet on 14.3Ohm mittauksen mukaan ja ne ovat Volvo S40 suuttimet osanumerolla 9179379 eli korkeaohmiset ja 312cc kuten alkuperäiset turbon suuttimet. Suuttimet tuli myös irroitettua ja testattua ja putsattua enkä huomannut mitään normaalista poikkeavaa. Suuttimia irrottelemalla tuntuu käyvän kaikilla, mutta välillä jonkun suuttimen irroitus ei tunnu tekevän mitään.
- Alkuperäinen lambda kytketty takaisin ja ei muutosta. Laajakaistasta oli kyllä kapeasignaali kytketty LHlle.
- LH boksit kokeiltu toisessa autossa toimiviksi. Bokseissa on tuntemattomat lastut.
- Auton ja LH maadoitukset puhdistettu. Alkoi Bilteman 044 pumppu pyörimään paremmin korvakuulolta.
- Bensanpaine tsekattu ja oli oikea, eikä säätimen alipaineletkusta tule bensaa.
Kaikessa tutkimisessa tuli revittyä tankki irti ja sisältä löytyi jotain vanhaa mujua, mutta ei ruostetta. Tuli samalla runkopalkit hapotettua ja suojattua, kun ruoste oli kohtuu pahasti päässyt syövyttämään. Pienen paikan tein samalla. Umpio tuli kanssa avattua kun heijastinpinta oli irronnut niin 3D-tulostetut klipsit pääsivät testiin. Myös mittariteline tuli tulostettua kabiiniin. Jarrut on ilmattu ja saa nähdä kun pääsee enemmän ajamaan miten toimivat. Kaasuvaijerin tein motonetin yleissarjasta ja ompas mukavaa kun kaikki polkimet tekevät pitkästä aikaa sitä mitä pitääkin.
Alkaa itseltä loppumaan ideat mistä kiikastaa, mutta testataan seuraavaksi kaverin vapari vinokoneen suuttimilla, jos toimisi paremmin. Kuuntelen mielelläni jos jollain ideoita mistä voisi kiikastaa.

E: Tuli mieleen LH:n sopeutus ja voisiko siitä olla apua, mutta kyllähän tämän nyt paremmin pitäisi käydä ihan alusta alkaen ilman sopeutustakin.
E2: ja tosiaan LH lämpötilasensori on vaihdettu ja LH:n ohjaama sähköflekti lähtee heti päälle mikä herättää kysymyksiä. Täytynee askarrella LH vikalukulaite.