RallyBaron  Samppasport

Volvo 240DL -85 B200K->B230FT

• 300 Vastauksia
  • 113304 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Konefriikki

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 ensiauto
« Vastaus #60 : 29.12.2012, 19:42:31 »
Kiekkamittarin asennus on hieman jäänyt, mutta jos sen jaksaisi kytkeä tässä lähipäivinä. Tuli tuossa asennettua opetuspoljin Volvoon, jos opetus alkaisi 15. päivä ensikuuta. Kelpasi myös katsurille, eikä tarvinnut tehdä yhtäkään reikää autoon. Vielä kuva polkimesta:

E: Otinpa sitten itseä niskasta kiinni ja vetelin kierroslukumittarille piuhat ja sekin toimii nyt niinkuin pitääkin. Fyysisen asennuksen mittarille tein varmaan jo kaksi kuukautta sitten, mutta nyt siihen saatiin viimein eloa! Muutama kuva:
Itse mittari:

Tuossa radion vieressä majailee:

Vielä loppukevennykseksi tälläinen kuva. Nyt poppi soi autotallissakin, ja kätevä tehdä päivitykset tännekkin suoraan tallista käsin!  ;D
« Viimeksi muokattu: 30.12.2012, 11:01:38 kirjoittanut Konefriikki »

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa Konefriikki

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #61 : 09.01.2013, 14:33:24 »
Joulun pyhinä tuli keskusteltua auton edellisen omistajan kanssa ja selviteltyä muutamia asioita. Auto on siis kertaalleen maalattu listoista alaspain(taisi olla kerran jo mainittukin tässä ketjussa?), sekä pari oven alareunaa on maalattu ruostekorjauksien yhteydessä.

Sitten kyselin kovasti penkeistä ja tosiaan tässä on AINA käytetty istuinpäällisiä  :o. Aloinkin tutkimaan tuota irrallaan olevaa kuskinpenkkiä ja tälläistä paljastui:

Todellakin näyttäisi aika hyväkuntoisilta alkuperäisiltä verhouksilta! Mitäs mieltä otetaanko alkuperäiset käyttöön vai säilötäänkö vielä seuraavillekkin sukupolville  ::)?

Mitäs muuten tuumitte siitä, että jos tuon M45 tilalle vaihtaisi M47 laatikon, koska moottoritie nopeuksissa alkaa toi nelonen loppumaan vähän kesken. Vähän olen täältä lueskellut tuon M47:n "soppakauha" ominaisuudesta, eli ilmeisesti jonkinlaisesta epämääräisyydestä vaihtamisessa. Tuo nykyinenhän laatikko on ajettu tosiaan vaan 200tkm ja toimii muuten aivan täydellisesti, niin ei sitä muuten haluaisi vaihtaa huonompaan pelkän yhden vaihteen takia.

Poissa Kaziganth

• Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • Hämeen hitain
« Vastaus #62 : 09.01.2013, 15:27:42 »
Mulla on ollut hakusessa tollanen kuskin penkki jo viime kesästä jos joskus vaihdat sisustan ::)
No kun halvalla sai.

Poissa Divi

• Takki & Ovipahvi
  • Grand Touring
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
« Vastaus #63 : 09.01.2013, 15:36:35 »
Vähän olen täältä lueskellut tuon M47:n "soppakauha" ominaisuudesta, eli ilmeisesti jonkinlaisesta epämääräisyydestä vaihtamisessa.
Mä oon eläny siinä uskossa että nuo laatikot on samaa tavaraa viimeistä vaihdetta lukuunottamatta?  ???
Mutta oikaiskaa toki jos se nyt näin ei ole... Kaverin M47 tuntuu siinämäärin samalta kuin oma M45 että vaihto se on itselläkin edessä. 2500rpm 80kmh tuntuu jo siltä ettei motarille tee mieli edes mennä vaan ajellaan rauhassa sivuteitä.  :D

Poissa Konefriikki

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #64 : 09.01.2013, 15:48:40 »
Mä oon eläny siinä uskossa että nuo laatikot on samaa tavaraa viimeistä vaihdetta lukuunottamatta?  ???
Mutta oikaiskaa toki jos se nyt näin ei ole... Kaverin M47 tuntuu siinämäärin samalta kuin oma M45 että vaihto se on itselläkin edessä. 2500rpm 80kmh tuntuu jo siltä ettei motarille tee mieli edes mennä vaan ajellaan rauhassa sivuteitä.  :D

No hyvä tietää, ehkä tosiaan olen lukenut aivan omiani. Mitäs täytyy ottaa huomioon, jos alkais kattelemaan tuollaista M47 laatikkoa? Ilmeisesti taisi olla eroja niissä mittarivaijeri jutuissa joista en itse tarkemmin tiedä. Ollaan paineltu tolla menemään ihan iloisesti motarilla se 100-120km/h. Tosin nyt vasta sain asennettua kierroslukumittarin ja näköjään 120km/h vauhdissa kierrokset huitelee jossain 3500rpm paikkeilla  :D.
« Viimeksi muokattu: 09.01.2013, 15:50:33 kirjoittanut Konefriikki »

Poissa Okko

• Grand Luxe Touring
  • Turbo ja Takaveto
« Vastaus #65 : 09.01.2013, 16:44:32 »
No hyvä tietää, ehkä tosiaan olen lukenut aivan omiani. Mitäs täytyy ottaa huomioon, jos alkais kattelemaan tuollaista M47 laatikkoa? Ilmeisesti taisi olla eroja niissä mittarivaijeri jutuissa joista en itse tarkemmin tiedä. Ollaan paineltu tolla menemään ihan iloisesti motarilla se 100-120km/h. Tosin nyt vasta sain asennettua kierroslukumittarin ja näköjään 120km/h vauhdissa kierrokset huitelee jossain 3500rpm paikkeilla  :D.

Jos tässä on nopeusmittari vaijerilla, niin M47 pitää olla myös mittarinvaijerilla. Kardaani tai ainakin etupätkä myös M47 varustetusta autosta. Ja tietysti laatikko pitää olla bensakoneisesta autosta.  :)

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Konefriikki

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #66 : 19.03.2013, 18:59:25 »
Kuvalinkit korjattu koko ketjuun! Tullut itsekin jo ajeltua opetusluvalla ja oikein maukasta menoa Volvo tarjoaa  S*.

Kun sain auton huomasin heti, että imusarjan ja kannen väliin kolmannen? sylinterin kohdalle laitettu jotakin lisätäytettä. Tähän tyyliin:

Kannattaakohan tälle tehä mitään? Kone tuntuu toimivan normaalisti jne. Kaveri ehdotti että kannattaa katsoa tulpat. Tässä kuva tulpista(vasemmalta oikealle 1,2,3?):

Sitten alavesiletkun juuresta löyty tollasta vihertävää vettä/mönjää

Mistäs tää on peräisin?

Myös näistä hihnoista:

Kuvassa keskimmäinen tai toinen vasemmalta tuntui paljon löysemmältä kuin sisempi. Kannattaako huolestua?

Poissa Kaziganth

• Turbo
  • Hämeen hitain
« Vastaus #67 : 19.03.2013, 19:05:26 »
Vihree nste on jäähdytysnestettä, vuotaa todennäköisesti vesipumpun tiivisteestä. Hihnasta ei kannata olla huolissaan, kuten ei tosta täytteestä jos ei imuvuotoa ole
No kun halvalla sai.

Poissa Konefriikki

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #68 : 19.03.2013, 19:08:25 »
Vihree nste on jäähdytysnestettä, vuotaa todennäköisesti vesipumpun tiivisteestä. Hihnasta ei kannata olla huolissaan, kuten ei tosta täytteestä jos ei imuvuotoa ole

Selvä homma! Vähän arvelinkin sen olevan jäähdytysnestettä :). Pitääpä tutkia tuota kun jaksaa. Kuinkas usein näissä kannattais vaihtaa öljyt? 10 000km välein? Mitä perushuoltoja tässä kannattais alkaa tekemään?

Poissa Kaziganth

• Turbo
  • Hämeen hitain
« Vastaus #69 : 19.03.2013, 19:13:10 »
Selvä homma! Vähän arvelinkin sen olevan jäähdytysnestettä :). Pitääpä tutkia tuota kun jaksaa. Kuinkas usein näissä kannattais vaihtaa öljyt? 10 000km välein? Mitä perushuoltoja tässä kannattais alkaa tekemään?
Ihan perushuolto on vissiin sytkäosat, ilmanputsari ja tarpeen vaatiessa käyttöhihnat ja öljyt+suodatin
No kun halvalla sai.

Poissa FenixOmena

• Grand Luxe
  • **
  • Ahdoin vähän huonosti ja nyt turbottaa.
    • UncleMikesGarage
« Vastaus #70 : 19.03.2013, 19:33:37 »

Kannattaakohan tälle tehä mitään? Kone tuntuu toimivan normaalisti jne. Kaveri ehdotti että kannattaa katsoa tulpat. Tässä kuva tulpista(vasemmalta oikealle 1,2,3?):
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Jaa sulla on joku harvinaisempi 3 sylinterine  ::) mihi se viimone tulppa jäi? ;)

Poissa Konefriikki

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #71 : 19.03.2013, 19:41:01 »
Jaa sulla on joku harvinaisempi 3 sylinterine  ::) mihi se viimone tulppa jäi? ;)

En nähny tarpeelliseks/jaksanu irrottaa, kun ei noissa nyt mitään silminnähtäviä eroja näkyny :D. Ois vaatinu jatkovarren irrotuksen räikästä  ;D. Välillä se on pienestä kiinni....

s73

• Vieras
« Vastaus #72 : 19.03.2013, 20:28:21 »
Koska se jakohihna+ kiristin on vaihdettu? Jakohihnan vaihdon yhteteydessä vuotavat stefat vaihtaa samalla ja tuo vuotava vesipumppu.

Poissa D5GT

• Turbo
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #73 : 20.03.2013, 11:33:14 »

(Kuva poistettu lainauksesta.)
Todellakin näyttäisi aika hyväkuntoisilta alkuperäisiltä verhouksilta! Mitäs mieltä otetaanko alkuperäiset käyttöön vai säilötäänkö vielä seuraavillekkin sukupolville  ::)?

Jos realistisesti miettii, niin auto on käyttöön menossa = nauti niistä "uusista" penkeistä itse. Hoida toki autoa kunnolla, niin ei ne miksikään mene.

Jos kärry olisi sun jälkeen menossa museoon niin sitten pitäisin päällisiä, ehkä.

Poissa Konefriikki

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #74 : 07.04.2013, 21:49:56 »
Koska se jakohihna+ kiristin on vaihdettu? Jakohihnan vaihdon yhteteydessä vuotavat stefat vaihtaa samalla ja tuo vuotava vesipumppu.

Eipä ole tästä tietoa  :-\.

Uusia kesärenkaita lähdin metsästämään noille kesävanteille, mutta eipä mistään löytynyt suoraan varastosta, niin päädyin katselemaan uusia vanteita, jotta sais talveksikin alut. Tuli sitten hommattua Dracot hyvillä renkailla. Vanteista ja renkaista kiitokset viiksivallulle! Pitihän ne heti vaihtaa alle:

Oikein mukavasti istuu mielestäni! Pitää katsoa kun kesä tulee josko tuohon laittaisi miedon madalluksen.

E: Asennus seurasta vielä kiitokset Cake:lle :). Sellainen on tullut todettua, että aika kovalta tuntuu tuo takapää tuolla kaasuiskari+kuormajousi yhdistelmällä.

E2: Ja nykyään hattuhyllyllä soi SPL Dynamicsin 6x9". Paransi hyvin tuota balanssia. Takapenkillä kuuluu nykyään muutakin kuin subbari :D.
« Viimeksi muokattu: 08.04.2013, 12:15:54 kirjoittanut Konefriikki »

Carcom Oy  Elekma