KL-varaosat  Race.fi

Volvo 240DL -85 B200K->B230FT

  • 300 Vastauksia
  • 113276 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2019
  • Näpräilijä
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #210 : 28.11.2013, 13:38:22 »
Kaksi tankin sisäistä pumppua ostaneena voin neuvoa että testaa ensin että pumppu toimii oikein päin... delphin ja jonkun muun tarvike pumpun + ja - navat oli vaihtaneet paikkaa  :idiot2:
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #211 : 28.11.2013, 21:54:40 »
Kaksi tankin sisäistä pumppua ostaneena voin neuvoa että testaa ensin että pumppu toimii oikein päin... delphin ja jonkun muun tarvike pumpun + ja - navat oli vaihtaneet paikkaa  :idiot2:
Niin oli bilteman ulkoisessakin pumpussa...

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #212 : 08.12.2013, 01:00:02 »
Pumppu tuli vaihdettua, vielä pitäisi tosin vetää pätkät uutta letkua ja sähköjä ihmetellä. Ei tullut testailtua pumppua, kun 240 ruiskunpumppu tankkilaitteineen päivineen vaihtui. Imusarjankannaketa hitsuuteltu kanssa. Laatikon tukipalkki pitäisi vielä muokata niin saisi koneen jättää konehuoneeseen ja alkaa kasaamaan ympärille hilppeitä.

Otinpa kuvan miten on tuo tiivistemassa levinnyt

Kuinkas tuota saisi annosteltua pienemmän määrän, että ei pursuilis noin paljon. Luulisi olevan jotain haittaa jo öljyn seassa vai onko? 850 Volvon alfamerissa taisi olla mainittu oikein joku työkalu osanumerolla tuon levittämiseen.

Kelit alkaa olemaan jo sellaiset että polttelis päästä ajamaan  :-X

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #213 : 08.12.2013, 01:11:55 »
Virallinen työkalu tuohon hommaan on sellainen pieni tela. Omissa kötöstyksissä on tullut levitettyä ihan sormella, silläkin lailla saa aika ohuen ja tasaisen kerroksen kun tekee huolellisesti.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #214 : 08.12.2013, 15:11:05 »
Mites tuleeko katsastuksessa sanomista, jos poistan etuvalojen pesurit?

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #215 : 08.12.2013, 15:15:50 »
Ei tule. Harvalla noita enää kakslankuissa on.

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #216 : 18.12.2013, 19:22:43 »
Laitetaas turha päivitys, kun tuli vietyä tuo toinen taka-akseli hiekkapuhallukseen. Siihen pitäis nykästä maali pintaa, kun valmistuupi. Minkäslaista ihmiset suosittelee? Kattelin jos kirkkaan punasella miranolilla ja sille tarkoitetulla pohjamaalilla vetäsis. Tuleeko hyvä?

Miten kannattaisi toteuttaa noi tehostetun ohjauksen letkut? Ajattelin käyttää 960 pumppua ja 240 hammastankoa tietenkin. Ns. paineletku on tuossa 240 tuommoisella kierrenipalla vai mikä lie kiinni ja toinen ihan vaan putkiklemmareilla. Vedänkö paineputken raa-asti poikki vai lähenkö kyselemään jostain sopivaa? 960 tehostimessa molemma ihan klemmareilla. Pitää hieman mittailla riittääkö putkessa pituus, kun 960 tehostin on paljon ylempänä. Perjantaina alkaa joululoma, niin alkaa taas täysi rähinä. Katotaan jos saataisiin auto liikkumaan 7.1. mennessä, kun alkaa koulu :D toiveajattelua

E: Niin ja sitä piti kysyä, kun alan lykkäämään konetta ja vaihteistoa lopullisesti yhteen, niin mites se vauhtipyörän ja paineasetelman jne. asennus. Oliko merkitystä missä asennossa ne on toisiinsa nähden? Muistaakseni jokin sokkakin oli siellä.
« Viimeksi muokattu: 18.12.2013, 19:37:31 kirjoittanut Konefriikki »

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #217 : 18.12.2013, 19:50:20 »
Vetäsee pensselillä aluks rostexin ja sen päälle minarolin. Pelkkä minaroolikin kestäis, mutta ei siitä rostexista haittaakaan siellä alla ole.  ::)

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8032
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #218 : 18.12.2013, 20:13:08 »
960 ohjaustehostinlinjassa ainoa paikka jossa klemmari on alunperin, on paluulinjan liitoksessa tehostajansäiliöön. Paluulinjan tekeminenhän on yksinkertainen juttu koska siellä ei painetta ole. 240 tangossa molemmilla linjoilla on banjot kuten 960:ssä. Ottaa päät irti ja käy teettämässä painelinjaan uuden letkun väliin. Paluulinjan voi tehdä klemmariliitoksilla jos siltä tuntuu.

Vauhtipyörää varten on kampiakselin päässä ohjuritappi. Asetelmassa ei sen kummempia ole kuin missään tahansa muussakaan, keskitystapit reikiinsä ja paikalleen.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #219 : 18.12.2013, 21:44:08 »
Vetäsee pensselillä aluks rostexin ja sen päälle minarolin. Pelkkä minaroolikin kestäis, mutta ei siitä rostexista haittaakaan siellä alla ole.  ::)

Kuinkas paljon maalia tarvitsee? Tuskin tuota 1L purkkia isompaa ainakaan? :D Riittääkö jopa se n. 0,2L?

E: näyttäis maalin riittoisuus olevan 12m2/l eli riittää pieninkin purkki.

960 ohjaustehostinlinjassa ainoa paikka jossa klemmari on alunperin, on paluulinjan liitoksessa tehostajansäiliöön. Paluulinjan tekeminenhän on yksinkertainen juttu koska siellä ei painetta ole. 240 tangossa molemmilla linjoilla on banjot kuten 960:ssä. Ottaa päät irti ja käy teettämässä painelinjaan uuden letkun väliin. Paluulinjan voi tehdä klemmariliitoksilla jos siltä tuntuu.

Vauhtipyörää varten on kampiakselin päässä ohjuritappi. Asetelmassa ei sen kummempia ole kuin missään tahansa muussakaan, keskitystapit reikiinsä ja paikalleen.

Pitääpä huomenna tutkia lisää tuota 960 tehostimen säiliötä. Varmaan jostain hydrauliikka liikkeestä saa teetettyä näitä putkia? Esim. hydromarket?

Tuosta kannen pinnapultista kyselin aikaisemminkin täällä ja vastaus että saa pulttikaupasta. Pitäisi varmaan hiukan tietää mittoja ennen kuin lähtee kyselemään. Minkäskokoinen siis tommonen pultti on? Tuli myös mieleen että irrottaisin tuosta ylimääräisestä kannesta pultin ja vaihtaisin sen tuohon ehjään :). Kahden mutterin avulla noi kaiketi lähtee?

E2: Oon käyttänyt moottoria kasatessa Volvo 850 alfamerin arvoja ja eikös noi päde tähän kutoskoneeseen kanssa?

E3: Minkäslainen lambda anturi tähän käy, jos sitä hankkis uuden, kun tuntuu olevan ruostuneen kiinni tuohon kattiin... Motonet tarjoaa useampaa eri versiota.
« Viimeksi muokattu: 18.12.2013, 23:03:31 kirjoittanut Konefriikki »

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8032
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #220 : 18.12.2013, 23:38:43 »
Mikä tahansa hydrauliikkaliike pystyy vanhoihin päihin tekemään uudet letkut väliin, kunhan päissä on vain suoraa osaa tarpeeksi.

Pakosarjan pinnapulttia meinaat? Normaali M8. Mittaat kannesta reiän syvyyden ja sen kuinka paljon muut pultit tulevat ulos kannesta. Luokkaa 45mm varmaan on.

Vitoskoneen arvot käyvät yhtälailla.

Ei ole tullut tarvikelambdoja laitettua näihin. Nelijohtoinen se on alunperin, ei käy Motonetin merkkikohtaisesta valikoimasta mikään. Boschin nettiluettelo antaa 0 258 005 098.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #221 : 18.12.2013, 23:50:40 »
Pakosarjan pinnapulttia meinaat? Normaali M8. Mittaat kannesta reiän syvyyden ja sen kuinka paljon muut pultit tulevat ulos kannesta. Luokkaa 45mm varmaan on.

Ei ole tullut tarvikelambdoja laitettua näihin. Nelijohtoinen se on alunperin, ei käy Motonetin merkkikohtaisesta valikoimasta mikään. Boschin nettiluettelo antaa 0 258 005 098.

Taas tunnen itseni hiukan tyhmäksi mutta ei se mitään. Eipä oo eka kerta  ;D

Maksaapi oikeesti hunajata. Taidanpa alkaa rälläköimään kattia, jos lähtisi lambda irti.

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Paikalla sjos

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5977
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #222 : 18.12.2013, 23:55:18 »
Taas tunnen itseni hiukan tyhmäksi mutta ei se mitään. Eipä oo eka kerta  ;D

Maksaapi oikeesti hunajata. Taidanpa alkaa rälläköimään kattia, jos lähtisi lambda irti.

n.90€ maksaa aidot bosch lambdat ebayssä.
Ite tilasin molemmat ja Riikasta tuli.
:smoke:

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #223 : 19.12.2013, 23:46:39 »
n.90€ maksaa aidot bosch lambdat ebayssä.
Ite tilasin molemmat ja Riikasta tuli.

Mulla on yhdellä lambdalla ainakin tietääkseni. Pitääpä selailla ebaytä.

Tänään sitten viimeisiä koesovituksia kannakkeille ja vähän rälläkkää näytetty ja saatu maali pintaan


Mihinkäs tämmöset tiivisteet kuuluu?



Ja miltäs tämän jakopään kiristimen tulisi näyttää? Myyjän sanojen mukaan tämä kiristin pettänyt ja sen takia venttiilit menneet solmuun. Voiko tämän toiminnan/toimimattomuuden testata jotenkin? Kysäsin Volvolta paljon uusi maksaisi. Taisi olla n. 120€ :D jäi hankkimatta

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8032
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #224 : 20.12.2013, 19:29:31 »
Yksi lambda on vuoteen -95 asti. Silloin jos vikakoodit luetaan OBD-pistokkeesta on uudempi ruisku ja kaksi anturia.

Pienempi on nokka-akselin takastefa ja isompi etunen. Takastefoja tulee paketissa kaksi vaikka tarve on yhdelle.

Hydraulikiristimiä harvemmin pettää. Omalle kohdalle tainnut osua yksi tai kaksi tässä vajaa 8v aikana, jotka ovat jakohihnan vaihdon yhteydessä tulleet esille. Vuotoa ja löysä kasaan puristaessa. Tuo muovilätkä on varmistuksena jos kiristin hajoaa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron