Samppasport  Futurez

Volvo 240DL -85 B200K->B230FT

  • 300 Vastauksia
  • 113270 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8032
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #255 : 28.05.2014, 14:19:14 »
Ei tule. P-asennontunnistuksen johdot vain liittää yhteen, jotta saa starttaamaan
« Viimeksi muokattu: 28.05.2014, 14:22:28 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1539
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #256 : 28.05.2014, 15:35:01 »
Eikö 960sen motronici jutskaa tomaatin kanssa  ???niin vaan jossain kuulin että tomaatti 960 sen ei voi laittaa manuaali ,motronici ei tajua sitä ? vai olenko kuullut internetista ihan höpöjä

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8032
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #257 : 29.05.2014, 00:58:28 »
Voi laittaa, ei välitä vaihteiston ohjainlaitteen puuttumisesta.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1539
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #258 : 29.05.2014, 11:08:19 »
Voi laittaa, ei välitä vaihteiston ohjainlaitteen puuttumisesta.

Hyvä tietää , näköjään kaikki ei ole totta netissä :o

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #259 : 22.06.2014, 23:05:57 »
Tänään tuli käytyä Multialla hakemassa yhdestä 3L 960 johtosarja ja kampiakseli. Kampiakseli ei tule vielä käyttöön, mutta tuli otettua mukaan tulevaisuuden varalle :)


Johtosarja on nyt sitten kokonaisena kyseisestä autosta. Moottorinohjausboksi on hiukan erilainen eli ilmeisesti eri mallinen Motronic vai miten on? Auto oli kyllä -95 vuotinen, kuten edellinen mistä on muu moottori.


Olisin ottanut myös nokka-akselit, mutta myyjä oli irroittanut nokkapyörät akseleista ja toisesta murtui tuo tappi joka keskittää nokkapyörän. Olisko tota mitään järkeä alkaa korjaamaan? Hitsiä ja sorvia varmaa kaipais.
« Viimeksi muokattu: 22.06.2014, 23:08:23 kirjoittanut Konefriikki »

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8032
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #260 : 23.06.2014, 01:11:57 »
Nokka-akselin keskelle kierre ja vetää ruuvilukitteen kanssa pultilla keskitapin paikoilleen. Nokkapyörähän ei peitä tappia joten siinä mahtuu pultti olemaan.

Jos johtosarjassa ei ole vikalukupalikkaa, silloin se on uudempaa mallia ja tarvitsee erilaisen ilmamassamittarin. Johtosarja on kyllä muutettavissa sopivaksi.


Ps. Jokos tää kohta on käynnissä kun mulla tossa juhannuksen aikaan oli vastaava projekti ;)
Tai no ei se ihan täysin valmis vielä ole, mutta ajokuntoinen.
« Viimeksi muokattu: 23.06.2014, 01:28:42 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #261 : 23.06.2014, 09:48:50 »
Sä kyllä tiedät kaiken näistä :) P>

Pitääpä selvittää tota IMMua.

Projektin eteneminen on kyllä muuten ollut aika jäissä, mutta tänään ois tarkotus mennä tallille asentelemaan vaihdekeppiä.

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #262 : 24.06.2014, 00:47:45 »
Vaihdekeppiä soviteltu paikalleen ja muute hyvä mutta löytyy vaan vaihteet 1-3  ;D On siis liikaa vinossa... Pitääpä purkaa poies ja käyttää jossain oikaistavana.

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #263 : 06.07.2014, 20:30:20 »
Enpä alkanut sitä alumiinia oikaisemaan vaan siirtotankoa oon nyt säädelly, mutta vieläkään ei pakkia löydy. Onko tossa joku kikka miten se pakki kytketään?

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #264 : 06.07.2014, 20:49:27 »
Enpä alkanut sitä alumiinia oikaisemaan vaan siirtotankoa oon nyt säädelly, mutta vieläkään ei pakkia löydy. Onko tossa joku kikka miten se pakki kytketään?
Ilmeisesti M90 kyseessä. Ei ole omassa ainakaan mitään muuta jippoa kuin se "pakkilukko" joka estää vaihteen menemisen vitoselta suoraan pakille.
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #265 : 07.07.2014, 00:01:28 »
Ilmeisesti M90 kyseessä. Ei ole omassa ainakaan mitään muuta jippoa kuin se "pakkilukko" joka estää vaihteen menemisen vitoselta suoraan pakille.

Juu M90 siellä majailee. Enpä tullut tälläistä ajatelleeksi, mutta taisin kokeilla aina vitosen kautta sitä pakkia  :facepalm: No huomenna testailemaan ykkösen kautta! Kiitokset neuvosta :)

E: Nyt toimii kaikki vaihteet! Seuraavaks vois kantta laittaa paikalleen ja sitä myöten pakoputkea.
« Viimeksi muokattu: 07.07.2014, 18:39:41 kirjoittanut Konefriikki »

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #266 : 11.07.2014, 22:49:48 »
Joo ei oo kummempia tapahtunu, mutta kävin katsastus sedän kansas juttusilla. Ei muistanu milloin viimeks ois muutoskatsastusta tehnyt :D

Ilmiesesti tälläisiä lappuja tarvis:
-Osalista että vastaa turboa(saiko tän varaosaliikkeestä kysymällä?)
-Uuden moottorin tiedot eli paino, teho ja tilavuus(mistä? 960 ei taida oikeen löytyä korjausopastakaan?)
-Uuden moottorin alkuperä(selvityksessä josko sais moottorin edelliseltä omistajalta autosta jotai lappua)

Sellasta tällä erää. Auton pitäis olla ajossa n. viikon päästä, mutta saattaa jäädä vain yritykseksi...

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2646
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #267 : 12.07.2014, 10:48:47 »
Tiedot tarvitset auton vastaavuus tiedot maahantuojalta tai valmistajalta. Minkään muun "vakuuttelut" ei kelpaa.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8032
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #268 : 12.07.2014, 13:10:25 »
"Luotettavan tahon" eli korjaamon todistus asiasta riittää. Lista miltä osin auto vastaa valmiiksi mallisarjan tehokkainta ja mitkä osat on muutettu vastaaviksi. Korjaamolta leima ja nimmari paperiin. Jos Trafi ois eri mieltä, luulis tässä vajaan kymmenen vuoden aikana tehdyistä muutoksista joku tulleen bumerangina. Kuitenkin yhdestä kahteen muutosta vuodessa tupannut tulemaan. Ja pari rekisteröintikatsastusta toisella konttorilla samalla menetelmällä. Ko. lappu on yhtä pätevä kuin viritetyissä koneissa penkkilappu. Jos haluaa oikein tarkaksi mennä, listaa esim. jarrujen, jousien ja vakaajien mitat lähtötilanteessa ja mahdollisten muutosten jälkeen.
Toiset ovat tiukempia ja haluavat valmistajan edustajan todistuksen.

Moottorin teho ja tilavuus selviää luovuttaja-auton tiedoilla ja paino konttorilla punnituksessa. Haluavat painon vain sitä varten, että kasvaako akselimassa liikaa verrattuna painavimpaan vakioon. Periaatteessa riittää sun auton etuakselimassa vakiona ja siihen lasketaan 20% lisää, jonka jälkeen pitäis kompensoida eli keventää keulaa muutoin. Mutta ei näissä tarvitse siihen mennä.
« Viimeksi muokattu: 12.07.2014, 13:21:08 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2646
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #269 : 12.07.2014, 18:18:08 »
"Luotettavan tahon" eli korjaamon todistus asiasta riittää.
Toiset ovat tiukempia ja haluavat valmistajan edustajan todistuksen.

Niin, kumpi nyt riittää  ;D Valmistajan edustaja varmasti ja jollain kylällä luotettavaksi tunnetut "kytösen-korjaamo"?

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy