Yllätit tuolla kommentilla ja myönnän ajatelleeni lähinnä suorituskykyeroa sekä mielikuvaa customista korkeusrajoitteisten ja iäkkäämpien kruisailupyöränä josta ei ole enää paluuta Mad-Maxin tapaiseen äijäpyörään. Näköjään on sittenkin.
Kieltämättä Power-Custom genren kantaisän (yhdessä Honda Magnan kanssa) ulkonäössä on paljon customiakin.
Tuttavani, joka aikoinaan ehdottomana kustomiäijänä piti jalat edellä ajamista ainoana mahdollisena siirtyi vaivihkaa ensi neutraaliin ajoasentoon ja viime kesänä laittoi BlackBirdin kiertoon vähemmän ajetun tieltä kun vanhaan tuli 100.000 km täyteen.
Oma ehdoton vaatimukseni ensimmäiselle pyörälle oli täysnaku ja enintään kaksisylinterinen.
Nykyisin joudun tunnustamaan, että ne Pan-Europeanin kylkien siivet toimivat hitaissa nopeuksissa kohtuullisesti lepuutustappeina. Niin se mieli muuttuu 
Aivan, noin ajateltuna olet kyllä oikeassa, muutos on tehollisesti melko dramaattinen kyllä, nykyisessä yli 100hv enemmän.
Sekin tuossa vaihdossa oli, että näin pers'aukisena ei ole varaa vaihtaa pyörää koko ajan ja uudempaan, niin eiköhän tuo nyt mene aika pitkään, lähinnä sikäli, ettei heti tarvi vaihtaa ainakaan tehokkaampaan ja ulkonäöllisestikin on melko ajaton...
Korkeusrajoitteinen ehkä olen, mutten iäkäs, silti vaan noihin customeihin mieltynyt.
Eikä VMax ole paljoakaan Viragoa korkeampi, tällaisella persjalkaisellakin riittää molemmat jalat maahan suht hyvin.
Ja noinhan se menee, mielipiteet ja mieltymykset saattaa kyllä vaihtuakin vuosien mittaan...
Mutta sen verran olen kyllä kyykyilläkin ajanut, että tuskin sellaista itselleni ostan.