Samppasport  Futurez

xc90 vm 2005 D5 Aut. täristää noin 1000-2000 kierroksella

  • 10 Vastauksia
  • 5662 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tjkano

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
Olisko kellään hajua missä vika kun xc90 täristää 1000 kierroksen yläpuolella. eli liikkeelle lähdettäessä

Onko vaihteisto menossa?  >:(


S40 2.0T Aut. 2004 Classic, V40CC T4 aut. 2015.

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 838
  • www.vrcf.fi
Vaikea varmuudella sanoa. Ensimmäisenä pitäisi varmaan tutkia, että onko moottorin ja apurungon tuennat ok ja se, että missä kunnossa kardaanin ensimmäinen vakionopeusnivel on.
Neliveto toimii? Tuskin tässä kuitenkaan on kyse vaihteistoviasta.
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa tjkano

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
Kait se neliveto toimii..ei tullut mieleenkään sitä tarkistaa. pitäis sit varmaan kokeilla.
S40 2.0T Aut. 2004 Classic, V40CC T4 aut. 2015.

Poissa tjkano

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
Moottorin kumeissa oli jotain vikaa ja ne vaihdettiin. suurin tärinä jäi..

Ilmeisesti jossain suuttimessa/polttoaineen syötössä on myös häikkää kun nakuttaa kiihdyttäessä. Tiedä sitten johtuuko tärinä siitä.
S40 2.0T Aut. 2004 Classic, V40CC T4 aut. 2015.

Poissa pjarvenpaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Moottorin kumeissa oli jotain vikaa ja ne vaihdettiin. suurin tärinä jäi..


Mitkä kumit tarkaalleen ottaen vaihdettiin ja mitä kustansi? Tekikö työn Sininen vai joku muu?

Poissa tjkano

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
Etu ja takakumit. ~330 eur + muutama satku työstä. P&T Autohuolto, Helsinki

Seuraavaksi suuttimet tarkasteluun kun tuntuu täristävän suurimmalla vaihteella pienimmillä kierroksilla (1800)
S40 2.0T Aut. 2004 Classic, V40CC T4 aut. 2015.

Poissa tjkano

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
ei auttanut viitos suuttimen vaihto tärinään kuin hieman. Nakutus jatkuu..

Tuntuu, että vaihteistoöljyn vaihto ja uudelleen ohjelmointi vaan korosti tärinää.

Tärinää siis alakierroksilla ja kun painaa kaasun pohjaan nakuttaa. Mitatut arvot ennen suuttimen vaihtoa 7,6,4,0,35.

Tuo nakutus voi olla pitkäänkin vaivannut mutta tärinä tullut uutena. :(

 
S40 2.0T Aut. 2004 Classic, V40CC T4 aut. 2015.

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
ei auttanut viitos suuttimen vaihto tärinään kuin hieman. Nakutus jatkuu..
Tärinää siis alakierroksilla ja kun painaa kaasun pohjaan nakuttaa. Mitatut arvot ennen suuttimen vaihtoa 7,6,4,0,35.
Tuo nakutus voi olla pitkäänkin vaivannut mutta tärinä tullut uutena. :(

Onkohan nuo lukemat suuttimien ohivirtausmittauksesta? Eli mitataan suuttimien paluuletkuista polttoaineen ohivirtaus. Se aiheuttaa ennemminkin vaikeutta käynnistukseen kun kestää aikansa saavuttaa riittävä polttoaineenpaine. Joku muu noista suuttimista voi falskata ja päästää polttoainetta palotilaan koko ajan. Se tuottaa vastaavan nakutuksen kuin ajaisi vanhalla bensiinimoottorilla liian matalaoktaanisella bensiinillä.

Se sitten kannattaa korjata ajoissa ettei pala reikää mäntään.
« Viimeksi muokattu: 08.03.2011, 15:32:25 kirjoittanut Nortti »

Poissa tjkano

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
ohi vuodot oli tasaiset (nuo ei siis olleet ne lukemat), puristukset yms kunnossa, ohjelmisto päivitetty.. millään ei vaikutusta. sinisellä eivät tienneet mikä vika vois olla.

Auto siis lähtee hienosti käymään mutta pintakaasulla esim. suurimmalla vaihteella tärisee. lisäksi jos pistää "ryömimään" niin auto vatkaa vimmatusti.
S40 2.0T Aut. 2004 Classic, V40CC T4 aut. 2015.

Poissa turre

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
Ääni suutin vialle.
Volvo 245 M50B25 TIC

Poissa tjkano

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
Vs: xc90 vm 2005 D5 Aut. täristää noin 1000-2000 kierroksella
« Vastaus #10 : 23.03.2011, 10:18:34 »
kaikki suuttimet vaihdettu ja ongelmat äkkiseltään ajeltuna poistuneet.
S40 2.0T Aut. 2004 Classic, V40CC T4 aut. 2015.

 

Autoracing  KL-varaosat