Proturbo  Autodiagnoosi

850 T5R kansirempan jälkeen puristukset kateissa

  • 10 Vastauksia
  • 2895 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

855_T5R

  • Vieras
Elikkäs eilen naplailtiin kansi paikalleen ja kun tuli hetki vääntää virta avaimesta niin moottori pyörii ku tulupaton mopo.

Rempan yhteydessä laitettiin
GLT:n nokat siihen. Mistä voisi johtua moinen? Onko nyt nuo hydraaliset nostimet jotenki vitullaan?

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: 850 T5R kansirempan jälkeen puristukset kateissa
« Vastaus #1 : 29.07.2012, 13:51:09 »
Onko jako kohdillaan?
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1820
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 850 T5R kansirempan jälkeen puristukset kateissa
« Vastaus #2 : 29.07.2012, 14:23:01 »
Entä onko nokat oikein päin?
En kyllä tiedä aiheuttaisko se edes tollasta..

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: 850 T5R kansirempan jälkeen puristukset kateissa
« Vastaus #3 : 29.07.2012, 15:35:37 »
Pakonokan takapäässä pitäisi lukea PGE ja imunokan PGI.
Kaippa ne kannattaa tsekata, ellei ole täysin varma että on mennyt asennuksessa oikeinpäin...

Oliko nokat varmasti oikeassa asennossa kun kiinnitit nokkapyörät niihin?
Eli imunokan takapään ura keskilinjan yläpuolella ja pakonokan keskilinjan alapuolella?
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 850 T5R kansirempan jälkeen puristukset kateissa
« Vastaus #4 : 29.07.2012, 15:37:54 »
Tässä:
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

AV64

  • Vieras
Vs: 850 T5R kansirempan jälkeen puristukset kateissa
« Vastaus #5 : 29.07.2012, 15:41:01 »
Taitaa ventiilit kantaa eli ei ole välyksiä ??? ???

855_T5R

  • Vieras
Vs: 850 T5R kansirempan jälkeen puristukset kateissa
« Vastaus #6 : 29.07.2012, 21:38:19 »
Vikahan löyty, ja samalla koko remontin aiheuttaja. kampuran päässä oleva jokaremmin hihnapyörä oli lyönyt tyhjää ja vetäny hihnäpyörästä boorin sileäksi. (lisään kuvan ku saan sen koneelle). Tämän takia koko savotta ei oikein meinannut onnistua.

Seuraava kysymys kuuluu että onko 20v vaparissa ja 2.3 turbossa sama tuo hihnapyörä? Ja onko muille käyny näin? :D

Kiitos valokuvasta, siitä oli apua!

hevonen

  • Vieras
Vs: 850 T5R kansirempan jälkeen puristukset kateissa
« Vastaus #7 : 01.08.2012, 16:38:25 »
Mites nyt kun startattiin taas ja nokat ei liikkuneet? Venat solmussa? :buck2:

855_T5R

  • Vieras
Vs: 850 T5R kansirempan jälkeen puristukset kateissa
« Vastaus #8 : 01.08.2012, 17:18:48 »
Ei siellä venat oo mutkalla, ku ennenku avaimesta väännettiin nii käsin pyöriteltiin moottoria ettei ne varmasti ota mäntiin missään vaiheessa. Nyt hajin uuden hihnapyörän nii jospa pe iltana saisi volvon pörisemään. Eniten mietityttää miten on mahd. Että ne boorit on menny vituksi?

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: 850 T5R kansirempan jälkeen puristukset kateissa
« Vastaus #9 : 01.08.2012, 18:26:57 »
Jos ei ole ollut oikeassa kohtaa, ja pulttipyssyllä ammuttu paikalleen (on aika tiukka sovite) Niin pyörä haljennut/murtunut. Ensimmäisen kerran kuulen tuollaisesta viasta.

855_T5R

  • Vieras
Vs: 850 T5R kansirempan jälkeen puristukset kateissa
« Vastaus #10 : 01.08.2012, 19:52:08 »
Joku tämmönen se on ollu... Ja siinähän on boori ja se kohdistuskohta, ettei sitä saa ku yksinpäin siihen... Se kyllä kannattaa jokaisen vilkasta ku jakoremppaa touhuaa nii se että on boorit kunnossa. onneksi ei saatu jakoa kohilleen, se olis ollu sama homma jo kotimatkalla, kehtaa ihan huvikseen tuota kansiremppaa aiheuttaa...

 

Autoracing  KL-varaosat