KL-varaosat  Race.fi

Volvo 855 2,0 T5 ei kiihdy kunnolla.

  • 19 Vastauksia
  • 6894 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa raimsshi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 221
Vs: Volvo 855 2,0 T5 ei kiihdy kunnolla.
« Vastaus #15 : 10.01.2013, 20:24:44 »
Cooleri jäässä silloin, kun ahtoletku imeytyy kasaan..
S80 2.5 D -99 -->myyty

Poissa armycap

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 855 2,0 T5 ei kiihdy kunnolla.
« Vastaus #16 : 10.01.2013, 20:45:51 »
Siis kondensoitunutta vettä coolerissa. No, se ei varmaan ole pitkäaikainen haitta...

hevonen

  • Vieras
Vs: Volvo 855 2,0 T5 ei kiihdy kunnolla.
« Vastaus #17 : 10.01.2013, 22:48:43 »
Siis kondensoitunutta vettä coolerissa. No, se ei varmaan ole pitkäaikainen haitta...
No koita nyt ensalkuun päästää se möhnä sieltä pois...
Kun katsot alhaalta, repsikanpuolella coolerin alareunassa on vuotoreikä joka on tod. näk. tukossa.
Ronki se auki ja poraa pari milliä isommaksi niin jäätyminen vähenee huomattavasti.
Jos sulla on lyhyttä ajoa, ongelma on kohta uudestaan... No, nyt tiiät mikä ahistaa.

Poissa armycap

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 855 2,0 T5 ei kiihdy kunnolla.
« Vastaus #18 : 11.01.2013, 12:37:05 »
Selvä, kiitos neuvosta.

Poissa armycap

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 855 2,0 T5 ei kiihdy kunnolla.
« Vastaus #19 : 17.05.2013, 18:22:40 »
Vaihdoin turbolta boost control solenoidille menevät alipaineletkut, sekä ostin uuden käytetyn solenoidin, sekä vaihdoin by-passin kalvon, jossa oli reikä. Meno alkoi maittamaan, mutten vieläkään ole kyllä vakuuttunut, että olisi kaikki kaakit pellin alla.

Solenoidin vaihdon jälkeen ahtomittari kampeaa ahdon puolelle jo alta 2000 kierroksen, mutta varsinainen kulku alkaa totuttuun tapaan vasta kahden ja puolen tonnin jälkeen. Voima tulee kuitenkin pehmeämmin, kuin ennen. Ilmanputsarilta turbolle menevässä letkussa huomasin halkeaman siellä turbon päässä, kun vaihdoin by-passia. Pitänee uusia se. Näköjään kun yhden paikan saa tukittua, niin seuraava posahtaa jostakin. Ei nimittäin varmaan ollut tuota rakamaa aiemmin. Kalvon vaihdolla ei ollut mitään muuta vaikutusta, kuin suhahduksen voimistuminen.

Avain Vaunulla oli tuo kyseinen letku jotain 80 euroa, johon sisältyi se huohottimen ptc-elementti. Ebaysta en ainakaan toimituskulujen kanssa löytänyt halvempia hintoja, eikä tietämissäni ulkomaisissa nettikaupoissa, kuten Alvadi.ee tms myydä näitä letkuja. Ei kukaan tietäisi muita virolaisia/ruotsalaisia kauppoja, jossa tätä OEM -osaa tai vastaavaa kopiota, johon voi kiinnittää sen ptc:n, myytäisiin?

Coolerissa oli muuten jo valmiina kahden millin reikä siellä pohjassa, jonka ronkin taannoin auki, eikä ollut lopputalvesta jäätymiseen viittaavia oireita enää. Kun ahtoletkun coolerin alapäästä pois, oli cooleri kuitenkin sisältä kuiva, eikä sieltä tullut mitään nestettä tai likaa pois. Liekö aina ajossa moottori vetänee sen  kuivaksi; ilmankos oli majoneesia öljykorkissa. Ei kuitenkaan näyttäneet öljyt majoneesilta, kun vaihdettiin. Joku sanoi, että voi johtua öljymerkistäkin (Castrol).

Siinäpä taas löpinää tämän auton ominaisuuksista, toivottavasti on joillekin googlailijoille avuksi.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron