Race.fi  Puotilan autokorjaamo

V70 automaatti täristää jarrupohjassa paikalla D tai R

  • 33 Vastauksia
  • 30432 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vollemies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 644
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 automaatti täristää jarrupohjassa paikalla D tai R
« Vastaus #15 : 10.02.2014, 21:53:03 »
Itse reilu vuosi sitten jouduin parin automyyjän piirittämäksi, kun erehdyin vilkaisemaan taksissa tietä nähnyttä automaattia. Vakuuttivat yhteen ääneen ettei Volvon automaattilaattikkoa voi saada ajamalla rikottua, jos se vain on huollettu. Melkein uskoin  :D

Aikoinaan Amerikan ihmeessä lukiuttuvaan turbiiniin (tai sen paineen ohjaukseen) tuli hämärä vika ja auto saattoi sammua risteyksessä turbiinin jumiessa kun laatikko oli kuuma. Laatikko toimi vielä muuten, joskaan ei kauan. Sammumisen voi välttää, kun siirsi vaihteen vapaalle ja sitten taas vaihde päälle, jalka heti jarrulta ja liikkeelle. Eli tuo turbiinin lukkiutumisvika on ainakin joissakin rakenteissa mahdollinen, joskaan tämä TH200:n ei kyllä "täristänyt".

Jos turbiini ottaa kiinni vaihde päällä, auton pitäisi ryömiä eteenpäin. Näin oli minullakin ja sen kyllä tunsi.

Poissa Lapari

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 442
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 automaatti täristää jarrupohjassa paikalla D tai R
« Vastaus #16 : 10.02.2014, 22:09:05 »

-Venttiilikoneiston vaihdon jälkeen mukautuvuudet nollaamatta ja laatikon aivot luulee, että edelleen venttiilikoneistossa vikaa.

Tuo kolmas vaihtoehto on kaikkein helpoin testata, mutta olen melko skeptinen, että se mitään auttaisi.

Tuohan on ilmeisesti eri asia kuin oppimismuistin nollaus?? Yritin tuosta merkkihuollossa kysellä, mutta ei ollut tietoa. Ei myöskään neutralcontrol toiminnosta ollut kyllä tietoa :o

Tuohon omaan on pari vuotta sitten vaihdettu venttiilikoneisto, oljy ja ohjelma päivitetty viimeisimpään. Itse vaihdoin tuossa kesällä rikkinäiset tuet. Viime talvena laatikko nykytti aina ryömintä ajossa ja joskus paikallaan ollessa. Lisäksi on se kolmosvaihteen vaihdon nykäisy.

Viime keväänä vaihdatin öljyt ja tuo nykytys hävisi, mutta nykäisy jäi.

V70 D5

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6617
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: V70 automaatti täristää jarrupohjassa paikalla D tai R
« Vastaus #17 : 11.02.2014, 07:33:52 »
Jos turbiini ottaa kiinni vaihde päällä, auton pitäisi ryömiä eteenpäin. Näin oli minullakin ja sen kyllä tunsi.

Joo kyllä se hieman normaalia enemmän mun mielestä olisi menossa eteenpäin.


Tuohan on ilmeisesti eri asia kuin oppimismuistin nollaus?? Yritin tuosta merkkihuollossa kysellä, mutta ei ollut tietoa. Ei myöskään neutralcontrol toiminnosta ollut kyllä tietoa :o

Tuohon omaan on pari vuotta sitten vaihdettu venttiilikoneisto, oljy ja ohjelma päivitetty viimeisimpään. Itse vaihdoin tuossa kesällä rikkinäiset tuet. Viime talvena laatikko nykytti aina ryömintä ajossa ja joskus paikallaan ollessa. Lisäksi on se kolmosvaihteen vaihdon nykäisy.

Viime keväänä vaihdatin öljyt ja tuo nykytys hävisi, mutta nykäisy jäi.

Kyllä mä luulen, että puhutaan samasta asiasta, mutta vaan eri nimellä.

Mulla oireet esiintyvät vain ihan just ennen auton pysähtymistä ja paikallaan. Jos auto liikkuu vähääkään, niin kaikki toimii täydellisesti.

Edellisen omistajan toimesta laatikossa oli väärät öljyt. Värin perusteella ne oli tarkoitettu uudempaan TF-80 laatikkoon, mutta en tiedä voiko se mitään rikkoa, tai kovettaa tiivisteitä tjms.
« Viimeksi muokattu: 11.02.2014, 10:40:47 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa Lapari

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 442
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 automaatti täristää jarrupohjassa paikalla D tai R
« Vastaus #18 : 11.02.2014, 10:41:14 »
Joo kyllä se hieman normaalia enemmän mun mielestä olisi menossa eteenpäin.


Kyllä mä luulen, että puhutaan samasat asiasta, mutta vaan eri nimellä.

Mulla oireet esiintyvät vain ihan just ennen auton pysähtymistä ja paikallaan. Jos auto liikkuu vähääkään, niin kaikki toimii täydellisesti.

Edellisen omistajan toimesta laatikossa oli väärät öljyt. Värin perusteella ne oli tarkoitettu uudempaan TF-80 laatikkoon, mutta en tiedä voiko se mitään rikkoa, tai kovettaa tiivisteitä tjms.

Ahaa. Oli semmoinen luulo että ovat eri asioita. Jossakin topicissa oli peloteltu että väärä öljy on haitaksi laatikon kitkapinnoille, mutta löytyneekö faktaa asiasta...

Tuolla toisessa topicissa yritin jo kysästäkkin, mutta onnistuuko tuo mukautuvuuksien nollaus ainoastaan käyttämällä ohjelmoinnissa vai pystyykö kotokonstein nollaamaan?
V70 D5

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6617
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: V70 automaatti täristää jarrupohjassa paikalla D tai R
« Vastaus #19 : 11.02.2014, 10:50:03 »
Ahaa. Oli semmoinen luulo että ovat eri asioita. Jossakin topicissa oli peloteltu että väärä öljy on haitaksi laatikon kitkapinnoille, mutta löytyneekö faktaa asiasta...

Tuolla toisessa topicissa yritin jo kysästäkkin, mutta onnistuuko tuo mukautuvuuksien nollaus ainoastaan käyttämällä ohjelmoinnissa vai pystyykö kotokonstein nollaamaan?

Ei sitä kotikonstein ainakaan pysty nollaamaan, mutta Volvon Vidalla onnsituu ja ehkäpä joku laadukas yleistesterikin voisi olla toimiva.


Nollasin eilen omasta ne mukautuvuudet, mutta tähän ongelmaan se ei auttanut mitään. Muuten laatikko alkoi kyllä toimimaan erilaisesti. Maantiellä kestää painaa kaasua paljon reilummin, eikä laatikko ole heti vaihtamassa pienempää pykälää.

Mittailin myös laatikosta öljynpaineita, mutta kiinalaisen mittarin mittausepävarmuudesta johtuen tulokset eivät välttämättä ole kovinkaan luotettavia. Näyttäisi kuitenkin siltä, että paineet ovat huomattavasti sallitun rajan yläpuolella. Tämä tosin saattaa johtua siitä, että mahdollisesti laahaava turbiinilukko kuormittaa moottoria enemmän ja siitä seuraisi öljynpaineiden nousu. Mittaus siis suoritettiin tyhjäkäynnillä, vaihteen ollessa R-, tai D-asennossa.

Poissa Sami K.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 723
    • VNT ahtimet kiertoon, ei roskiin.
Vs: V70 automaatti täristää jarrupohjassa paikalla D tai R
« Vastaus #20 : 11.02.2014, 11:03:52 »
Tuolla toisessa topicissa yritin jo kysästäkkin, mutta onnistuuko tuo mukautuvuuksien nollaus ainoastaan käyttämällä ohjelmoinnissa vai pystyykö kotokonstein nollaamaan?

Boschin testerillä onnistuu.
Lauseet alkavat aina isolla kirjaimella.. 1% Support
Valmet 805 lempinimi on pedo.
mikan Fanclub #1   Viivakoodien lukua läppärillä.

donnari

  • Vieras
Vs: V70 automaatti täristää jarrupohjassa paikalla D tai R
« Vastaus #21 : 11.02.2014, 15:10:38 »
Eikö tuon nollauksen pystyny tekeen kun käyttää sulakkeen pois?testerillä tietty kans.
Sopeutus vaatii käsittääkeni ohjeitten mukaisen ajelun.Eli kaks eri asiaa olis.
Hintaero noilla toimenpiteillä on ainakin wetterillä tehtynä.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6617
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: V70 automaatti täristää jarrupohjassa paikalla D tai R
« Vastaus #22 : 11.02.2014, 15:20:01 »
Eikö tuon nollauksen pystyny tekeen kun käyttää sulakkeen pois?testerillä tietty kans.
Sopeutus vaatii käsittääkeni ohjeitten mukaisen ajelun.Eli kaks eri asiaa olis.
Hintaero noilla toimenpiteillä on ainakin wetterillä tehtynä.

Sopeutusajo on sama asia, kun normaalin ajon aikana tapahtuva oppiminenkin, mutta se tehdään vaan ohjatusti ja tulee kerralla valmiiksi. Ajonaikainen oppiminen saattaa nollauksen jälkeen kestää hetken, ennen kuin on kaikki vaihdot normalisoituneet.

donnari

  • Vieras
Vs: V70 automaatti täristää jarrupohjassa paikalla D tai R
« Vastaus #23 : 11.02.2014, 15:30:26 »
Ok,eli taas kerran wetteriltä normi settiä.
Mitä näitä laatikkojuttuja seurannu vuosien mittaan niin aina vaan enemmän vahvistuu tunne ettei suomessa oikeasti osata korjata volvon automaattia.
Aina noissa on jotaki vaivoja ja "ominaisuuksia"tullut rempan mukana...Omani ostin sieltä mistä autokin tullut aikanaan eikä oo ongelmia ollut.
Ei muuta ku täytät kupongin ja lähetät ruotsiin niin tulee loota kuntoon.Eikö sulla oo 5-vaihteinen??mikä lie sen hinta nykyään..

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6617
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: V70 automaatti täristää jarrupohjassa paikalla D tai R
« Vastaus #24 : 11.02.2014, 20:32:43 »
Ok,eli taas kerran wetteriltä normi settiä.
Mitä näitä laatikkojuttuja seurannu vuosien mittaan niin aina vaan enemmän vahvistuu tunne ettei suomessa oikeasti osata korjata volvon automaattia.
Aina noissa on jotaki vaivoja ja "ominaisuuksia"tullut rempan mukana...Omani ostin sieltä mistä autokin tullut aikanaan eikä oo ongelmia ollut.
Ei muuta ku täytät kupongin ja lähetät ruotsiin niin tulee loota kuntoon.Eikö sulla oo 5-vaihteinen??mikä lie sen hinta nykyään..

Mulla on 6-vaihteinen TF-80SC.

Volvolla uusi maksaa noin 5800e. Kunnostettuja saa maailmalta noin 4000 eurolla.

Se huoltomies, kuka sanoi, että vika on vuotavissa tiivisteissä, tai akseleissa, niin sanoi myös, että nykyistä laatikkoa ei kannata alkaa tutkimaan ja korjaamaan, vaan laittaa suosiolla kunnostetun tilalle, niin hinta on ihan sama.

Ei tämä vika kuitenkaan niin paha ole, että ostaisin noin kalliin varaosan. Kyse on lähinnä henkisestä hyvinvoinnista, eikä laatikon huonoudesta.

Poissa japu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 automaatti täristää jarrupohjassa paikalla D tai R
« Vastaus #25 : 20.02.2014, 19:06:35 »
Minulla autossa kans saman tyyppistä ongelmaa. Autona Volvo V70, vm2002 D5. Täristää pirusti D tai R päällä, koko kabiini resonoi kuorossa. Nyt tärinä vielä pahentui, kun  vaihoin puhki kuluneen vaihdelaatikon "alatuen". Laatikko rupesi kylläkin vaihtamaan paremmin ja sujuvammin, ero on huomattava, kun tuon tuen vaihdoin. Mutta tuo tärinä, on kyllä korvienväliin myrkkyä. Liikkeellelähön jälkeen tärinä loppuu. Mistähän tästä lähtis vikaa etsimään.. Onkohan hyötyä käydä muita moottoritukia läpi, vai onko vika lootikossa/kytkimessä? Laatikkoon öljyt vaihatin kesällä autofitillä, joten ei pitäs niissäkään häikkää olla. Moottori etu ja taka, ne isot kumikannakkeet näytti olevan ok, kun montulla kävin penkomassa. Moottorin käynti nopeus on vaihteen päälle laittaessa n.700rpm. Vedot on autossa tallella jne. Auto on kylläkin lastutettu.

Oiskohan antaa mitään vinkkejä, tai siis oikeestaan onko sulla kulmamies edennyt tuo vian etsintä/vian paikantaminen mitenkään?

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6617
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: V70 automaatti täristää jarrupohjassa paikalla D tai R
« Vastaus #26 : 20.02.2014, 20:28:18 »
Mä olen vianetsinnän suhteen edennyt sen verran, että tilasin laatikkoon uuden turbiinin ja täydellisen korjaussarjan. Täytyy jostain kehitellä väliaikainen kulkupeli ja ottaa laatikko työn alle.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V70 automaatti täristää jarrupohjassa paikalla D tai R
« Vastaus #27 : 22.02.2014, 12:43:49 »
Mitä näitä laatikkojuttuja seurannu vuosien mittaan niin aina vaan enemmän vahvistuu tunne ettei suomessa oikeasti osata korjata volvon automaattia.

Tai niitä osaavia korjareita on vain niin vähän. Ois asiaa ynnätä pätevät laatikkopajat johonkin. "Hyväksitodetut laatikkopajat" -ketju
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V70 automaatti täristää jarrupohjassa paikalla D tai R
« Vastaus #28 : 22.02.2014, 14:17:12 »
Tai niitä osaavia korjareita on vain niin vähän. Ois asiaa ynnätä pätevät laatikkopajat johonkin. "Hyväksitodetut laatikkopajat" -ketju

Halutessaan voi Korjaamo ja yleistekniikka -pääosion alle tuollaisen perustaa.
Eli tuonne alaosioiden alapuolelle http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?board=2.0

Poissa japu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 automaatti täristää jarrupohjassa paikalla D tai R
« Vastaus #29 : 24.02.2014, 19:17:21 »
Itte kävin tänään ottamassa diagnoosin Autofitiltä oulusta. Toimenpide kesti n. 40minuuttia, kävivät läpi moottoritukia ja kumeja, kävi koeajamassa ym. Koventuneen tärinän syyksi epäilivät vaan uutta alatukea, (polyuretaania, jäykempää materiaalia kuin alkuperäsen kumet), lisäksi myös muut tuet/kumet kannattaa ajansaatossa vaihtaa uusiin. Eivät jaksaneet epäillä että laatikossa ois mitään häikkää. Titetenkään mitään perusteellista tutkimusta eivät tehneet, niinkuin esim. sinä kulmamies oot teheny laatikon suhteen. Laatikkoöljyt mulle vaihettiin viime kesänä. Ajattelin vaan totutella tärinään ja jatkaa hiljattain tukien/kumien vaihtamista, sain nimittäin tässä kuussa vuojen taas lissää ajoaikaa  ::) NIIIIN ja autolla on tosiaan ajettu vähän vajaa 400 000.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy