Elekma  Autoracing

245 DL turboräpellys

  • 484 Vastauksia
  • 114152 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Miuzo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1164
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #480 : 11.05.2017, 21:15:03 »
Penkkiin oltu yhteydessä ja vkl aikaa oon toivonut kun vuorotyö häiritsee arkea, hiljaista on toistaiseksi siltä suunnalta ollut...

Käyttöruoskaysi on nyt seisonnassa. Sen tapaturmasta jotain showroomin puolella... Lankku ollut nyt täyspäiväisenä käyttiksenä ja yli 1000km sillä tullut nyt ajeltua. Arkiajoa on häirinnyt tasakaasuajolla esiintyvä nykiminen 60 ja 80 vauhdeissa. Näihin nyt on ilmeisenä syynä ollut vähäinenen ennakko. Välistä oon koittanu aina pientä säätöä suorittaa. Ennakon lisäys alipainealueelle tosiaan viimeisimpänä. Seuraavaksi tarttis lisätä tiuhempaan säätöpisteitä tuohon "normaaliin käyttöalueeseen". Painetta nyt login mukaan ollut luokkaa 0.8bar kun autogauge näyttää 0.6. Ihan ok tuntuu liikahtavan näinkin mutta kyllä koko mappialue tulee hyödyntää viimeistään penkissä ellei muita suurempia ongelmia ilmene.

Edit

Lisätään vielä kuva kun ne on aina kivoja
« Viimeksi muokattu: 11.05.2017, 21:25:50 kirjoittanut Miuzo »
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Miuzo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1164
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #481 : 25.06.2017, 00:44:45 »
Tää joutu todelliseen kestotestiin kun käyttis 940 sai tärskyn ja tästä tuli työmatkajuhta. 3000km on tällä tullut ajeltua tämän vuoden puolella eikä mitään suurta ajoa haittaavaa vikaa ole ilmennyt. Parannettavaa on kyllä senkin edestä...

Lähtökohtasesti tarttis rakentaa kunnon putkisto. Nykynen kun pitää melkosta möykkää, hukkis puhaltaa suoraan ulos ja dp taisi sadekelillä haljeta jostain kun pitää melkosta rötkötystä. Putki ottaa myös pohjaan kiinni kun kone pääsee elämään. Saako näihin jostain jäykempiä moottorikumeja?

Huohotus on nyt vedetty limupulloon ja käryää aika ikävästi kabiiniin kun ajelee lasi auki, tällekin joku ratkasu tarttis kehittää.. 

Edessä on nyt pätkityt 940 jouset. Hommasin lesjöt jotka olis tarkotus vaihtaa tilalle kun nykyset jää pyörimään kun auton tunkkaa ylös. Pohjaanlyöntikumit tarttis kanssa hankkia ja asentaa samalla kuin jousetkin.

Turbon öljynpaluu alkoi vuotamaan penkkireissun jälkeen. Täytyy kanssa tutkailla kuntoon.

Penkissä tosiaan käytiin. Kipinän kanssa oli ongelmia alusta alkaen. Tulpat vaihdettiin penkissä ensimmäisten vetojen jälkeen. Kärkivälit pienennettynä 0,5-0,6mm väliin. Kikkailtiin puolanlatausajan kanssa sekä laihennettiin seosta jotta kipinä piisaisi. Näitten avulla päästiin 1,2baariin. 1,3baariakin koitettiin mutta loppui kipinä kuin seinään.

Säädettiin 1,2bar jolloin lukemiksi tuli ~340hv/500nm. Vähän jäi harmittamaan kunnen tähän päivittänyt parempaa sytkää niin olis saatu samaan rahaan nostettua paine niin ylös kuin mappi piisaa (1,5bar)

Videota ei kuvaämpäri suostunut ottamaan vastaan, luultavasti turhan iso... Mutta on tossa nyt käppyrät kuitenkin

245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa vesterinen_99

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
  • @The_X_Projects -Axe
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #482 : 27.06.2017, 19:15:47 »
Land rover Defenderin kumit? Tai vanhat kunnon jääkiekot 8)

Poissa Miuzo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1164
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #483 : 28.04.2018, 22:35:18 »
Ei o tääkään unohtunu vaikka vähän hiljasta on ollut...

Kuvatkin näemmä lakannu olemasta photobucketin ansiosta... No empä osaa sanoa onko se huono vai hyvä asia  :D

Jotain näpräämistä tämän kanssa sillon tällön kuitenkin harrastellut. Leima loppu lokakuussa ja mulla oli aikeissa vielä leimatakkin tämä mutta pakoputkiston takia homma jäi... Putki vuoti aika rajusti dp:n nurkilta ja hukkis puhalsi ilmaan. Visioin paikkaavani vuodot mutta homma paisui ja päätin tehdä vaadittavat ees vähän paremmin.



Tosiaan dphen oli revenny reikä kytkinkopan kannakkeen kohdalle jonka tässä paikkasin. Hukkiksen putken vedin downpipeen sekä vaihdoin turbon vpandin vanhan huonon istuvuuden vuoksi. Dpn toiseen päähän tein myös vpandliitoksen.

Lesjön madallusjouset vaihtui myös eteen alimittaseksi pätkittyjen tilalle.



Tänään sovittelin ja dp sopi myös konehuoneeseen  ELK jottain käärettä kaavailin päälle. Loppuputkiston teolla pääsee jatkamaan kun nämä rojut saa paikalleen. Entinen putki päättyi akselin taakse ja nyt aattelin koittaa vetää rännin perälle saakka. Vanha akselin ylitys on kaikin puolin kamala... Täytyy koittaa uutta värkätä. Putki moottorilta akselille saattaa vielä olla hyödynnettävissä.
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Miuzo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1164
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #484 : 08.07.2018, 09:56:55 »
Putkiston teolla jatkettu aina kun on aika riittänyt. Akselin ylitse päästiin vaikka ahdasta on. Täytyy kannakkeet olla aika jykevät perässä jottei kolise sivuttain pohjaan tai tankkiin...







Pari ysikympin mutkaa ja pönttö tarvii vielä hankkia.
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

 

Ateho  Elekma